Gå til innhold

Jeg fikk advarsel om brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil sjelden ha sex og det må skje på hans intiativ.  Ikke mitt. 

Anonymkode: 3b277...69f

Hvorfor vil du ha et sånt liv? Er ikke du bare rett over 40? Tenk så stusselig dine neste 40 år skal bli med denne mannen! Det er ikke sånn kjæresteri skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært veldig sliten på jobb fordi alt hjemme dreier seg om å rydde / jobbe med noe hele tiden. Vi trener i blant og vi ser film. Men ellers dreier mye seg om arbeid. Jobbe med noe osv.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det blir så stort behov for konstant husarbeid. Hvis man tar kjøkkenet etter måltider, rydder bort tøy etter vask o.l., og holder badet og gulvene på de andre rommene rene (men ikke sterile) sånn rutinemessig, kan det ikke være nødvendig å holde på hele søndag i tillegg? Alle må kunne slappe av i sitt eget hjem.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil sjelden ha sex og det må skje på hans intiativ.  Ikke mitt. 

Anonymkode: 3b277...69f

Skulle ikke dere prøve å få barn og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har sex 2 ganger i måneden. Han vil ikke ha mer enn det. 

Anonymkode: 3b277...69f

Da har det jo dobla seg i forhold til det du pleide å si tidligere. Og hvordan går det med prøverøringen? Unnskyld meg, men nå tror jeg ikke lenger på deg. Jeg blånekter å tro at en etnisk norsk (?) kvinne i 2020 er så vanvittig blind og tanketom som det du later som du er. Det er ikke måte på hvordan du har lagt frem denne såkalte samboeren din og fått til laaaaange tråder her inne, jeg har store problemer med å tro at det du sier har noen som helst rot i sannheten, det er rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, Gargamel skrev:

Om det bare fantes menn som ville ha mye sex og ikke likte husarbeid.... 

Haha. De fins nok de og 🤣

Anonymkode: 3b277...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Gargamel skrev:

Om det bare fantes menn som ville ha mye sex og ikke likte husarbeid.... 

Den skjønte jeg ikke, hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du gjør vondt verre ved å være så selvutslettende og krypende. Han herser og dominerer, du er kun fokusert på å tekkes hans ønsker. Dette er ikke et kjærlighetsforhold mellom to jevnbyrdige.

Du spør hvordan andre ville ha reagert på dette. Jeg synes det er vanskelig å svare på, siden jeg aldri vile ha endt opp med en mann som ikke respekterer meg, og jeg har vanskelig for å sette meg inn i rollen du har i dette forholdet. At du ikke blir sint og slår i bordet, er meg en gåte.

Er du lykkelig i dette forholdet? Eller har han klart å bryte ned selvtilliten din så mye at du føler du ikke har fortjent noe bedre enn å stå på pinne for ham?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kayia skrev:

Den skjønte jeg ikke, hva mener du? 

Jeg tenkte det handlet om at det vanligvis klages over at menn i faste forhold bare tenker på sex og ikke forstår at kvinner har så mye annet (f.eks. husarbeid) de må prioritere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, laban skrev:

Jeg tenkte det handlet om at det vanligvis klages over at menn i faste forhold bare tenker på sex og ikke forstår at kvinner har så mye annet (f.eks. husarbeid) de må prioritere? 

Du har sikkert rett. Det var så rart formulert og jeg lurte på om det var et «ikke» for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 minutter siden, Kayia skrev:

Du har sikkert rett. Det var så rart formulert og jeg lurte på om det var et «ikke» for mye.

Man skulle tro det, men dette er en mann som liker å jobbe med noe hele tiden hjemme, i følge startinnlegget. Det ser ikke ut som at han krever mer av TS enn seg selv, som folk har lett for å tenke. 

Jeg vet ikke hva jeg skal si mer, så det ble bare en litt flåsete kommentar. Litt alvorlig ment også. Dette er en dårlig match. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har hatt problemer med disse tingene og han lenge, og fremdeles ikke gått fra han, så syns jeg ikke synd i deg. Du har skrevet om det her før også og gått råd, men ikke fulgt dem. Når du er sammen med en med annen religion og kultur enn det vanlige norske, og du klager og ikke er fornøyd, så er det din skyld om du fremdeles vil være samlet med han. Gå fra han, eller tål det han utsetter deg for. 

Anonymkode: 184e6...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Gargamel skrev:

Man skulle tro det, men dette er en mann som liker å jobbe med noe hele tiden hjemme, i følge startinnlegget. Det ser ikke ut som at han krever mer av TS enn seg selv, som folk har lett for å tenke. 

Jeg vet ikke hva jeg skal si mer, så det ble bare en litt flåsete kommentar. Litt alvorlig ment også. Dette er en dårlig match. 

Tror kanskje du har litt rett i dette når jeg tenker meg om. Fra tidligere er dette nevnt flere ganger, og har vel også fått vite at han liker å bistå andre i familien sin med gjøremål også.

Jeg tror også dette er en dårlig match. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en advarsel i for fra samboeren. Jeg må bli flinkere med husarbeid. Dersom det ikke skjer så blir jeg dumpet. 

Jeg gikk i tankeboksen. Jeg vet at jeg vasker og rydder etter både han og meg før jeg går på jobb hver dag.  Jeg vasker huset en gang i uken. Men det er han ikke fornøyd med. Han er en person som liker å jobbe med noe hele tiden når han er hjemme. Mens jeg setter meg ned litt i blant fordi jeg har et fysisk aktivt yrke og blir lett sliten i bein og muskler. 

