Glitter Skrevet 12. april 2020 Forfatter Del Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, RamonaK skrev: Det er jo bare dårlig hygiene. Vaske hendene er viktig, corona tider eller ei. Godt poeng, men de ansatte passer ikke på dette ser det ut som. Er ikke det litt rart? De går rundt og spriter håndtak og overflater da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3968585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RamonaK Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Akkurat nå, Glitter skrev: Godt poeng, men de ansatte passer ikke på dette ser det ut som. Er ikke det litt rart? De går rundt og spriter håndtak og overflater da. Ja det er veldig rart. Kommer vel litt an på personalet. Når jeg var innlagt, var det noen personalet som nærmest løp etter de innlagte med anti bac. Hva i all verden snakket vi om før corona??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3968587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 12. april 2020 Forfatter Del Skrevet 12. april 2020 6 minutter siden, RamonaK skrev: Ja det er veldig rart. Kommer vel litt an på personalet. Når jeg var innlagt, var det noen personalet som nærmest løp etter de innlagte med anti bac. Hva i all verden snakket vi om før corona??? Det lurer jeg også på. 😛 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3968589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammel_doler Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 Hvordan går det nå, Glitter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3968991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 13. april 2020 Forfatter Del Skrevet 13. april 2020 12 minutter siden, Gammel_doler skrev: Hvordan går det nå, Glitter? Takk som spør. Har fått roet katastrofetankene litt, dvs er ikke like redd, men fortsatt engstelig. Han skrev seg ut i natt og jeg har kjent på frykt for å få telefon fra politiet om enten innbrudd eller ildspåsettelse, men jeg prøver å tenke at dette er ikke rasjonelt. Likevel, jeg har opplevd slikt før, men da var vi blitt mye bedre kjent for å si det sånn før jeg stengte han ute av livet mitt. Da klikket det for fyren. Jeg vil ikke oppleve slikt på nytt. Har planlagt hvordan jeg skal prøve å....Nøytralisere han hvis han kommer og brekke opp døra på kvelden når ungene er hos meg. Ringe politiet først og så forsvare meg som faen. Nei huff. Dont go there. Har planlagt det samme hvis han jeg ble utsatt for all den driten skulle komme når ungene er hos meg. Kom når jeg er alene, jeg blir bare redd og håper politiet er rask. Kom når ungene mine er der og jeg blir en løvemor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammel_doler Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 12 minutter siden, Glitter skrev: Takk som spør. Har fått roet katastrofetankene litt, dvs er ikke like redd, men fortsatt engstelig. Han skrev seg ut i natt og jeg har kjent på frykt for å få telefon fra politiet om enten innbrudd eller ildspåsettelse, men jeg prøver å tenke at dette er ikke rasjonelt. Likevel, jeg har opplevd slikt før, men da var vi blitt mye bedre kjent for å si det sånn før jeg stengte han ute av livet mitt. Da klikket det for fyren. Jeg vil ikke oppleve slikt på nytt. Har planlagt hvordan jeg skal prøve å....Nøytralisere han hvis han kommer og brekke opp døra på kvelden når ungene er hos meg. Ringe politiet først og så forsvare meg som faen. Nei huff. Dont go there. Har planlagt det samme hvis han jeg ble utsatt for all den driten skulle komme når ungene er hos meg. Kom når jeg er alene, jeg blir bare redd og håper politiet er rask. Kom når ungene mine er der og jeg blir en løvemor. Godt at han har skrevet seg ut selvom du kjenner på den utryggheten om politiet skulle ringe. Men nå kan du hvertfall føle deg helt trygg på avdeligen, vil