Gå til innhold

Skal du laste ned den nye FHI appen "Smittestopp"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke reelt, men jeg føler meg nok overvåket som det er. Kan gjerne prøve å rasjonalisere meg, men jeg har opplevd noe som gjør at jeg er skeptisk til slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Hodestups skrev:

Nå har 280 forskere (?) gått ut og advart mot slike apper.

IT-folk - og det er generelt, på verdensbasis, bl.a. av frykt for at de misbrukes i totalitære regimer. Noen land mangler regelverk rundt personvern og har tradisjon for å overvåke befolkningen på et nivå langt unna det vi har i Norge.

https://www.nrk.no/norge/hundrevis-av-it-eksperter-fra-hele-verden-ut-mot-sporingsapper-som-norske-smittestopp-1.14988352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, laban skrev:

IT-folk - og det er generelt, på verdensbasis, bl.a. av frykt for at de misbrukes i totalitære regimer. Noen land mangler regelverk rundt personvern og har tradisjon for å overvåke befolkningen på et nivå langt unna det vi har i Norge.

https://www.nrk.no/norge/hundrevis-av-it-eksperter-fra-hele-verden-ut-mot-sporingsapper-som-norske-smittestopp-1.14988352

Tja... Veien er kort dit, jeg synes nordmenn generelt er veldig naive. 

For å ta SoMe som et eksempel: Slenger ut bilder av barna. Vet ikke hvor de havner, bryr seg ikke så lenge man høster likes og gjør som "alle andre gjør".

Jeg har sett en bekjent legge ut på FB om denne smitteappen, at alle som ikke laster den ned er tapere osv., det helt typiske er egentlig at dette er den typen som følger alle andre, alltid.

Hvis nazisme ble det nye, store, som alle skulle digge hadde vedkommende vært førstemann til å tyste på naboen. Jeg ser på det litt på den måten. Staten sa det, da skal vi ukritisk laste det ned fordi vi er naive, vi følger flokken fordi det er tryggest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

1 time siden, Hodestups skrev:

Tja... Veien er kort dit, jeg synes nordmenn generelt er veldig naive. 

For å ta SoMe som et eksempel: Slenger ut bilder av barna. Vet ikke hvor de havner, bryr seg ikke så lenge man høster likes og gjør som "alle andre gjør".

Jeg har sett en bekjent legge ut på FB om denne smitteappen, at alle som ikke laster den ned er tapere osv., det helt typiske er egentlig at dette er den typen som følger alle andre, alltid.

Hvis nazisme ble det nye, store, som alle skulle digge hadde vedkommende vært førstemann til å tyste på naboen. Jeg ser på det litt på den måten. Staten sa det, da skal vi ukritisk laste det ned fordi vi er naive, vi følger flokken fordi det er tryggest. 

Jeg vet, ikke bare er de naive, men rett og slett dumme..

 Mindre intelligente. 

Anonymkode: e56c8...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg vet, ikke bare er de naive, men rett og slett dumme..

 Mindre intelligente. 

Anonymkode: e56c8...62b

Ja. Det kan man vel også si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

nei jeg tar corona mer på alvor enn majoriteten.

men smitte app ser jeg ingen grunn til å laste ned, så dårlig som den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

nei jeg tar corona mer på alvor enn majoriteten.

men smitte app ser jeg ingen grunn til å laste ned, så dårlig som den er!

Hvorfor og hvordan gjør du det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...