AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Hei! Jeg er gravid i uke 21. Har et stort risikosvangerskap, med stor fare for senabort/prematur fødsel. I uke 14 gikk vannet og jeg startet å blø, men fostervannet ble mirakuløst fylt opp til normal mengde innen 12 timer, ingen lekkasje siden det. Jeg har siden det hatt et stort hematom i livmora og blør litt daglig (skifter truseinnlegg ca 3-4 ganger i døgnet) Blir fulgt opp med kontroller ca hver 7-14 dag. Hematomet er forsatt stort (ca 10 x 10 x 4 cm) og risikoen for at fødsel kan starte er stor, har mye kynnere (men foreløbig ingen påvirkning på livmorhalsen) Jeg og samboer har selvfølgelig avstått fra all slags seksuelle aktiviteter, og å putte noe inn i skjeden forstår jeg godt at er ekstremt uklokt. Men mitt store spørsmål (som jeg ikke tørr å spørre gynekologen min om) er om det også er like risikofylt for meg å få orgasme uten at noe har vært inni skjeden min? En orgasme fører jo til sammentrekninger i livmora, og for meg kan jo det høres ugunstig ut i min situasjon..? Det har gått over 10 uker uten noen slik form for hygge, og det er mange (forhåpentligvis) uker igjen av svangerskapet. - så det hadde vært fint om man kunne kose seg litt i denne vanskelige tida. Anonymkode: 97838...d91 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er gravid i uke 21. Har et stort risikosvangerskap, med stor fare for senabort/prematur fødsel. I uke 14 gikk vannet og jeg startet å blø, men fostervannet ble mirakuløst fylt opp til normal mengde innen 12 timer, ingen lekkasje siden det. Jeg har siden det hatt et stort hematom i livmora og blør litt daglig (skifter truseinnlegg ca 3-4 ganger i døgnet) Blir fulgt opp med kontroller ca hver 7-14 dag. Hematomet er forsatt stort (ca 10 x 10 x 4 cm) og risikoen for at fødsel kan starte er stor, har mye kynnere (men foreløbig ingen påvirkning på livmorhalsen) Jeg og samboer har selvfølgelig avstått fra all slags seksuelle aktiviteter, og å putte noe inn i skjeden forstår jeg godt at er ekstremt uklokt. Men mitt store spørsmål (som jeg ikke tørr å spørre gynekologen min om) er om det også er like risikofylt for meg å få orgasme uten at noe har vært inni skjeden min? En orgasme fører jo til sammentrekninger i livmora, og for meg kan jo det høres ugunstig ut i min situasjon..? Det har gått over 10 uker uten noen slik form for hygge, og det er mange (forhåpentligvis) uker igjen av svangerskapet. - så det hadde vært fint om man kunne kose seg litt i denne vanskelige tida. Anonymkode: 97838...d91 Det er dessverre ingen gynekolog som svarer her inne lenger, men jeg er enig i med deg i at det ikke høres gunstig ut. I et normalt svangerskap ville det ikke vært farlig, men det er jo ikke det du har. Ønsker deg all mulig lykke til videre! ❤️ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er gravid i uke 21. Har et stort risikosvangerskap, med stor fare for senabort/prematur fødsel. I uke 14 gikk vannet og jeg startet å blø, men fostervannet ble mirakuløst fylt opp til normal mengde innen 12 timer, ingen lekkasje siden det. Jeg har siden det hatt et stort hematom i livmora og blør litt daglig (skifter truseinnlegg ca 3-4 ganger i døgnet) Blir fulgt opp med kontroller ca hver 7-14 dag. Hematomet er forsatt stort (ca 10 x 10 x 4 cm) og risikoen for at fødsel kan starte er stor, har mye kynnere (men foreløbig ingen påvirkning på livmorhalsen) Jeg og samboer har selvfølgelig avstått fra all slags seksuelle aktiviteter, og å putte noe inn i skjeden forstår jeg godt at er ekstremt uklokt. Men mitt store spørsmål (som jeg ikke tørr å spørre gynekologen min om) er om det også er like risikofylt for meg å få orgasme uten at noe har vært inni skjeden min? En orgasme fører jo til sammentrekninger i livmora, og for meg kan jo det høres ugunstig ut i min situasjon..? Det har gått over 10 uker uten noen slik form for hygge, og det er mange (forhåpentligvis) uker igjen av svangerskapet. - så det hadde vært fint om man kunne kose seg litt i denne vanskelige tida. Anonymkode: 97838...d91 Det er ingen fagpersoner her derfor bør du ringe/kontakte gynekologen din. Dette er noe de snakker om hver dag så for dem er ikke dette flaut i det hele tatt 🙂 Anonymkode: 8e3b0...a9d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 Skrevet 30. mars 2020 Nei, ser nå at det ikke er noen gynekologer her, da må jeg vel bare mote meg opp å spørre på neste kontroll likevel. Det bare føles som et svært uviktig tema i denne sammenhengen. - jeg skal være glad for hver dag det går bra, men ikke alltid det er sammenheng mellom fornuft og lyster... Anonymkode: 97838...d91 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.