Gå til innhold

Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått konstruktiv kritikk fra min behandler som jeg virkellg har tatt med meg videre. Jeg er svært glad for det og for at jeg fortsatt har et tilbud etter påske.

Jeg prøver så godt jeg kan å jobbe med meg selv og jeg opplever at det går fremover. Jeg trengte dette. Men det kunne gått enda bedre hvis jeg kunne slippe den konstante smerten jeg har fordi han var så (nødvendig og vel fortjent) hard mot meg. Jeg kunne fokusert enda mer på det jeg virkelg skal jobbe med om jeg kunne fått behandler ut av hodet. Jeg har deg vondt ellers også, og det sker mye i livet mitt, så jeg har mer enn nok å stå i (og jobbe med). Men «avskjeden» i siste time ble så vond fordi han var så hard. Det ble en vond «slutt», derfor får jeg han/dette kkke ut av hodet. 

Hvordan skal jeg klare å få han/dette ut av hodet? Hvordan skal jeg tenke? 

Jeg prøver å korrigere tankene mine. Jeg gjør virkellg så godt jeg kan med de verktøy jeg har. 

Setter pris på et profesjonelt svar 
 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tillegg: jeg kan sette meg ned i kveld og skrive det jeg gjør av tiltak og korrigerende tanker hvis det evt gjør det lettere å svare meg. For da ser du hvordan jeg tenker; kanskje er det noe du har å tilby som jeg ikke tenker. 
Jeg forventer med dette ikke noe svar, jeg bare håper/spør. 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått konstruktiv kritikk fra min behandler som jeg virkellg har tatt med meg videre. Jeg er svært glad for det og for at jeg fortsatt har et tilbud etter påske.

Ha fokus på dette. 

Anonymkode: 71007...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha fokus på dette. 

Anonymkode: 71007...cfa

Det er ett av tiltakene jeg gjør.

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tillegg: jeg kan sette meg ned i kveld og skrive det jeg gjør av tiltak og korrigerende tanker hvis det evt gjør det lettere å svare meg. For da ser du hvordan jeg tenker; kanskje er det noe du har å tilby som jeg ikke tenker. 
Jeg forventer med dette ikke noe svar, jeg bare håper/spør. 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Er ikke noe av problemet det hyppige behovet for tilbakemelding? Fra blant andre kupton? Kanskje lurt å logge seg av noen dager og ikke etterspørre bekreftelse av ulik art på nett?

Anonymkode: 0b43d...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke noe av problemet det hyppige behovet for tilbakemelding? Fra blant andre kupton? Kanskje lurt å logge seg av noen dager og ikke etterspørre bekreftelse av ulik art på nett?

Anonymkode: 0b43d...ec9

Nei. Det er ikke det. Men hvis dere tror det så kan dere bare glemme spørsmålet. Da bryr jeg meg ikke om å bruke energi på å gjengi i kveld. 

Jeg ville bare videre. Jeg vil ha fokuset vekk fra behandler og jobbe med det jeg skal. Det klarer jeg ikke like bra under slike forhold. Hadde min behandler avsluttet med «ha det bra» og ikke irritasjon hadde det gått langt bedre for meg. 

 Gud vet jeg prøver og gjør mitt beste og jobber hardt. 
 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser for øvrig nå at kupton har likt svaret ditt. Da sier det seg selv. 

Jeg kommer til å lide under dette i 3 uker. Men jeg skal ikke skrive mer, for jeg blir bare dømt og misforstått. 

Takk for hjelpen.  

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått konstruktiv kritikk fra min behandler som jeg virkellg har tatt med meg videre. Jeg er svært glad for det og for at jeg fortsatt har et tilbud etter påske.

Jeg prøver så godt jeg kan å jobbe med meg selv og jeg opplever at det går fremover. Jeg trengte dette. Men det kunne gått enda bedre hvis jeg kunne slippe den konstante smerten jeg har fordi han var så (nødvendig og vel fortjent) hard mot meg. Jeg kunne fokusert enda mer på det jeg virkelg skal jobbe med om jeg kunne fått behandler ut av hodet. Jeg har deg vondt ellers også, og det sker mye i livet mitt, så jeg har mer enn nok å stå i (og jobbe med). Men «avskjeden» i siste time ble så vond fordi han var så hard. Det ble en vond «slutt», derfor får jeg han/dette kkke ut av hodet. 

