Gå til innhold

Hva er forskjellen på kvinneguiden og doktor online?


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
26 minutter siden, laban skrev:

Sikkert fint for nye brukere å få vite at bortsett fra at man risikerer å få hodet kappet av, angrepet personligheten sin og bli preget for livet, er det greit her...

Oh my.. nå tror jeg du undervurderer nye brukere her, og det er i grunnen mye verre! 

Tror du at nye brukere av dol nettopp har klekket ut av egget og er helt nye her i verden? Tror du ikke alle vet hva som kan foregå på ethvert nettforum? 

Anonymkode: 71405...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.3.2020 den 23.24, Ny Medlem skrev:

Nice😀 tusen takk for en varm velkomst, har merka at det er mye mer stille her enn hos kvinneguiden.

Og færre kvalme tråder. Som er årsaken til at jeg kutta ut Kvinneguiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh my.. nå tror jeg du undervurderer nye brukere her, og det er i grunnen mye verre! 

Tror du at nye brukere av dol nettopp har klekket ut av egget og er helt nye her i verden? Tror du ikke alle vet hva som kan foregå på ethvert nettforum? 

Anonymkode: 71405...495

Jeg tror ingenting om nye brukere som en ensartet gruppe. Jeg skulle bare ønske at dette ikke ble tema i en slik tråd, men at nye brukere fikk finne ut av dette (altså f.eks. om vi kapper hodet av hverandre eller hjelper hverandre) selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror ingenting om nye brukere som en ensartet gruppe. Jeg skulle bare ønske at dette ikke ble tema i en slik tråd, men at nye brukere fikk finne ut av dette (altså f.eks. om vi kapper hodet av hverandre eller hjelper hverandre) selv. 

Som alle andre steder hvor mennesker møtes, skjer nok begge deler. Man blir både støttet, heiet på, trøstet, oppmuntret, men blir også satt på plass mer eller mindre berettiget. Hvis nye brukere kommer hit rett fra Kvinneguiden, så er det nok uansett mye bedre her. Jeg har aldri vært på KG selv, men har jo fått med meg at det er ganske ville tilstander der. 

 

Anonymkode: 71405...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinneguiden har i et halvt års tid vært min guilty pleasure og sovemedisin. Jada, vet man ikke skal bruke telefonen i senga før innsovning, men for meg funker det veldig bra. Ca. 30 min. med Kvinneguiden-tråder og jeg sovner som en stein. Tidligere brukte jeg langt mer tid på innsovning. 

Det er mye moralisering og drittslenging på KG. En egen form for kjerring-mentalitet (begge kjønn representert), som det heldigvis er lite av her på DOL. Det finnes derimot unntak. Jeg har sett flere eksempler på tråder om alvorlige tema hvor det utelukkende er varme, støtte, kunnskap, erfaringer og forståelse som blir formidlet. Det virker som om til og med troll og kjerringer har sine grenser, heldigvis, og holder seg unna visse tråder. Det handler nok også noe om hvordan man som trådstarter uttrykker seg. Noen stiller seg lagelig til for hogg, med eller uten viten. 

 

Anonymkode: 24144...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...