Gå til innhold

Jeg er redd når alt skal tilbake til normalen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har vært sykemeldt da han er i risikogruppen. Har flere alvorlige diagnoser som git økt risiko. Vi har isolert oss. Handlet matvarer og alt annet på nett. Unngått nærkontakt med nær familie. Snakkes på telefon. 

Nå er det slutt på sykemelding. Tilbake til jobb med mange forskjellige mennesker. De sier vi fremdeles skal holde avstand. Men det kan være umulig i mange jobbsituasjoner. Det er heller ikke alle andre som tar sine forhåndsregler. 

Når norge stengte delvis ned sa de at vi skulle beskytte de i risikogruppen. Når de i risikogruppen nå blir tvunget ut i smitteområder forstår jeg at dette kun var en bløff. Har ingen tillitt til regjeringen lenger.

Jeg er bare redd nå.

Anonymkode: a81b6...cae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere følger rådene skal dette gå bra. Jeg jobber på sykehus og utsetter meg Dermed for dette hver dag, jeg har også en mann i risikosonen. Men jeg og alle andre Ansatte følger smittevernråd, og da går det bra. Vask hender, Bruk sprit, hold avstand, unngå å ta i ting, host i albuen. Dere kan også laste ned smittestopp-appen. Samfunnet må desverre tilbake til normalen, og det gjelder alle. 

Anonymkode: 87e4d...4fe

Worrisome Plenty
Skrevet

Har ikke noe råd å komme med, men dette skjønner jeg du er redd for. Han burde fått forlenget sykemelding om han er i stor grad i risiko.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du er litt engstelig, men ikke det att du er redd. Hadde det vært så farlig som du tror hadde de ikke åpnet samfunnet igjen. Og prøv å se realistisk på det. Det dør flere av influensa. I tillegg er covid-19 mest en skummel sykdom for di over 80. Mannen din er ikke så gammel eller? Det er mange i risikogrupper, men få under 80 har dødd av det. Den aller høyeste risikoen er alderen, ikke underliggende sykdommer . 

Anonymkode: 611e3...cff

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du er litt engstelig, men ikke det att du er redd. Hadde det vært så farlig som du tror hadde de ikke åpnet samfunnet igjen. Og prøv å se realistisk på det. Det dør flere av influensa. I tillegg er covid-19 mest en skummel sykdom for di over 80. Mannen din er ikke så gammel eller? Det er mange i risikogrupper, men få under 80 har dødd av det. Den aller høyeste risikoen er alderen, ikke underliggende sykdommer . 

Anonymkode: 611e3...cff

Hadde de gjort samme tiltak ved influensa er det nok ikke så mange som hadde dødd av den. At de åpner samfunnet igjen handler om økonomi. De kan ikke stenge alt ned lenger.

Skrevet
På 19.4.2020 den 8.31, AnonymBruker skrev:

Hvis dere følger rådene skal dette gå bra. Jeg jobber på sykehus og utsetter meg Dermed for dette hver dag, jeg har også en mann i risikosonen. Men jeg og alle andre Ansatte følger smittevernråd, og da går det bra. Vask hender, Bruk sprit, hold avstand, unngå å ta i ting, host i albuen. Dere kan også laste ned smittestopp-appen. Samfunnet må desverre tilbake til normalen, og det gjelder alle. 

DU er sykepleier, men MANNEN din er i risikosonen? Det er jo ikke sammenlignbart med at faren til TS selv må på jobb og bli utsatt for smittefare der.

Skrevet
På 19.4.2020 den 8.31, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjelder ikke de som risikerer å dø av viruset.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde de gjort samme tiltak ved influensa er det nok ikke så mange som hadde dødd av den. At de åpner samfunnet igjen handler om økonomi. De kan ikke stenge alt ned lenger.

NETTOPP....

AnonymBruker
Skrevet

Jada, jeg vet I ettertid at svaret mitt var dumt, jeg ville bare forsøke å hjelpe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...