Gå til innhold

Spionering via mobiltelefon/pc

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen få til å komme seg inn på mobilen eller pcn til folk å spionere via kameraet? Jeg begynner å bli veldig paranoid og frykter at folk kan se på meg via kameraet på mobilen når jeg sitter her og skriver. 

Anonymkode: 047d8...91a

Sett en farget tape bit over kameraet.

Anonymkode: 07176...1b2

Hvis du er Forsvarssjef, Regjeringsmedlem eller forskningssjef innen et eller annet med meget avansert teknologi, vil det være naturlig å være på vakt mot slikt.

Jeg tviler på at noen fremmed makt prioriterer å bruke ressurser og avansert teknologi på å overvåke at jeg ser på Hurtigruten går langs kysten.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det er mulig? Det går faktisk an at andre kan spionere på deg på den måten?

Det er mulig, men ikke sannsynlig at noen gjør det. Men hvis du er bekymret sett opp en tape bit.

Anonymkode: 07176...1b2

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Hvis du er Forsvarssjef, Regjeringsmedlem eller forskningssjef innen et eller annet med meget avansert teknologi, vil det være naturlig å være på vakt mot slikt.

Jeg tviler på at noen fremmed makt prioriterer å bruke ressurser og avansert teknologi på å overvåke at jeg ser på Hurtigruten går langs kysten.

Jeg er ikke redd for at noen fremmede makter, regjeringen, politiet eller noe sånt. Jeg tenker mer på naboer, venner, familiemedlemmer og sånt. 

Men hvis det går an, hvordan kan det gå an? Må de ha hatt tilgang til mobilen min og installert et program/spionvare for å få det til, eller kan de bare gjøre det ved å vite nummeret mitt?

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker mer på naboer, venner, familiemedlemmer og sånt. 

Hvis det blant disse finnes topp 10 på IT-kompetanse i Norge, hvis de i tillegg har investert i nødvendig utstyr, hvis de også vil sette jobben sin i fare, og hvis de mener at du og ditt liv er så interessant at de vil investere og risikere alt dette, ja da er det mulig.

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for at noen fremmede makter, regjeringen, politiet eller noe sånt. Jeg tenker mer på naboer, venner, familiemedlemmer og sånt. 

Men hvis det går an, hvordan kan det gå an? Må de ha hatt tilgang til mobilen min og installert et program/spionvare for å få det til, eller kan de bare gjøre det ved å vite nummeret mitt?

Skal man få til noe slik må de ha tilgang til telefonen, så enten må du ha lastet ned en app (de fleste mobiler har sperre mot apper som ikke er sikre som må skrus av manuelt), eller så må du ha lastet ned noe annet.

Anonymkode: cc498...9db

11 timer siden, kupton skrev:

Det skal du ikke se bort fra at skjer, selv hackere har fritidsproblemer.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en pen jente vil kjøre videochat med deg, og ber deg ta av deg trusa og vise hva du har, er du muligens i trøbbel. Men ikke ellers.

Anonymkode: 2850b...8e1

Ikke noe problem siden jeg ikke er lesbisk. Viser meg kun frem for menn. Neida;)

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man få til noe slik må de ha tilgang til telefonen, så enten må du ha lastet ned en app (de fleste mobiler har sperre mot apper som ikke er sikre som må skrus av manuelt), eller så må du ha lastet ned noe annet.

Anonymkode: cc498...9db

Ok. Leste om noe som het creepware. Da kan du få lastet ned et slikt spionprogram uten at du vet det, bare ved å besøke nettsider, trykke på en link osv.  

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, kupton skrev:

Hvis det blant disse finnes topp 10 på IT-kompetanse i Norge, hvis de i tillegg har investert i nødvendig utstyr, hvis de også vil sette jobben sin i fare, og hvis de mener at du og ditt liv er så interessant at de vil investere og risikere alt dette, ja da er det mulig.

Google Creepware

AnonymBruker

Kjør på med tape over kameraet. Den pc\n jeg har nå, har en running man kan skli over kameraet. En tapebit gjør samme nytten. Det er ikke så farlig som du tror. Jeg kjenner ingen som har vært snikfilmet. Tror ikke det er teknisk mulig heller. Men jeg skyver den sirkelen foran kameraet på pc\n alikevel. 

Anonymkode: 2850b...8e1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...