Gå til innhold

Energiløs. Selvbebreidende. Redd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan ha det fint med barna.  Hatt noen fine stunder med å være i aktivitet ute med hverandre.  Likevel synes jeg også det er slitsomt at skolen har stengt.

Hatt en fin kveld med å  være på besøk til en god kollega hvor tiden fløy.

Tiden flyr. 

På jobb går det greit, men tiden flyr for raskt der også.

Ellers føler jeg meg bare så uendelig sliten. Når jeg er alene hjemme og har tid til å få gjort det som er  meningen at jeg skal gjøre i huset, banale ting, dusje vaske tøy, rydde kjøkken, vaske gulvet, da er det så tungt. Vil bare sitte, se TV, ligge,  kanskje strikke, da er drivstoffet nesten brukt opp. De dagene jeg pga Korona ikke trengte vise meg ute uten lue, og hadde fri, og ikke skulle være nærmere enn en meter fra andre enn egne familiemedlemmer, har jeg gått ustelt. Jeg får gjort ting, men det tar så lang tid å komme i gang og det er så tungt, og gjør ikke så mye som jeg tenker jeg burde. Ville skamma meg om noen kom på besøk.

Jeg skammer meg over å synes at det er slitsomt at skolen har stengt. Jeg klandrer meg selv for å sitte uvirksom og se TV eller på nett, for at jeg ikke kommer i gang med å få gjort det som jeg har å gjøre i huset, for at jeg ikke kommer meg ut og mosjonere,  gå, m.m. Og så vet jeg ikke om det er dumt av meg å være så uvirksom eller om jeg egentlig skulle tillate meg å hvile. 

Når jeg skal gjøre ting som er et ork, føler jeg meg nedstemt, og fortvila over å ha så lite energi, og redd for at det er starten på noe jeg ikke vil ha, som passer særdeles dårlig. Sikkert normalt å være litt sliten, men likevel er det noe som jeg har frykt for.

Nei, jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette.

Anonymkode: 72963...210

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454240-energil%C3%B8s-selvbebreidende-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eller forresten, burde jeg ta noen egenmeldinger. Husker ikke regler. Hvis man tar en dag i uka, teller alle dagene i mellom? evt 20 prosent s.m. (sikker på jeg får om jeg ber om det ). Eller spørre om å  gå opp igjen på antidepressiva som jeg reduserte for noen måneder siden, som var planen å trappe videre ned etterhvert ? ( mindre sikker på om får det). Eller avvente et par uker til jeg har time. ?(usikker på om den blir hvis ikke veldig nødvendig, i disse koronatider, men får sikkert elektronisk eller telefonisk kontakt).  Det er ok om jeg kontakter ved behov utenom timene men skal jeg kanskje gi det litt tid? Husker ikke når det starta, eller jo.  forrige uke. verre de to siste dagene. Tar meg automatisk sammen sammen med andre.  Når jeg da er alene har jeg liksom brukt opp energi. Kunne godt vært i karantene, så lenge jeg ikke får depresjonene med uutholdelig innestengt uro. 

Anonymkode: 72963...210

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...