Gå til innhold

Skal du laste ned den nye FHI appen "Smittestopp"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei, kommer ikke til å laste den ned. Tror det blir enda mere skuling og mistenksomhet og sinte mennesker i media av den.

Anonymkode: 82b90...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg pleier ikke ta med mobil når jeg går ut. Og jeg er mest hjemme også. Så da er det ikke noe vits. De siste 5 ukene har jeg vært ute med søpla thats it.

Anonymkode: 34cd1...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kommer ikke til å laste den ned. Tror det blir enda mere skuling og mistenksomhet og sinte mennesker i media av den.

Anonymkode: 82b90...c6a

Og snart kommer de første drapene som følge av appen. Bare vent å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Angele skrev:

Og snart kommer de første drapene som følge av appen. Bare vent å se.

Eller den første delingen av intime bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ja. Jeg ser enormt potensial for nytte og klarer ikke å se for meg at de dataene kan brukes mot meg selv om de skulle lekke ut. Jeg er ikke en så interessant person for offentligheten at noen bryr seg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel_doler
1 time siden, Trine skrev:

Men en app som hele tiden bruker gps og bluetooth må vel bruke enormt mye strøm?

Det har vel vært en av bekymringene ja. Etter hva jeg har forstått er det et større problem for Android enn IOS. 
Jeg har Iphone og lastet den ned når den kom. Har ikke merket noen endring i strømforbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gammel_doler skrev:

Det har vel vært en av bekymringene ja. Etter hva jeg har forstått er det et større problem for Android enn IOS. 
Jeg har Iphone og lastet den ned når den kom. Har ikke merket noen endring i strømforbruket.

Jeg har android og syns egentlig den allerede bruker mye strøm. Nå bruker jeg den som nettverkspunkt da, det suger litt strøm. Men det er hjemme, så der kan den stå i laderen. Det kan fort bli en liten krise i seg selv om mobilen min går tom for strøm på tur. Det er ikke alltid jeg har så god kontroll på hvor jeg er. Men det finnes kanskje noen innstillinger, enten på mobilen eller appen, hvor man kan velge hvor ofte den skal tracke. Jeg får laste den ned, så finner jeg vel fort nok ut om det funker eller om den bruker for mye strøm. Det er jo forhåpentligvis en app man ikke trenger i all fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har android og syns egentlig den allerede bruker mye strøm. Nå bruker jeg den som nettverkspunkt da, det suger litt strøm. Men det er hjemme, så der kan den stå i laderen. Det kan fort bli en liten krise i seg selv om mobilen min går tom for strøm på tur. Det er ikke alltid jeg har så god kontroll på hvor jeg er. Men det finnes kanskje noen innstillinger, enten på mobilen eller appen, hvor man kan velge hvor ofte den skal tracke. Jeg får laste den ned, så finner jeg vel fort nok ut om det funker eller om den bruker for mye strøm. Det er jo forhåpentligvis en app man ikke trenger i all fremtid.

Få deg en liten ekstra ladestasjon, koster ikke mye og veldig fin å ha med på lange turer :) Tenker ikke på appen spesielt men for turglade folk er det veldig greit å aldri gå tom for strøm :)

Anonymkode: 08870...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få deg en liten ekstra ladestasjon, koster ikke mye og veldig fin å ha med på lange turer :) Tenker ikke på appen spesielt men for turglade folk er det veldig greit å aldri gå tom for strøm :)

Anonymkode: 08870...3dc

Jeg har, men jeg glemmer å lade den 😂 Har hatt den med på telltur og funnet ut at jeg har glemt å ha med kabel. Jeg har også gps som jeg kunne tatt med. Men på hverdagsturer har jeg ikke med den. Men så dukker dert plutselig opp en sti som jeg bare må utforske og da hender det norgeskart må redde meg. Det har også skjedd at den ene hunden har reddet meg ut av skogen. Men han kan også finne på å lede meg rett på en storfugl, så han er ikke helt til å stole på 😅 Har lurt litt på sånn lader med solcelle, men de er litt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.4.2020 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Nei trenger ikke app for jeg er alltid alene

ForeverAlone.jpg

Anonymkode: f34e4...a0f

❤️

Anonymkode: 72f2c...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har, men jeg glemmer å lade den 😂 Har hatt den med på telltur og funnet ut at jeg har glemt å ha med kabel. Jeg har også gps som jeg kunne tatt med. Men på hverdagsturer har jeg ikke med den. Men så dukker dert plutselig opp en sti som jeg bare må utforske og da hender det norgeskart må redde meg. Det har også skjedd at den ene hunden har reddet meg ut av skogen. Men han kan også finne på å lede meg rett på en storfugl, så han er ikke helt til å stole på 😅 Har lurt litt på sånn lader med solcelle, men de er litt dyre.

Herlig anekdote☺️

Anonymkode: 72f2c...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 18.4.2020 den 8.06, Gargamel skrev:

Ja. Jeg ser enormt potensial for nytte og klarer ikke å se for meg at de dataene kan brukes mot meg selv om de skulle lekke ut. Jeg er ikke en så interessant person for offentligheten at noen bryr seg uansett. 

Samme her. Ser ikke for meg at jeg er noe interessant for myndighetene å overvåke.  Jeg bruker appen. Men jeg har liten tro på at det er noe vits pga jeg er ikke i 15 minutter så nær noen andre enn min samboer / eller kollega. Kollegaer bruker den ikke og da vil det egentlig ikke være noen vits. Men jeg lar den likevel skurre og gå på mobilen min i håp om at de kan fange opp tilfeldige kunder av meg eller forbipasserende. Men kunder bruker normalt sett ikke å være rundt meg mer enn maks 1 til 2 minutt. Og forbipasserende kun sekunder. 

Anonymkode: 97f51...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Trine skrev:

Jeg har, men jeg glemmer å lade den 😂 Har hatt den med på telltur og funnet ut at jeg har glemt å ha med kabel. Jeg har også gps som jeg kunne tatt med. Men på hverdagsturer har jeg ikke med den. Men så dukker dert plutselig opp en sti som jeg bare må utforske og da hender det norgeskart må redde meg. Det har også skjedd at den ene hunden har reddet meg ut av skogen. Men han kan også finne på å lede meg rett på en storfugl, så han er ikke helt til å stole på 😅 Har lurt litt på sånn lader med solcelle, men de er litt dyre.

Vi har denne, fikk den til jul, men har ikke fått prøvd den ennå.

https://www.clasohlson.com/no/Exibel,-solcellelader-med-USB-10-W/p/38-8533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trine skrev:

Dan var jo forsåvidt ikke så dyr, men litt tung. Men har den noe batteri som som den lader opp?

Har ikke sett så nøye på den, mulig man lader mobilen direkte mot solcellene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Har ikke sett så nøye på den, mulig man lader mobilen direkte mot solcellene. 

Ja, jeg tror egentlig det. Jeg har en kompis som er skikkelig nerd på alle sånne ting som dette. Men jeg tenkte egentlig mest på en mindre powerbank som kan lades opp både fra stikkontakten og med solceller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...