Hvordan skal jeg klare å få han/dette ut av hodet? Hvordan skal jeg tenke? 

Jeg prøver å korrigere tankene mine. Jeg gjør virkellg så godt jeg kan med de verktøy jeg har. 

Setter pris på et profesjonelt svar 
 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Hva sa han konkret som ble så hardt og vanskelig for deg? Du trenger ikke å gjengi ordrett, men det blir lettere å gi tilbakemelding hvis en vet noe mer om hva som ble sagt som ble så vondt for deg. 

Anonymkode: 90245...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Setter pris på om admin sletter innlegget så skal jeg ikke skrive mer her inne om meg og mitt. 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser for øvrig nå at kupton har likt svaret ditt. Da sier det seg selv. 

Jeg kommer til å lide under dette i 3 uker. Men jeg skal ikke skrive mer, for jeg blir bare dømt og misforstått. 

Takk for hjelpen.  

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Gi nå faen i kupton! Hans generelle meninger om ting og tang som ikke er faglig begrunnet er det bare til å drite i! Jeg er blant de som har hevdet at Kupton er blant de "store" her inne, og jeg får stadig bekreftelser på at han virkelig er det i folks øyne. Og de som benekter det eller påstår noe annet, kan ta seg en jævla svær bolle å trøkke den inn i en eller annen kroppsåpning! 

Personlige meninger om ting har vi alle. Kuptons personlige meninger er ikke viktigere enn dine eller andres!

Anonymkode: 90245...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi nå faen i kupton! Hans generelle meninger om ting og tang som ikke er faglig begrunnet er det bare til å drite i! Jeg er blant de som har hevdet at Kupton er blant de "store" her inne, og jeg får stadig bekreftelser på at han virkelig er det i folks øyne. Og de som benekter det eller påstår noe annet, kan ta seg en jævla svær bolle å trøkke den inn i en eller annen kroppsåpning! 

Personlige meninger om ting har vi alle. Kuptons personlige meninger er ikke viktigere enn dine eller andres!

Anonymkode: 90245...356

Dette siste her vil jeg vise at jeg står for, og underskriver herved med nick. Ab 356 er altså meg. 

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter pris på om admin sletter innlegget så skal jeg ikke skrive mer her inne om meg og mitt. 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Prøv å ikke tenke så svart-hvitt. Det er ikke alt eller ingenting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kuptons personlige meninger er ikke viktigere enn dine eller andres!

Har du lest Kant og det han skriver om Das ding an sich og Das ding für mich?  For noen er Pers mening svært viktig og Karis mening uviktig. For andre kan det være omvendt.

Du kan bare bestemme hvem sin mening som er viktig for deg. Så får hver enkelt avgjøre hvem sin mening som er viktig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Fastnick skrev:

Prøv å ikke tenke så svart-hvitt. Det er ikke alt eller ingenting! :)

Jeg vet. Men jeg må jobbe hardt med det jeg skal i tiden fremover, og jeg kan ikke bruke dol i denne perioden. 

Alt jeg ville var å få råd om hvordan jeg skal klare å få fokuset vekk fra det med behandler slik at jeg kan fokusere på og jobbe med det jeg skal - for så å logge av. I likhet med å ikke bruke dol i denne tiden ville jeg ikke bruke tankene på det med behandler. Jeg prøver men klarer det ikke. 

Jeg har aldri jobba så bra som jeg gjør nå, og jeg er motivert for å fortsette å jobbe hardt fremover - derfor var dette så viktig for meg - men jeg blir ikke trodd her inne. Jeg blir dømt. 

 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
6 minutter siden, kupton skrev:

Har du lest Kant og det han skriver om Das ding an sich og Das ding für mich?  For noen er Pers mening svært viktig og Karis mening uviktig. For andre kan det være omvendt.

Du kan bare bestemme hvem sin mening som er viktig for deg. Så får hver enkelt avgjøre hvem sin mening som er viktig for dem.

