Gå til innhold

Puben er åpnet i sentrum. Masse folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Dorthe skrev:

Jeg sitter i karantene på fjerde uka og begynner å bli sliten av det.  Vi har stor balkong, men det regner og det har ikke vært en dag med sol siden vi kom hjem.

Det har da bare vært sol i Oslo i det siste? Riktignok med kald vind.

 

Og i dag da jeg omsider fikk tid til en lengre tur i skogen var det selvsagt vått og tåke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Xtra skrev:

Det har da bare vært sol i Oslo i det siste? Riktignok med kald vind.

 

Og i dag da jeg omsider fikk tid til en lengre tur i skogen var det selvsagt vått og tåke...

Jeg bor ikke i Oslo lenger og her er det overskyet hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, Dorthe skrev:

Jeg sitter i karantene på fjerde uka og begynner å bli sliten av det.  Vi har stor balkong, men det regner og det har ikke vært en dag med sol siden vi kom hjem.
Meningen med karantene er jo ikke bare at man ikke skal bli syk selv, men også at man ikke skal smitte andre spesielt de i risikogruppen.  Vi er heldigvis ikke syke, men kunne hatt et stille forløp uten symptomer.  Mange Spaniafarere som har det.

Hmm, det var da strålende sol i går og det har da vært ganske fint i dag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, frosken skrev:

Så sant jeg ikke blir smittet og dermed på være i isolasjon, så kommer jeg til å fortsette å gå ut hver dag. Jeg prøver på å unngå steder med mye folk, men om jeg hadde gått i retning av Grünerløkka i går, så hadde jeg blitt veldig overrasket over alle folkene som bildene viser at var der. Det er ikke så lett å vite hvor "alle andre" er til enhver tid. Det har jo vært rapportert om overfylt parkeringsplass på Sognsvann, men noen dager senere hadde stort sett alle valgt å ikke dra dit - og man finner jo ikke ut hvor folk er før man kommer til det området man har tenkt å bevege seg i. 

Men jeg hadde nok uansett ikke valgt å stå i polkø lørdag formiddag rett før påske; at det er mye folk der er jo forutsigbart!

Men når du ikke bor i Oslo så har du jo ingen grunn til at du må gå tur akkurat der. Det fins jo gode turmuligheter for de som bor utenfor Oslo. 

Anonymkode: d8d43...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men når du ikke bor i Oslo så har du jo ingen grunn til at du må gå tur akkurat der. Det fins jo gode turmuligheter for de som bor utenfor Oslo. 

Anonymkode: d8d43...e31

Nei, hvis man ikke bor i Oslo, så trenger man selvfølgelig ikke gå tur der - men jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre? Jeg bor i Oslo sentrum og skal jeg gå tur  i mitt nærområde, så er det nettopp i Oslo sentrum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, frosken skrev:

Nei, hvis man ikke bor i Oslo, så trenger man selvfølgelig ikke gå tur der - men jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre? Jeg bor i Oslo sentrum og skal jeg gå tur  i mitt nærområde, så er det nettopp i Oslo sentrum. 

Men du bor ikke i Oslo. Poenget var at man får gå tur i sitt nærmiljø. 

Anonymkode: d8d43...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du bor ikke i Oslo. Poenget var at man får gå tur i sitt nærmiljø. 

Anonymkode: d8d43...e31

Det var da volsomt som du ønsker å leke politi da. 

Hvis jeg skal gå tur i mitt nærmiljø, er det nettopp der det enkelte dager kan være mange ute, slik som i går da det var så fint vær. I dag var det ikke like fint vær, så i dag var det enkelt å unngå andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du bor ikke i Oslo. Poenget var at man får gå tur i sitt nærmiljø. 

Nicklus og frosken bor i Oslo. Dorthe bodde i Oslo de årene hun var mer aktiv på DOL, men har tydeligvis  flyttet derfra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du bor ikke i Oslo. Poenget var at man får gå tur i sitt nærmiljø. 

Anonymkode: d8d43...e31

Der tar du feil. Jeg bor i Oslo sentrum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 4.4.2020 den 21.32, Xtra skrev:

Det er ikke tid og rom for å utvise skjønn. Dermed firkantete regler, som nødvendigvis blir uskjønsomme.

Jeg er enig - i første runde. Snart synes jeg tiltakene bør være mer treffsikre. Kanskje slå ned på smitte der den er. Det gir ikke mening i lengden å ha akkurat samme tiltak i en grisgrendt kommune med null smittede som i Oslogryta.

Da tenker jeg ikke på hytteforbudet spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...