Gå til innhold

Kupton-andre. Typiske plager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sliter med å være vond og stiv i ryggen, spesielt om morgenen og litt utover formiddagen. Blir bedre når jeg kommer meg i bevegelse. Er dette typisk muskulære ryggplager?

Jeg vet at dette ikke akkurat er psykiatri, men håper dere ser gjennom fingrene med det. Sliter mye med psyken så dette med ryggplagene er en ekstra belastning.

Anonymkode: 6747d...04e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454328-kupton-andre-typiske-plager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter mye ned det samme og ble henvist til psykomotorisk fysioterapi. Har hjulpet meg mye.

Anonymkode: 489eb...784

Det har jeg tro på, men da jeg var på min første time ble konklusjonen at jeg var for dårlig til å takle det. Litt sånn "dont poke the bear". 

Gjest Fastnick
På 9.4.2020 den 13.10, AnonymBruker skrev:

Sliter med å være vond og stiv i ryggen, spesielt om morgenen og litt utover formiddagen. Blir bedre når jeg kommer meg i bevegelse. Er dette typisk muskulære ryggplager?

Jeg vet at dette ikke akkurat er psykiatri, men håper dere ser gjennom fingrene med det. Sliter mye med psyken så dette med ryggplagene er en ekstra belastning.

Kan også være typisk for revmatiske sykdommer som f.eks Bechterews. Stiv og vondt i korsryggen/ryggen om natten og om morgenen. Når kroppen har fått gått seg litt til med bevegelse når du har stått opp, blir det gjerne bedre. Det beste er vel å høre med legen. 

Annonse

6 minutter siden, Fastnick skrev:

Kan også være typisk for revmatiske sykdommer som f.eks Bechterews. Stiv og vondt i korsryggen/ryggen om natten og om morgenen. Når kroppen har fått gått seg litt til med bevegelse når du har stått opp, blir det gjerne bedre. Det beste er vel å høre med legen. 

Her kan det være smart å sjekke hvor lenge det har vært slik. Første ukene tenker en vanligvis ikke på Bechtrew.

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Her kan det være smart å sjekke hvor lenge det har vært slik. Første ukene tenker en vanligvis ikke på Bechtrew.

Kupton. Ingen i familien har Bechterew så håper det ikke er det. Men jeg er engstelig da jeg i dag (og flere dager) har kjent murring i midtre og nedre del av ryggen utover morgen og formiddag. Men kan ikke si dette er direkte smerte mest "ubehag". Hvis det er organsvikt har man da sannsynligvis flere symptomer i tillegg? Jeg er engstelig. Er 50 år. Er ellers fysisk frisk, men har lagt på meg noen kiloer de siste ukene.. Er mye stillesittende da jeg ikke er i jobb. Jeg skjønner at ingen andre enn fastlegen min kan gi meg sikre svar, men kommer meg ikke dit på en stund så håper du kan svare. Plages med katastrofetanker. Tar ibux og synes det hjelper noe.

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kupton. Ingen i familien har Bechterew så håper det ikke er det. Men jeg er engstelig da jeg i dag (og flere dager) har kjent murring i midtre og nedre del av ryggen utover morgen og formiddag. Men kan ikke si dette er direkte smerte mest "ubehag". Hvis det er organsvikt har man da sannsynligvis flere symptomer i tillegg? Jeg er engstelig. Er 50 år. Er ellers fysisk frisk, men har lagt på meg noen kiloer de siste ukene.. Er mye stillesittende da jeg ikke er i jobb. Jeg skjønner at ingen andre enn fastlegen min kan gi meg sikre svar, men kommer meg ikke dit på en stund så håper du kan svare. Plages med katastrofetanker. Tar ibux og synes det hjelper noe.

Ts her. He-he ibux hjelper IKKE mot katastrofetanker, men ryggsmerter/murringer. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du er mye stillesittende nå og har lagt på deg er mye mer sannsynligvis årsaken til plagene enn organsvikt. Du kan bevege deg ute og gjøre bevegelser inne for å bedre dette. :) Og pass på holdningen din når du går og sitter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...