tro det hjelper litt hvertfall? Det er nok som du sier, ikke helt rasjonelt, men jeg forstår tankegangen. Har mange sånne tanker selv uten at jeg kan si jeg har de samme erfaringene som deg. Men det er uansett ikke spesielt kjekt å føle seg utrygg hele tiden. Selvom tankene dine kanskje ikke er rasjonelle så synes jeg at det ikke er så dumt å lage en slagplan dersom noe skulle skje når du kommer hjem. Better safe than sorry. Så en britisk dokumentar for et par uker siden om en dame som ble mishandlet av samboeren. Fikk til slutt kastet han ut/flyttet selv (jeg har ganske dårlig hukommelse så du får unnskylde). Uansett, der var det også barn involvert. Hun laget seg en klar plan på hva hun skulle gjøre dersom han dukket opp. Så jeg tror akkurat den tanken kan være fornuftig i en ellers kaotisk hverdag. Men det er meg da. Jeg har ingen som egentlig har grunn til å møte opp på døra her men tidligere erfaringer og dårlig psyke gjør at jeg alltid har en plan. Hva gjør jeg om det ringer på? Hva gjør jeg når folk er ubehagelig ute? Hva om noen bryter seg inn? Osv.. Tror ikke det er bra å gå rundt med den frykten hele tiden men for min del så er det planen om hva jeg skal gjøre dersom noe skjer det som gjør at jeg klarer å fungerer litt hvertfall. Men dette var mine tanker da, vet ikke om noe av det hjelper deg sånn egentlig. 🙈 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 13. april 2020 Forfatter Del Skrevet 13. april 2020 6 minutter siden, Gammel_doler skrev: Godt at han har skrevet seg ut selvom du kjenner på den utryggheten om politiet skulle ringe. Men nå kan du hvertfall føle deg helt trygg på avdeligen, vil tro det hjelper litt hvertfall? Det er nok som du sier, ikke helt rasjonelt, men jeg forstår tankegangen. Har mange sånne tanker selv uten at jeg kan si jeg har de samme erfaringene som deg. Men det er uansett ikke spesielt kjekt å føle seg utrygg hele tiden. Selvom tankene dine kanskje ikke er rasjonelle så synes jeg at det ikke er så dumt å lage en slagplan dersom noe skulle skje når du kommer hjem. Better safe than sorry. Så en britisk dokumentar for et par uker siden om en dame som ble mishandlet av samboeren. Fikk til slutt kastet han ut/flyttet selv (jeg har ganske dårlig hukommelse så du får unnskylde). Uansett, der var det også barn involvert. Hun laget seg en klar plan på hva hun skulle gjøre dersom han dukket opp. Så jeg tror akkurat den tanken kan være fornuftig i en ellers kaotisk hverdag. Men det er meg da. Jeg har ingen som egentlig har grunn til å møte opp på døra her men tidligere erfaringer og dårlig psyke gjør at jeg alltid har en plan. Hva gjør jeg om det ringer på? Hva gjør jeg når folk er ubehagelig ute? Hva om noen bryter seg inn? Osv.. Tror ikke det er bra å gå rundt med den frykten hele tiden men for min del så er det planen om hva jeg skal gjøre dersom noe skjer det som gjør at jeg klarer å fungerer litt hvertfall. Men dette var mine tanker da, vet ikke om noe av det hjelper deg sånn egentlig. 🙈 Ja jeg tenker at om ikke annet så kan det å ha en plan bidra til å føle meg tryggere og at jeg har mer kontroll på situasjonen. Var enda bedre da jeg hadde voldsalarm for da fikk jeg jo varslet på ett sekund, men ok. Ringe 112 og forklare tar vel ikke mer enn 30 sekund. Det går uansett fortere med voldsalarm for da får nærmeste patrulje inn nødanropet umiddelbart framfor at jeg må ringe, presentere meg, fortelle situasjon, så må sentralbordet sjekke nærmeste patrulje og varsle de. Huff. Men sånn er det bare. Må klare meg med det. Det er lurt synes jeg å ha planlagt hva en skal gjøre/hvordan reagere i hverdagssituasjoner også tenker jeg. Igjen dette med å ha kontroll slikt at det blir i hvert fall litt mindre utrygt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammel_doler Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 