Gå til innhold

Jeg fikk advarsel om brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er mye fornuftig skrevet av mange før meg. Det kan absolutt være problematisk om man har ulike forventninger/krav mht hvor mye som må gjøres i en bolig, og det er slitsomt å enten føle at man drar hovedtyngden av lasset selv, og/eller at boligens "stand" er på et nivå langt under det man trives med.

Men det er noe med hele måten ting tydeligvis sies på, settingen de blir sagt i, og hva han selv velger å gjøre og hvordan han forholder seg til ting. Det at han selv får velge på øverste hylle det han vil gjøre, og så må du gjøre "resten", er en av dem. I tillegg har han tydeligvis sterke meninger om NÅR du må gjøre det, på hvilken måte etc. På det du skriver synes jeg vi er utenfor en ren "mismatch" i forventninger, og vi er definitivt utenfor det at man i et samliv bør skal prøve å oppnå en konsensus om husets gjøremål, både mht nivå/tidspunkt etc.

Det han gjør fremstår for meg som en måte å kontrollere deg på, og jo mer usikker du blir, desto mer kontroll får han. Dette blir målet - ikke ryddingen og husarbeidet i seg selv.

Det er fristende å komme med det som brukte å være standard DOL-svar i samlivstråder før i tiden: Dump ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, laban skrev:

Slike formuleringer får meg til å tenke på hjernedøde menn som serieimporterer koner fra Russland.

Blir det så vanvittig mye husabeid med bare voksne i husstanden? Er det noe konkret du gjør feil eller lar være å gjøre? Jeg hadde ikke orket å bo sammen med en som ikke tålte å se at jeg slappet av.

Eller fra Filippinene... :)

Skal bare ha ei vaskekjerring. Sånne menn er ekle. Beklager fordommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2020 den 20.37, AnonymBruker skrev:

 Jeg letet etter noe å vaske på osv. 

Men han liker ikke at jeg setter meg ned annet enn når vi skal spise maten eller se film.  

Anonymkode: 3b277...69f

Du lette etter noe å vaske på, altså uten at det var nødvendig, men bare for å gjøre ham fornøyd?

Og han liker ikke at du setter deg ned annet enn for å spise eller se film?

Jeg kan nesten ikke tro at dette er sant. Det er bare så hinsides. Og jeg tror jeg er enig i en kommentar i denne tråden om at dette antakelig ikke handler primært om fordeling av husarbeid. Det må ligge noe annet bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble det av TS?

Anonymkode: 67cc7...5a9

Enten så vasker hun vel toppen av kjøkkenskapene eller så lener hun seg tilbake i sofaen, spiser popcorn og ser fornøyd på at hun nok en gang har klart å lure oss og lage en laaaaang tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble det av TS?

Anonymkode: 67cc7...5a9

Sikkert kjipt å lese masse negativt om eget forhold og beskjed om å dumpe når man ikke er klar for å gjøre det slutt. Hun har kanskje ikke råd til å bryte ut engang. Dessverre har ikke jeg noen kvikk fix eller annen støtte å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Gargamel skrev:

Sikkert kjipt å lese masse negativt om eget forhold og beskjed om å dumpe når man ikke er klar for å gjøre det slutt. Hun har kanskje ikke råd til å bryte ut engang. Dessverre har ikke jeg noen kvikk fix eller annen støtte å gi.

Tja. Hun har jo skrevet likelydende tråder siden de flyttet sammen (nå husker jeg ikke om det er ett eller to år siden?) og hun blir neppe overrasket over å få de samme svarene denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...