Jeg synes nå heller du kunne ha støttet utsagnet mitt om at dine meninger ikke er viktigere enn andres. Dette fordi ts åpenbart tar dine meninger så seriøst at kun en likes fra deg på en annens innlegg er nok til å få henne til å tenke at hun aldri mer skal skrive noe her igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg ikke jobber med det jeg skal mister jeg tilbudet mitt etter påske. Og det vil jeg ikke. Derfor var dette viktig, ikke for å få bekreftelser. 

Dette med behandler forstyrrer prosessen. Det er ikke meningen det er på behandler tankene skal være fremover. Tankene skal være på det jeg skal jobbe med.
 

Men jeg får ikke til å forklare. jeg bllr bare dømt og misforstått, jeg har ødelagt for meg selv her inne og folk tror ikke på meg :( 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fastnick skrev:

Jeg synes nå heller du kunne ha støttet utsagnet mitt om at dine meninger ikke er viktigere enn andres

Men virkeligheten er ikke slik. For meg er ikke alles meninger like viktig. Hvem jeg velger å lytte til, avhenger av hva jeg spør om/hva det handler om.

I behandling har jeg nettopp jobbet mye for å lære pasienter at alles meninger ikke er like viktige. Har jeg helsespørsmål er legens mening viktigst. Har jeg problemer med bilen, er det bilmekanikeren jeg lytter til, og om plena ikke vil vokse, er det gartneren jeg vil høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke det. Men hvis dere tror det så kan dere bare glemme spørsmålet. Da bryr jeg meg ikke om å bruke energi på å gjengi i kveld. 

Jeg ville bare videre. Jeg vil ha fokuset vekk fra behandler og jobbe med det jeg skal. Det klarer jeg ikke like bra under slike forhold. Hadde min behandler avsluttet med «ha det bra» og ikke irritasjon hadde det gått langt bedre for meg. 

 Gud vet jeg prøver og gjør mitt beste og jobber hardt. 
 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Det er jo ikke sikkert at det var deg han var irritert på. Det kan hende det gjaldt andre ting. De er bare mennesker som alle oss andre. Konkluder med at i dag hadde behandler en dårlig dag, og ta det derfra. Ikke la en person ta motet fra deg. Hvor mye innflytelse andre skal ha over deg er det du som bestemmer

Anonymkode: 6a79c...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 minutt siden, kupton skrev:

Men virkeligheten er ikke slik. For meg er ikke alles meninger like viktig. Hvem jeg velger å lytte til, avhenger av hva jeg spør om/hva det handler om.

I behandling har jeg nettopp jobbet mye for å lære pasienter at alles meninger ikke er like viktige. Har jeg helsespørsmål er legens mening viktigst. Har jeg problemer med bilen, er det bilmekanikeren jeg lytter til, og om plena ikke vil vokse, er det gartneren jeg vil høre på.

Ja, helt enig i det,  jeg har heller aldri hevdet noe annet. Jeg har vært en av dem som har påpekt at det nettopp er sånn det er, men har fått en helvetes stor motstand på det og blitt beskyldt for å sette folk i bås. Men nok om det. 

Likevel synes jeg en bør skille mellom det en person uttaler på faglig grunnlag, og det personen mener utifra personlige preferanser om ting. Og i en slik sammenheng teller ikke dine meninger mer enn andres. Men her inne oppfattes det ikke sånn. Her ser folk opp til deg, og minst et par andre, fordi dere har god faglig kompetanse på div ting. Men det mange ikke forstår er at selv om dere kan mye og har stor faglig kompetanse innen et felt, så spiller det ingen rolle om dere liker fisk til middag eller om dere foretrekker kjøtt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg ikke jobber med det jeg skal mister jeg tilbudet mitt etter påske. Og det vil jeg ikke. Derfor var dette viktig, ikke for å få bekreftelser. 

Dette med behandler forstyrrer prosessen. Det er ikke meningen det er på behandler tankene skal være fremover. Tankene skal være på det jeg skal jobbe med.
 

Men jeg får ikke til å forklare. jeg bllr bare dømt og misforstått, jeg har ødelagt for meg selv her inne og folk tror ikke på meg :( 

Anonymkode: 0cc6e...c0b

Nå roter du deg litt bort igjen. Ta en time out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...