11 minutter siden, Glitter skrev: Ja jeg tenker at om ikke annet så kan det å ha en plan bidra til å føle meg tryggere og at jeg har mer kontroll på situasjonen. Var enda bedre da jeg hadde voldsalarm for da fikk jeg jo varslet på ett sekund, men ok. Ringe 112 og forklare tar vel ikke mer enn 30 sekund. Det går uansett fortere med voldsalarm for da får nærmeste patrulje inn nødanropet umiddelbart framfor at jeg må ringe, presentere meg, fortelle situasjon, så må sentralbordet sjekke nærmeste patrulje og varsle de. Huff. Men sånn er det bare. Må klare meg med det. Det er lurt synes jeg å ha planlagt hva en skal gjøre/hvordan reagere i hverdagssituasjoner også tenker jeg. Igjen dette med å ha kontroll slikt at det blir i hvert fall litt mindre utrygt. Forstår det. Du får ikke ha voldsalarm nå da? Syns det er modig bare det å ha en plan om å ringe 112 jeg, hadde nemlig aldri turt å ringe selv. Innbiller at det finnes en sånn «stille varsling» i sånne saker. Føler jeg leste om det ganske nylig. Men det kan like godt hende det er fantasien som spiller meg et puss. Klarer ikke alltid å skille virkelighet og fantasi. Men jeg skal google litt og gi beskjed om jeg finner det igjen. Og helt enig i at det å ha litt kontroll kan være med på å gjøre det mindre utrygt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammel_doler Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 Ang «stille varsling» som jeg nevnte. Det er visst er pilotprosjekt for døve, høreelshemmede og talehemmede. https://www.nodsms.no Var nok fantasien som spilte meg et lite puss igjen gitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 3 timer siden, Glitter skrev: Takk som spør. Har fått roet katastrofetankene litt, dvs er ikke like redd, men fortsatt engstelig. Han skrev seg ut i natt og jeg har kjent på frykt for å få telefon fra politiet om enten innbrudd eller ildspåsettelse, men jeg prøver å tenke at dette er ikke rasjonelt. Likevel, jeg har opplevd slikt før, men da var vi blitt mye bedre kjent for å si det sånn før jeg stengte han ute av livet mitt. Da klikket det for fyren. Jeg vil ikke oppleve slikt på nytt. Har planlagt hvordan jeg skal prøve å....Nøytralisere han hvis han kommer og brekke opp døra på kvelden når ungene er hos meg. Ringe politiet først og så forsvare meg som faen. Nei huff. Dont go there. Har planlagt det samme hvis han jeg ble utsatt for all den driten skulle komme når ungene er hos meg. Kom når jeg er alene, jeg blir bare redd og håper politiet er rask. Kom når ungene mine er der og jeg blir en løvemor. Det er mulig jeg ikke har fått med meg alle detaljene, men slik jeg har forstått situasjonen så er du redd fyren kort og godt fordi du vet han kan være farlig? Ikke fordi han har truet deg? Hvis så er tilfellet, så tenker jeg at tankene løper litt løpsk med deg nå. Sannsynligheten for at du skal ha trigget ham voldsomt fordi du svarte litt surt og avvisende da du traff ham på avdelingen, er vel ganske liten? Dersom du generelt sett er redd for at folk skal bryte seg inn døra di, så kan du kanskje med fordel på montert en god sikkerhetslås, slik at det ikke blir like lett å komme seg inn. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. april 2020 Forfatter Del Skrevet 14. april 2020 (endret) 12 timer siden, Gammel_doler skrev: Forstår det. Du får ikke ha voldsalarm nå da? Syns det er modig bare det å ha en plan om å ringe 112 jeg, hadde nemlig aldri turt å ringe selv. Innbiller at det finnes en sånn «stille varsling» i sånne saker. Føler jeg leste om det ganske nylig. Men det kan like godt hende det er fantasien som spiller meg et puss. Klarer ikke alltid å skille virkelighet og fantasi. Men jeg skal google litt og gi beskjed om jeg finner det igjen. Og helt enig i at det å ha litt kontroll