Gå til innhold

Bearbeide problemer etter tvangsbehandling

Anbefalte innlegg

For 2-3 år siden opplevde jeg mye tvangsbehandling. Var mye innlagt og har opplevd mye negativt i sammenheng med tvang. Beltelegging, fastholding, skjerming, medisinering, ting som har blitt sagt...

Det har tatt fra meg så mange år av livet... Følte meg svært sjeldent hørt. Alt jeg sa og gjorde ble sett i lys av schizofreni diagnosen (som senere har vist seg å være feil) og forsøk på å forklare at jeg ikke kjente meg igjen i diagnosen ble begrunnet med manglende sykdomsinnsikt. 

Nå er målet å bearbeide dette med tvangsbehandlingen med psykologen jeg går til. Hvordan blir dette gjort? Har ikke traumer så vidt jeg har forstått, ting er "bare" vanskelig... 

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, antidot skrev:

For 2-3 år siden opplevde jeg mye tvangsbehandling. Var mye innlagt og har opplevd mye negativt i sammenheng med tvang. Beltelegging, fastholding, skjerming, medisinering, ting som har blitt sagt...

Det har tatt fra meg så mange år av livet... Følte meg svært sjeldent hørt. Alt jeg sa og gjorde ble sett i lys av schizofreni diagnosen (som senere har vist seg å være feil) og forsøk på å forklare at jeg ikke kjente meg igjen i diagnosen ble begrunnet med manglende sykdomsinnsikt. 

Nå er målet å bearbeide dette med tvangsbehandlingen med psykologen jeg går til. Hvordan blir dette gjort? Har ikke traumer så vidt jeg har forstått, ting er "bare" vanskelig... 

Hørte du stemmer og hadde hallusinasjoner siden de trodde du var schizofreen eller satte de den helt uten grunn??

Anonymkode: c9a67...032

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erkjenne og akseptere

At det skjedde. 

At det var feil, skremmende og fælt.

At det er over, og aldri skal skje igjen.

At du er trygg nå. 

Anonymkode: fc2c5...df9

Man kan aldri si aldri. Du kan ikke garantere vedkommende om at dette ikke vil gjenta seg. Det vet du faktisk ingenting om. 

Anonymkode: 9924d...b58

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...