Gå til innhold

Har du angst for å få korona?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
13 minutter siden, påskelilje skrev:

Min far sover omtrent ikke for tiden, og når det kommer på toppen av en knallhard flere ukers influensa i januar/februar, er jeg redd for at immunsystemet hans er temmelig skralt.

Og så er det svigermor, som bor alene 45 mil unna oss, uten andre enn ei venninne hun treffer. Hun klarer å handle, men har kols og dårlig hjerte, og er nok ekstra utsatt for å bli syk. Nå får jo ikke vi lov til å besøke henne, pga hytteforbudet. Ikke sikkert det er så lurt heller,  vi kan jo ta med smitte... Men det blir trist for henne om det skal gå flere mnd uten besøk...

Får dere ikke lov til å besøke henne pga hytteforbudet ?

Dette skjønte jeg ikke helt. Tror ikke det er noe forbud om det. Hun bor vel ikke i en hytte ? :)

Fortsetter under...

påskelilje
34 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Får dere ikke lov til å besøke henne pga hytteforbudet ?

Dette skjønte jeg ikke helt. Tror ikke det er noe forbud om det. Hun bor vel ikke i en hytte ? :)

Når vi reiser dit hun bor, bor vi i vår fritidsbolig (hus, ikke hytte, men i forsikringssammenheng er det fritidsbolig, og det er jo ikke vår primærbolig, siden vi er folkeregistrert her sør). Svigermor har ikke plass til overnatting i sin leilighet (eller det går jo teoretisk at én sover på sofaen der, men det er ikke greit, og det blir jo også større sjanse for smitte ved å være i hennes leilighet ift i huset vårt et par km derfra). Siden det er forbud mot å være på hytta (vil tro at vår fritidsbolig går innenfor dette), så må vi evt bo på hotell da for å kunne besøke henne? Eller hvordan kan vi løse dette, på en lovlig måte? Det er altså for langt for dagstur, vi MÅ overnatte.

Hun bor altså i en leilighet med kun ett soverom.

Endret av påskelilje

Jeg har faktisk angst, men kanskje mest pga situasjonen.  Er i utlandet, politi med maskingevær i gatene og meget strenge karanteneregler.  Og hvis jeg blir syk her så kan jeg ikke språket godt nok.  Var 3 uker på sykehuset her med sepsis i september og det var pyton.  Men nå skal vi hjem om noen dager og jeg skal klare å holde meg inne til fordi vi har det vi trenger.  

Jeg er vel det en kan kalle normalt redd for å bli smittet, men vet at flere her jeg bor er veldig redde. Og det kan jeg merke på naboens katt. Den merker at det er spesielle tider nå. Den er mer urolig og vet ikke helt helt hvor den skal/hva den vil. Den er fortiden mye mer hos meg enn den pleier og den fyker mer ut og inn. Så dyra blir preget de også.

Nicklusheletida
31 minutter siden, påskelilje skrev:

Når vi reiser dit hun bor, bor vi i vår fritidsbolig (hus, ikke hytte, men i forsikringssammenheng er det fritidsbolig, og det er jo ikke vår primærbolig, siden vi er folkeregistrert her sør). Svigermor har ikke plass til overnatting i sin leilighet (eller det går jo teoretisk at én sover på sofaen der, men det er ikke greit, og det blir jo også større sjanse for smitte ved å være i hennes leilighet ift i huset vårt et par km derfra). Siden det er forbud mot å være på hytta (vil tro at vår fritidsbolig går innenfor dette), så må vi evt bo på hotell da for å kunne besøke henne? Eller hvordan kan vi løse dette, på en lovlig måte? Det er altså for langt for dagstur, vi MÅ overnatte.

Hun bor altså i en leilighet med kun ett soverom.

Dere overtar leiligheten hennes. Hun bor på hytta som ligger i hennes hjemkommune :)

1 time siden, Dorthe skrev:

Jeg har faktisk angst, men kanskje mest pga situasjonen.  Er i utlandet, politi med maskingevær i gatene og meget strenge karanteneregler.  Og hvis jeg blir syk her så kan jeg ikke språket godt nok.  Var 3 uker på sykehuset her med sepsis i september og det var pyton.  Men nå skal vi hjem om noen dager og jeg skal klare å holde meg inne til fordi vi har det vi trenger.  

