Gå til innhold

Behovet for bekreftelser og forsikringer, hvor kommer det fra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor har noen så stort behov for det? Er det noen sykdom som finnes hvor det er et av kriteriene? Niesen min på 37 har alltid vært slik og det er litt slitsomt. Jeg mener at når hun nå er godt voksen så burde behovet ha falt bort for lenge sia. Heldigvis har vi ikke så ofte kontakt, men hun ringer jo av og til sin gamle tante...

Anonymkode: b1417...625

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke bekreftelser er det snakk om da?

Anonymkode: fdcdc...43b

Bekreftelser som går på egen verdi, virker det som. Og om jeg er glad i henne og liker henne, hva jeg syns om ditt og datt som hun har gjort og sagt. Hun vil også trygges i at jeg vil være her for henne i stort og smått. Det hun nok ikke helt skjønner er at slik oppførsel kan føre til motsatt resultat av det hun ønsker seg, og jeg syns heller at hun bør søke hjelp hos fastlegen istedenfor å sluke oss nærmeste. Jeg tror aldri hun har gått i noe terapi for det her. 

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bekreftelser som går på egen verdi, virker det som. Og om jeg er glad i henne og liker henne, hva jeg syns om ditt og datt som hun har gjort og sagt. Hun vil også trygges i at jeg vil være her for henne i stort og smått. Det hun nok ikke helt skjønner er at slik oppførsel kan føre til motsatt resultat av det hun ønsker seg, og jeg syns heller at hun bør søke hjelp hos fastlegen istedenfor å sluke oss nærmeste. Jeg tror aldri hun har gått i noe terapi for det her. 

Har du forsøkt å snakke med henne om det? 

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt å snakke med henne om det? 

Nei, men jeg har prøvd begge grøfter i den forstand at jeg har bekreftet og forsikret henne mye og så en periode ingenting. Ved å la være å komme med bekreftelser blir hun enda mer desperat kan det se ut som. Jeg vet at moren hennes som er min søster har prøvd alt. Og hun har hatt en trygg og forutsigbar oppvekst. 

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ingen av oss skjønner helt hvor dette behovet kommer fra. 

Jeg synes du skal ta en prat med henne og si at hun må søke hjelp for dette. 

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal ta en prat med henne og si at hun må søke hjelp for dette. 

Ja, hun bør få hjelp. I dag morges ringte hun meg og fortalte om en episode fra i går hvor hun hadde truffet på en hun kjente i byen. De stod på hver sin side av en liten bilvei og ropte til hverandre siden ingen ville gå å møte den andre på samme side av veien på gr av Coronareglene. Så har hun visstnok grublet mye over siden i går om hun kanskje hadde ropt litt høyt og at stemmen hennes kunne høres for godt slik at hun vekket mye oppmerksomhet rundt seg. Så ville hun ha meg til å avkrefte at noen hadde reagert på henne, stemmen hennes, og det at hun hadde ropt høyt. Jeg var jo ikke der, så jeg vet jo ikke. Men jeg ga henne det hun ville ha, jeg beroliget henne. Så bekymret hun seg for om hun ikke hadde virket nok glad eller interessert i vedkommende, og om hun kanskje skulle ha krysset veien likevel. Så måtte jeg forsikre henne om at hun hadde gjort helt riktig. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun bør få hjelp. I dag morges ringte hun meg og fortalte om en episode fra i går hvor hun hadde truffet på en hun kjente i byen. De stod på hver sin side av en liten bilvei og ropte til hverandre siden ingen ville gå å møte den andre på samme side av veien på gr av Coronareglene. Så har hun visstnok grublet mye over siden i går om hun kanskje hadde ropt litt høyt og at stemmen hennes kunne høres for godt slik at hun vekket mye oppmerksomhet rundt seg. Så ville hun ha meg til å avkrefte at noen hadde reagert på henne, stemmen hennes, og det at hun hadde ropt høyt. Jeg var jo ikke der, så jeg vet jo ikke. Men jeg ga henne det hun ville ha, jeg beroliget henne. Så bekymret hun seg for om hun ikke hadde virket nok glad eller interessert i vedkommende, og om hun kanskje skulle ha krysset veien likevel. Så måtte jeg forsikre henne om at hun hadde gjort helt riktig. 

Kan hun ha en unnvikende personlighetsforstyrrelse? Om ikke annet en del trekk fra det. Har dere forsøkt å motivere henne til å oppsøke hjelp?

AnonymBruker
3 minutter siden, Glitter skrev:

Kan hun ha en unnvikende personlighetsforstyrrelse? Om ikke annet en del trekk fra det. Har dere forsøkt å motivere henne til å oppsøke hjelp?

Siden jeg ikke er moren så syns jeg ikke at det er jeg som bør be henne om å søke hjelp. Det mener jeg min søster bør gjøre. Om hun har en personlighetsforstyrrelse vet jeg ikke, for jeg vet ikke så mye om personlighetsforstyrrelser eller psykiatri i det hele. Tenkte ihvertfall at dette handler nok om psykiatri, derfor ville jeg spørre her.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg ikke er moren så syns jeg ikke at det er jeg som bør be henne om å søke hjelp. Det mener jeg min søster bør gjøre. Om hun har en personlighetsforstyrrelse vet jeg ikke, for jeg vet ikke så mye om personlighetsforstyrrelser eller psykiatri i det hele. Tenkte ihvertfall at dette handler nok om psykiatri, derfor ville jeg spørre her.

Kanskje snakke med din søster da om hun ikke skulle snakke med sin datter om dette. Det er vel ikke så mye mer enn det du kan gjøre. 

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper noen snakker med din niese så hun får hjelp for sine vansker, for hun kan neppe ha det godt, og ikke alt kan tilskrives en dårlig barndom. Det høres ut som hun har dårlig selvtillit og sosial angst. Det kan ha skjedd ting dere ikke vet om også. 

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, Naana47 skrev:

Med meg og. Jeg har også den pf' n.

Siden den personlighetsforstyrrelsen bl.a gjør at vi føler oss mindre verdt enn andre, så er det kanskje ikke så rart at vi må ha bekreftelser og forsikringer på at vi er gode nok som vi er. Har du kun den personlighetsforstyrrelsen?

Anonymkode: 9bb89...10c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...