Gjest Niomi Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Hei, ønsker gjerne litt råd i forhold til hva som er lurt å gjøre. Fikk først diagnosen enkel schizofreni, ble da ikke gjort utredning, bare observasjon da jeg var innlagt. Jeg ba selv om ny utredning og revurdering av diagnose da jeg følte diagnosen ikke stemte i tillegg til at jeg ønsket å få en ordentlig utredning. Fikk da uspesifisert bipolar som ny diagnose etter poliklinisk utredning hos psykolog for ett års tid siden. Utredningen tok lang tid (8 måneder) og var grundig, så trodde jo jeg hadde fått rett diagnose. Var nylig innlagt ved en annen post/sykehus, og behandler der sa da at de hadde diskutert at de ikke kjente meg igjen i bipolar, men de hadde ikke noen mening om hvilken diagnose de tenkte det var isteden. Er nå utskrevet og har fått ny behandler med spørsmål om jeg ønsker ny utredning. I utgangspunktet er jeg ikke så veldig motivert til enda en utredning, i alle fall ikke om den vil være like langvarig. Føler jeg har mer utbytte og får mer hjelp av samtaler. På den andre siden tenker jeg at det ville vert nyttig å kanskje få den rette diagnosen? Noen som har noen tanker rundt dette? Hva er lurt å gjøre? Er det kanskje mulig å få til en kortere utredning nå, eller må man gå gjennom alt på nytt igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454514-verdt-det-%C3%A5-g%C3%A5-gjennom-ny-utredning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, antidot skrev: Hei, ønsker gjerne litt råd i forhold til hva som er lurt å gjøre. Fikk først diagnosen enkel schizofreni, ble da ikke gjort utredning, bare observasjon da jeg var innlagt. Jeg ba selv om ny utredning og revurdering av diagnose da jeg følte diagnosen ikke stemte i tillegg til at jeg ønsket å få en ordentlig utredning. Fikk da uspesifisert bipolar som ny diagnose etter poliklinisk utredning hos psykolog for ett års tid siden. Utredningen tok lang tid (8 måneder) og var grundig, så trodde jo jeg hadde fått rett diagnose. Var nylig innlagt ved en annen post/sykehus, og behandler der sa da at de hadde diskutert at de ikke kjente meg igjen i bipolar, men de hadde ikke noen mening om hvilken diagnose de tenkte det var isteden. Er nå utskrevet og har fått ny behandler med spørsmål om jeg ønsker ny utredning. I utgangspunktet er jeg ikke så veldig motivert til enda en utredning, i alle fall ikke om den vil være like langvarig. Føler jeg har mer utbytte og får mer hjelp av samtaler. På den andre siden tenker jeg at det ville vert nyttig å kanskje få den rette diagnosen? Noen som har noen tanker rundt dette? Hva er lurt å gjøre? Er det kanskje mulig å få til en kortere utredning nå, eller må man gå gjennom alt på nytt igjen? Hadde jeg vært deg ville jeg takket ja. Det er viktig å finne ut hva diagnosen er for å finne de riktige verktøyene Anonymkode: f4cdd...a99 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454514-verdt-det-%C3%A5-g%C3%A5-gjennom-ny-utredning/#findComment-3970011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 23 minutter siden, antidot skrev: Hei, ønsker gjerne litt råd i forhold til hva som er lurt å gjøre. Fikk først diagnosen enkel schizofreni, ble da ikke gjort utredning, bare observasjon da jeg var innlagt. Jeg ba selv om ny utredning og revurdering av diagnose da jeg følte diagnosen ikke stemte i tillegg til at jeg ønsket å få en ordentlig utredning. Fikk da uspesifisert bipolar som ny diagnose etter poliklinisk utredning hos psykolog for ett års tid siden. Utredningen tok lang tid (8 måneder) og var grundig, så trodde jo jeg hadde fått rett diagnose. Var nylig innlagt ved en annen post/sykehus, og behandler der sa da at de hadde diskutert at de ikke kjente meg igjen i bipolar, men de hadde ikke noen mening om hvilken diagnose de tenkte det var isteden. Er nå utskrevet og har fått ny behandler med spørsmål om jeg ønsker ny utredning. I utgangspunktet er jeg ikke så veldig motivert til enda en utredning, i alle fall ikke om den vil være like langvarig. Føler jeg har mer utbytte og får mer hjelp av samtaler. På den andre siden tenker jeg at det ville vert nyttig å kanskje få den rette diagnosen? Noen som har noen tanker rundt dette? Hva er lurt å gjøre? Er det kanskje mulig å få til en kortere utredning nå, eller må man gå gjennom alt på nytt igjen? Selvfølgelig burde du få en utredning om du fikk schizofreni, og ikke føler den stemmeer eller har noen av symtpomene. Husker du hva slags symtpomer du hadde den gangen du var innlagt og fikk den diagnostisert? Anonymkode: fd0ab...623 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454514-verdt-det-%C3%A5-g%C3%A5-gjennom-ny-utredning/#findComment-3970029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) Jeg kan bare snakke for meg selv og for meg har det vært viktig å utredes skikkelig for å få rette diagnoser både for rett behandling og for å forstå meg selv. Er godt utredet nå og enda er det usikkert om mine svigninger som er innenfor bipolart spekter kommer av bipolar2 eller om det er svigninger på grunn av borderline-diagnosen jeg helt klart har. Uansett har jeg ikke lenger samme behovet for helt sikkert svar da jeg nå har fått begynne på lamictal siden jeg jo har svigninger og tilbakevendende depressiv lidelse. Da er det ikke like nøye for meg lenger å kunne skille nøyaktig hva som er hva. Jeg vet at jeg har svigninger både opp og ned og jeg får nå behandling for blant annet det. Så spørsmålet er vel egentlig om du selv synes det er riktig det du har eller om du føler det er feil slik at du ikke får rett behandling. Medisinering påvirkes jo også av hvilke(n) diagnose(r) man har. Endret 17. april 2020 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454514-verdt-det-%C3%A5-g%C3%A5-gjennom-ny-utredning/#findComment-3970093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Jeg skjønner ikke helt arbeidsmåten. Jeg mener det bør være mulig å utrede deg i løpet av maks tre konsultasjoner som i praksis tar tre uker. For det andre tenker jeg at behandler parallelt med behandling hele tiden har rediagnostikk i tankene og utfører dette samtidig med behandlingen. Rediagnostikk er viktig dersom ulike diagnoser gir ulik behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454514-verdt-det-%C3%A5-g%C3%A5-gjennom-ny-utredning/#findComment-3970099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.