Jeg tenkte faktisk på deg her om dagen. Håper dere har det sp greit som mulig.

Håper hjemreisa går enkelt og at de siste dagene går greit. 
Jeg har bare sett bilder, men jeg hadde nok vært litt redd dersom jeg var der.

Annonse

12 minutter siden, Shira! skrev:

Jeg tenkte faktisk på deg her om dagen. Håper dere har det sp greit som mulig.

Håper hjemreisa går enkelt og at de siste dagene går greit. 
Jeg har bare sett bilder, men jeg hadde nok vært litt redd dersom jeg var der.

Så lenge ingen av oss går ut og vi har billett hjem så går det greit.  Men jeg tror ikke jeg klarer å roe meg ned før vi er hjemme.

påskelilje
3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Dere overtar leiligheten hennes. Hun bor på hytta som ligger i hennes hjemkommune :)

Hm. Ja, det er jo en mulighet, i alle fall for mannen min, slik at han får besøkt henne! Ikke plass til hele hurven i leiligheten 😮

Gjest Bambionice

Jeg tenker på min mann hver dag. Jeg jobber på sykehus og er redd for å dra med evt smitte hjem. Han har voksende hjerte, diabetes, nyresvikt (og bare en nyre), høyt BT, alvorlig søvnapné og urinsyregikt. Jeg prøver å leve hver dag med ham som om den var den siste og tenker en del på at dette kan bli siste året sammen med han - men jeg håper det går bra.

AnonymBruker
13 timer siden, Gargamel skrev:

Nei. For det første ser jeg nesten ingen mulighet for å bli smittet når jeg ikke har kontakt med andre. Hvis jeg blir smittet er ikke risikoen for å dø null, men den er veldig lav.

Du er heldig som ikke har kontakt med andre. Har du hjemmekontor? 

Jeg har desverre mye kontakt med andre pga jobb i dagligvaren. 

Anonymkode: 40995...43b

påskelilje
4 timer siden, Bambionice skrev:

Jeg tenker på min mann hver dag. Jeg jobber på sykehus og er redd for å dra med evt smitte hjem. Han har voksende hjerte, diabetes, nyresvikt (og bare en nyre), høyt BT, alvorlig søvnapné og urinsyregikt. Jeg prøver å leve hver dag med ham som om den var den siste og tenker en del på at dette kan bli siste året sammen med han - men jeg håper det går bra.

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er heldig som ikke har kontakt med andre. Har du hjemmekontor? 

Jeg har desverre mye kontakt med andre pga jobb i dagligvaren. 

Anonymkode: 40995...43b

Jeg har hjemmekontor ja. Jeg har så vidt vært innom jobben siden det er noe som må gjøres fysisk på plassen der også.

Vi får bare krysse fingrene for at du ikke blir smittet. 

Annonse

AnonymBruker

Jeg har hjemmekontor, bor alene og treffer ingen fysisk.  Jeg går tur engang i blant, men alene.  Jeg skal ut i morgen for å hente pakker, handle i vinbutikken og noen småting i matvarebutikk.  Jeg er ikke i pålagt karantene, men selvpålagt.

Var innom jobben i går der hvor det vanligvis er hundrevis eller tusenvis av mennesker, men det var ingen der i går.

Jeg er ikke redd, men lei.  Jeg kommer til å sitte slik alene i påsken og antageligvis jobbe en del fordi jeg blir alene hjemme uansett.  Lese, strikke og se på filmer gjør jeg når jeg ikke jobber, men nå lengtes jeg etter å sitte på en kafe, gå ut og spise sammen med venner, dra på kino, teater eller konsert.

Digitale møter hver dag er slitsomme.  Det blir i hvert fall godt å slippe i påsken.

Anonymkode: 02f9d...22c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...