kan være med på å gjøre det mindre utrygt. Nei jeg leverte den inn før jul siden det ikke har vært noen hendelser på lenge og de er i manko på voldsalarmer. Ønsker egentlig ikke ha det lenger heller for det blir en slags bekreftelse på at jeg fortsatt skal være redd. 9 timer siden, frosken skrev: Det er mulig jeg ikke har fått med meg alle detaljene, men slik jeg har forstått situasjonen så er du redd fyren kort og godt fordi du vet han kan være farlig? Ikke fordi han har truet deg? Hvis så er tilfellet, så tenker jeg at tankene løper litt løpsk med deg nå. Sannsynligheten for at du skal ha trigget ham voldsomt fordi du svarte litt surt og avvisende da du traff ham på avdelingen, er vel ganske liten? Dersom du generelt sett er redd for at folk skal bryte seg inn døra di, så kan du kanskje med fordel på montert en god sikkerhetslås, slik at det ikke blir like lett å komme seg inn. Han har ikke truet meg nei, men jeg har sett han utøve vold mot en annen for en bagatell og gitt han en "bot" på 200 000 og har i etterkant banket han opp når han ikke har penger. Og dette er ikke første gang han har gjort slikt. Grunnen til at jeg blir redd er fordi han ble interessert i meg i miljøet og har kontaktet meg et par ganger i ettertid for å få meg til å ville møte han.Jeg kjenner til typen og de kan trigges veldig av å avvises. Han minner meg om han som gjorde alle disse tingene i 2018 som traumatiaerte meg og som siden ikke har klart å bli kvitt opphenget sett på meg. Så den samme type redsel har blitt trigget. Men ja tankene løper nok litt løpsk og jeg prøver å dempe de og den nervøse klumpen. Hadde sikkert ikke tenkt i samme bane hvis jeg ikke allerede hadde blitt utsatt for slike ting. Slike kjettinger er ganske enkel å få opp etter å ha brekt opp døra, men det kan vel hale ut tiden litt. Jeg har heldigvis et vindu ved døren så jeg ser hvem det er hvis det ringer på. Endret 14. april 2020 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 14. april 2020 Del Skrevet 14. april 2020 Denne fyren kommer ikke til å gjøre deg noe som helst, da hadde han jo gjort det for lenge siden. Du kan heller ikke vite helt sikkert at denne fyren som fikk gjennomgå av han, ikke har gjort noe mer enn det du vet. Ikke at det rettferdiggjør oppførselen, men det skal kanskje mer til før han banker livkiten ut av noen, enn det du tror. Veldig mange, rus eller ei, har også en null-toleranse for vold mot kvinner. Har han banket andre damer før? Om du skal vie denne fyren noe mer tanke, ikke bruk tankene på å sammenlign han med fyren som kom på døra di. Det er to forskjellige personer. Du har egentlig ikke skrevet noe om denne fyren som får meg til å tenke at han kommer til å oppsøke deg. Han har jo latt deg være i fred på avdelingen? Han er ikke besatt av deg. Dermed vil du heller ikke være verdt energien det tar å banke deg opp. Selv om folk i rusmiljøet kan ha en ganske lav terskel for vold, går de færreste rundt og banker opp alle de har pratet med uten at de oppnådde mer enn bare prat. Det ble en tung setning. De banker ikke opp alle bekjente av motsatt kjønn. Og det er det du er, en bekjent, så vidt. Jeg forstår at du er redd og med din historie er det vanskelig å si noe som gjør at du slutter å føle deg redd/engstelig. Jeg tenker at det er ok om du sikrer boligen din litt ekstra, uten at du fremstår som hysterisk. Jeg hadde sikkert sovet med hockeykølla ved siden av meg i senga, om jeg var deg 😅 Men denne fyren du møtte på avdelingen, han kommer ikke til å plage deg. Den dagen du får deg hund, kjøp en som er litt stor 😆 Og ikke en golden retiever, selv om de er store nok. Jeg kjenne ei som er oppdretter av noen alderles herlige rottweilere 👍 😂 Alternativt en malle, de er jo klin gærne. Eier ikke evnen til å tenke konsekvens 