Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg veier nå 76,7 kilo, er 164 cm høy. Jeg har det siste året prøvd å spise mindre og samtidig trene mer. Ingen endring har skjedd på vekta.. Når alt ble "coronastengt" tenkte jeg at nå har jeg muligheten til å ta meg tid til å begynne med kaloritelling igjen (Har prøvd dette tidligere og gikk da ned 10 kilo på ca 3 mnd). Jeg har nå ligget på ca 900-1200 kcal hver dag, men unntak av lørdager da jeg unner meg 500 kcal ekstra, i 4 uker. I tillegg til dette har jeg gått tur 1-2 timer hver dag og hatt treningsøkt hver morgen og kveld. Vekta rikker seg IKKE, midjemål er også det samme.. Jeg blir gaaaal av at SÅ mye slit ikke gir det minste gevinst!! Må jeg la være å spise i det heletatt da eller?? Jeg har forsøkt alle tips for å få opp forbrenningen også, men det funker tydligvis ikke det heller.. Jeg har også spist mat som ikke inneholder for mye fett, og som ikke har for mye karbohydrater.. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre..

Anonymkode: d412b...bee

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454543-hva-i-all-verden-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har forsøkt i over et år å spise mer en det jeg spiser nå, spise sunt, lite og ofte.. det funker heller ikke... Var derfor jeg begynte å telle kalorier igjen nå.

Du høres litt ut som meg. Det virker som eneste mulighet for at jeg går ned er skikkelig trening  5-6 ganger i uka og strikt m maten hele uken, minus litt! på lørdager - eller strikt lavkarbo/ketose. Selv på sistnevnte som så mange går ned raskt, tok det flere uker med ubehag før noe begynte å skje... Så nå er jeg i «ingenmannsland» og tviler på at det blir store nedgangen om jeg ikke går hardere til verks. Jeg innbiller meg at jeg er blant dem Fedon, Thor Foseid og andre lavkarbo-entusiaster beskriver som «allergiske» mot for mye karbo- også de såkalte sunne myndighetene anbefaler. 

Endret av cilie
AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

Du høres litt ut som meg. Det virker som eneste mulighet for at jeg går ned er skikkelig trening  5-6 ganger i uka og strikt m maten hele uken, minus litt! på lørdager - eller strikt lavkarbo/ketose. Selv på sistnevnte som så mange går ned raskt, tok det flere uker med ubehag før noe begynte å skje... Så nå er jeg i «ingenmannsland» og tviler på at det blir store nedgangen om jeg ikke går hardere til verks. Jeg innbiller meg at jeg er blant dem Fedon, Thor Foseid og andre lavkarbo-entusiaster beskriver som «allergiske» mot for mye karbo- også de såkalte sunne myndighetene anbefaler. 

Har alltid lurt på BMIen din:) for det er noe som sier meg at du ikke er så overvektig som du føler at du er selv. Istedenfor å si bmi en din så kan du hvis du vil da, si hvor mange kilo du mener du har for mye?

Anonymkode: 433c8...805

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har forsøkt i over et år å spise mer en det jeg spiser nå, spise sunt, lite og ofte.. det funker heller ikke... Var derfor jeg begynte å telle kalorier igjen nå.

Høres rart ut at du ikke går ned på det kaloriinntaket du oppgir. Har du fått sjekket stoffskiftet ditt i den senere tid?

Hvordan teller du kalorier, bruker du en app eller gjør du det manuelt? Veier du maten? Spør fordi mange har lett for å underestimere, og får en aha- opplevelse når de f.eks. finner ut at frokostbrødet de pleier å kjøpe veier 50% mer enn de regnet med. En del glemmer også å inkludere kalorier fra drikker, som juice, kaffedrikker med melk/sukker, alkohol...etc. i regnskapet. 

Husk også at «sunt» fett er like kaloririkt som mindre sunne typer; 1 ss olivenolje på salaten tilfører f.eks. ca. 100 kcal (= like mye som en standard brødskive uten pålegg). 

Anonymkode: 0f368...8bd

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid lurt på BMIen din:) for det er noe som sier meg at du ikke er så overvektig som du føler at du er selv. Istedenfor å si bmi en din så kan du hvis du vil da, si hvor mange kilo du mener du har for mye?

Anonymkode: 433c8...805

Jeg skulle gjerne vært 20 kg lettere, men skal slå meg til ro med ca 10.

Endret av cilie
AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut at du ikke går ned på det kaloriinntaket du oppgir. Har du fått sjekket stoffskiftet ditt i den senere tid?

Hvordan teller du kalorier, bruker du en app eller gjør du det manuelt? Veier du maten? Spør fordi mange har lett for å underestimere, og får en aha- opplevelse når de f.eks. finner ut at frokostbrødet de pleier å kjøpe veier 50% mer enn de regnet med. En del glemmer også å inkludere kalorier fra drikker, som juice, kaffedrikker med melk/sukker, alkohol...etc. i regnskapet. 

Husk også at «sunt» fett er like kaloririkt som mindre sunne typer; 1 ss olivenolje på salaten tilfører f.eks. ca. 100 kcal (= like mye som en standard brødskive uten pålegg). 

Anonymkode: 0f368...8bd

Sjekket stoffskifte i februar, helt normalt.

Jeg veier alt jeg spiser og regner ut kaloriinnhold, i tillegg til fett, karbohydrat og proteininnhold. Drikker kun vann til hverdags. Hender jeg tar et glass melk til lunsj, men da tar jeg med det i kaloriregnestykket. 

Jeg gjør "alt riktig" med tanke på alle råd jeg har lest. Men vekta rikker seg ikke.. Er utrolig demotiverende..

AnonymBruker
7 timer siden, cilie skrev:

Si gjerne ifra om du finner en mirakelkur som funker.. Jeg har en teori om at jeg har ødelagt forbrenningen min da jeg gikk ned mye i vekt for noen år siden. Jeg gikk fra 92 kilo og ned til 67 ved å telle kalorier og trene moderat. Tenker kanskje kroppen ble "vant" til å innta lite kalorier og da senket forbrenningen kraftig og nå får jeg den ikke opp igjen.. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si gjerne ifra om du finner en mirakelkur som funker.. Jeg har en teori om at jeg har ødelagt forbrenningen min da jeg gikk ned mye i vekt for noen år siden. Jeg gikk fra 92 kilo og ned til 67 ved å telle kalorier og trene moderat. Tenker kanskje kroppen ble "vant" til å innta lite kalorier og da senket forbrenningen kraftig og nå får jeg den ikke opp igjen.. 

Jeg har også gått opp og ned, og nå er det vanskelig å gå ned her og. Sjekk ut Spør Thor på Facebook. Han selger kostplaner skreddersydd til folks mål og utfordringer for rundt 300kr. Jeg har kjøpt, men har ikke klart å gå inn i ketose-kosthold nå. Dr.Berg - som også anbefaler lavkarbo- har mye bra på Instagram og YouTube.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...