AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Dette er kanskje vanlig, men jeg er så ufattelig lei nå. Har gått i terapi av/på i ett år og strever med å fungere i hverdagen og er arbeidsledig uten inntekt på 8. måned. Spesielt dette med mat og selvskading blir forverret av å gå i terapi. Dette er nok veldig min feil også, men føler at behandler mener at jeg ikke er dårlig nok. At jeg skal klare å stå i jobb og bo alene, men da føler jeg bare at jeg mister kontroll og blir verre. Får en voldsom trang til å skade meg.. Men hvordan skal jeg ta dette opp med hn? Synes det er vanskelig å si at vedkommendes tilnærming er det som gjør meg verre, at jeg opplever situasjonen min som verre enn det jeg klarer å uttrykke med ord. Hn sier bare det er mitt valg om jeg skal ta livet mitt eller ikke. Jeg er 27 år forresten og har måtte flytte hjem igjen. Vet ikke om jeg tør spørre om å bytte behandler. Takk for alle innspill! Anonymkode: 80072...5b2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454586-behandler-trigger-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er kanskje vanlig, men jeg er så ufattelig lei nå. Har gått i terapi av/på i ett år og strever med å fungere i hverdagen og er arbeidsledig uten inntekt på 8. måned. Spesielt dette med mat og selvskading blir forverret av å gå i terapi. Dette er nok veldig min feil også, men føler at behandler mener at jeg ikke er dårlig nok. At jeg skal klare å stå i jobb og bo alene, men da føler jeg bare at jeg mister kontroll og blir verre. Får en voldsom trang til å skade meg.. Men hvordan skal jeg ta dette opp med hn? Synes det er vanskelig å si at vedkommendes tilnærming er det som gjør meg verre, at jeg opplever situasjonen min som verre enn det jeg klarer å uttrykke med ord. Hn sier bare det er mitt valg om jeg skal ta livet mitt eller ikke. Jeg er 27 år forresten og har måtte flytte hjem igjen. Vet ikke om jeg tør spørre om å bytte behandler. Takk for alle innspill! Anonymkode: 80072...5b2 Vis ham det du har skrevet her. Det du kommer med er kjempe viktig informasjon, men for å øke sjansene dine for bedring er det helt nødvendig at hen vet hvordan du opplever behandlingen og hva du mener denne gjør med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454586-behandler-trigger-meg/#findComment-3971036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Sliter du med angst og depresjon eller har du en diagnose? Jeg kjenner meg igjen i det presset du gjennomgår ved å ikke bli trodd. Det virker som at de som klarer å sette ord på følelsene sine kommer lettere til en forståelse med behandler enn de som har vansker med å uttrykke de. Har du gått til samme behandler over tid? Anonymkode: b1fbc...e32 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454586-behandler-trigger-meg/#findComment-3971234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 11 timer siden, XbellaX skrev: Vis ham det du har skrevet her. Det du kommer med er kjempe viktig informasjon, men for å øke sjansene dine for bedring er det helt nødvendig at hen vet hvordan du opplever behandlingen og hva du mener denne gjør med deg. Tusen takk for svar, kanskje jeg skal gjøre det.. Enklere å uttrykke seg skriftlig. Det kan jo ikke bli verre av det 😊 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter du med angst og depresjon eller har du en diagnose? Jeg kjenner meg igjen i det presset du gjennomgår ved å ikke bli trodd. Det virker som at de som klarer å sette ord på følelsene sine kommer lettere til en forståelse med behandler enn de som har vansker med å uttrykke de. Har du gått til samme behandler over tid? Anonymkode: b1fbc...e32 Har diagnose ja, alvorlig depresjon og panikkangst+angstlidelse. Så trist at du kjenner deg igjen! Det er ikke noen god følelse. Tenker alltid på hva jeg skal si, men ender opp med å stresse over noe helt annet så jeg klarer ikke få frem noe så det er kanskje litt min feil jeg lar meg trigge såpass mye også. Har gått til denne behandleren siden november i fjor, så det er jo ikke så lenge akkurat. Klarte du å få fram mer av hva du følte etter hvert? 😊 Anonymkode: 80072...5b2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454586-behandler-trigger-meg/#findComment-3971239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar, kanskje jeg skal gjøre det.. Enklere å uttrykke seg skriftlig. Det kan jo ikke bli verre av det 😊 Har diagnose ja, alvorlig depresjon og panikkangst+angstlidelse. Så trist at du kjenner deg igjen! Det er ikke noen god følelse. Tenker alltid på hva jeg skal si, men ender opp med å stresse over noe helt annet så jeg klarer ikke få frem noe så det er kanskje litt min feil jeg lar meg trigge såpass mye også. Har gått til denne behandleren siden november i fjor, så det er jo ikke så lenge akkurat. Klarte du å få fram mer av hva du følte etter hvert? 😊 Anonymkode: 80072...5b2 Jeg har gått til samme behandler i flere år og først nå i det siste har jeg greid å åpne meg fullstendig. Og jeg har gjort som deg ved å stresse med andre ting og jeg har unngått problemet ved å heller ta opp noe helt annet. Jeg føler meg mindreverdig hvis jeg tar opp det som faktisk plager meg og det er kanskje det du føler også? Som deg så har jeg i perioder hatt stor trang til selvskading og det er så frustrerende! Jeg vil absolutt anbefale deg å komme inn på det som er vanskelig. Behandlere er så vant til alt dette at det er ikke noe å grue seg til. Behandleren min snakket akkurat som før selv om jeg var på kanten til suicidal og det var ikke noe farlig i det hele tatt. Anonymkode: b1fbc...e32 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454586-behandler-trigger-meg/#findComment-3971241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.