Men jeg tar advarselen på alvor. Men ble litt skuffet og. Sa til han at det er bedre å slutte å true med å ditche og heller si hva jeg kan fikse. Han har truet stadig daglig med å ditche for så å ofte si at det er humor. Denne gangen så sa han at det er alvor. Og at han vil beholde meg om jeg jobber bra i huset. Han hadde også pratet bak min rygg med broren sin om det. Jeg synes det var unødvendig å blande han inn.  Hvordan ville du tatt til deg en slik advarsel? 

Anonymkode: 3b277...69f

Jeg ville tatt daglige advarsler på fleip som et dårlig tegn, selv om jeg trodde det var fleip. En alvorlig advarsel kan være en anledning til å vurdere om dere bør avslutte forholdet.

Jeg tror ikke det hjelper i lengden om du jobber hardere for å gjøre ham fornøyd. Du forsterker bare mønsteret hvor han kan være sur, misfornøyd og tillater seg å si hva som helst, mens du strekker deg lenger og lenger for å være bra nok.

Angående sexlivet så er kanskje ikke 2x i mnd det jeg reagerer mest på. Problemet er heller at du blir avvist og får beskjed om å skamme deg når du tar initiativ (hvis du er den som har skrevet om dette før). Det er så hinsides at jeg ikke finner ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Gargamel skrev:

Om det bare fantes menn som ville ha mye sex og ikke likte husarbeid.... 

Alle menn jeg kjenner er slik. 

Anonymkode: 813d4...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt delt i dette her jeg. Har foreldre som begge holder seg i aktivitet og ikke tåler rot. De holder det strøkent både inne og ute, og har de ikke noe å gjøre finner de ett eller annet prosjekt, enten felles eller hver for seg. De kan selvfølgelig se på TV på kvelden og slappe av med en bok eller lignende i blant, og flinke til å kose seg også, men det er vel heller unntak av at noen av de setter seg ned for å slappe av før klokka åtte om kvelden på en vanlig dag. Jeg tviler på om forholdet dem i mellom hadde funket hvis en av dem ikke var sånn.

Min samboer og meg har begge litt mer slack og mindre ordenssans, og er fornøyde når det er noenlunde greit rundt oss. Vi passer godt sammen sånn sett. 

Anonymkode: ad191...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en advarsel i for fra samboeren. Jeg må bli flinkere med husarbeid. Dersom det ikke skjer så blir jeg dumpet. 

Jeg gikk i tankeboksen. Jeg vet at jeg vasker og rydder etter både han og meg før jeg går på jobb hver dag.  Jeg vasker huset en gang i uken. Men det er han ikke fornøyd med. Han er en person som liker å jobbe med noe hele tiden når han er hjemme. Mens jeg setter meg ned litt i blant fordi jeg har et fysisk aktivt yrke og blir lett sliten i bein og muskler. 

Men jeg tar advarselen på alvor. Men ble litt skuffet og. Sa til han at det er bedre å slutte å true med å ditche og heller si hva jeg kan fikse. Han har truet stadig daglig med å ditche for så å ofte si at det er humor. Denne gangen så sa han at det er alvor. Og at han vil beholde meg om jeg jobber bra i huset. Han hadde også pratet bak min rygg med broren sin om det. Jeg synes det var unødvendig å blande han inn.  Hvordan ville du tatt til deg en slik advarsel? 

Anonymkode: 3b277...69f

Han er vel vant med at hans mor har gått og ryddet til han før du kom inn i bildet. Å komme med trusler i et forhold sånn som han gjør er ikke særlig modent , spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer og meg har begge litt mer slack og mindre ordenssans, og er fornøyde når det er noenlunde greit rundt oss. Vi passer godt sammen sånn sett. 

Anonymkode: ad191...e21

Samme her. :) Om samboeren min hadde forlangt at det skulle være strøkent inne til enhver tid - ja, da måtte han sannelig tatt i en god del mer selv. Jeg innrømmer at det er triveligere å sette seg ned når det er rent og ryddig, men vi er ganske late begge to og det er triveligere å se en serie sammen eller sulle på nettet eller noe enn å dra frem støvsugeren da... Heldigvis er vi ganske så like sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt poeng at det blir problematisk hvis det er for store forskjeller i forventninger om standard og aktivitetsnivå. 

Men typen aktivitet arbeidsoppgaver har også noe med saken å gjøre. Det kan ikke være sånn at trådstarter skal gjøre husarbeid ustoppelig når hun har fri, fordi samboeren hennes liker å holde på med sine egne prosjekter når han har fri. Slik jeg har forstått det, er det ikke hus, hage, bil eller annet vedlikehold av felles saker han driver med (beklager hvis jeg tar feil). Hvis han holder på med et prosjekt han liker, enten det er en hobby eller at han har tatt på seg et oppdrag for en kompis, må han tåle at hun heller vil lese en bok eller slappe av på annen måte, mens han driver med sitt. 

Det finnes mange mer tilfredsstillende "prosjekter" enn husarbeid, som jo må gjøres omigjen og omigjen til det kjedsommelige. Hvis kjøkkenet er alminnelig ryddig og rent, kan han ikke forlange at hun skal finne på noe der (av typen "julerengjøring") bare fordi han ikke tåler at hun ligger på sofaen mens han reparerer kameratens sykkel (for å ta et tenkt eksempel). To voksne samboere uten barn må kunne disponere noe av tiden sin fritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...