😂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. april 2020 Del Skrevet 14. april 2020 1 time siden, Glitter skrev: Nei jeg leverte den inn før jul siden det ikke har vært noen hendelser på lenge og de er i manko på voldsalarmer. Ønsker egentlig ikke ha det lenger heller for det blir en slags bekreftelse på at jeg fortsatt skal være redd. Han har ikke truet meg nei, men jeg har sett han utøve vold mot en annen for en bagatell og gitt han en "bot" på 200 000 og har i etterkant banket han opp når han ikke har penger. Og dette er ikke første gang han har gjort slikt. Grunnen til at jeg blir redd er fordi han ble interessert i meg i miljøet og har kontaktet meg et par ganger i ettertid for å få meg til å ville møte han.Jeg kjenner til typen og de kan trigges veldig av å avvises. Han minner meg om han som gjorde alle disse tingene i 2018 som traumatiaerte meg og som siden ikke har klart å bli kvitt opphenget sett på meg. Så den samme type redsel har blitt trigget. Men ja tankene løper nok litt løpsk og jeg prøver å dempe de og den nervøse klumpen. Hadde sikkert ikke tenkt i samme bane hvis jeg ikke allerede hadde blitt utsatt for slike ting. Slike kjettinger er ganske enkel å få opp etter å ha brekt opp døra, men det kan vel hale ut tiden litt. Jeg har heldigvis et vindu ved døren så jeg ser hvem det er hvis det ringer på. Jeg mente en ordentlig sikkerhetslås, dvs at du får gjort noe med boligen din som gjør den mest mulig innbruddssikker. Kanskje alarm også vil være en god investering?. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. april 2020 Forfatter Del Skrevet 14. april 2020 2 timer siden, frosken skrev: Jeg mente en ordentlig sikkerhetslås, dvs at du får gjort noe med boligen din som gjør den mest mulig innbruddssikker. Kanskje alarm også vil være en god investering?. Åja. Skal undersøke det. Alarm har jeg, men den kan jo ikke være aktivert når jeg er hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 Del Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, Glitter skrev: Åja. Skal undersøke det. Alarm har jeg, men den kan jo ikke være aktivert når jeg er hjemme. Kan du ikke ha på skallsikringen? Da vil alarmen gå om døra åpnes. Anonymkode: afdf0...b73 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. april 2020 Forfatter Del Skrevet 14. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke ha på skallsikringen? Da vil alarmen gå om døra åpnes. Anonymkode: afdf0...b73 Det vet jeg ikke hva er. Får ringe alarmselskapet og høre. I andre etg. Er det sånn kamera som aktiveres ved innbrudd. Det er litt greit å ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. april 2020 Del Skrevet 14. april 2020 3 timer siden, Glitter skrev: Åja. Skal undersøke det. Alarm har jeg, men den kan jo ikke være aktivert når jeg er hjemme. De fleste alarmløsninger skal kunne organiseres slik at du kan ha på alarm også når du er innendørs. Da jeg hadde alarm, var den satt opp slik at jeg kunne ha den på om natten - men husker ikke om jeg da kunne gå rundt i hele huset eller bare deler av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. april 2020 Forfatter Del Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, frosken skrev: De fleste alarmløsninger skal kunne organiseres slik at du kan ha på alarm også når du er innendørs. Da jeg hadde alarm, var den satt opp slik at jeg kunne ha den på om natten - men husker ikke om jeg da kunne gå rundt i hele huset eller bare deler av det. Åja. Ja må innrømme jeg ikke har rukket å sette meg så mye inn i det etter jeg flyttet hit for en liten stund siden. Jeg utsetter og utsetter da jeg har litt telefonangst, men bør vel bare hive meg ut i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454384-n%C3%A5-er-jeg-redd/page/2/#findComment-3969180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.