Gå til innhold

Lege med på ambulansen - har de ikke bedre ting å gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg ble innlagt kom legen sammen med ambulanspersonell... ble ganske overrasket, har de ikke bedre og viktigere ting å gjøre!?

Anonymkode: 7472e...aa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sist jeg ble innlagt kom legen sammen med ambulanspersonell... ble ganske overrasket, har de ikke bedre og viktigere ting å gjøre!?

Det er vanlig og noe vi bør være veldig takknemlig for

Anonymkode: 91347...e16

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig og noe vi bør være veldig takknemlig for

Anonymkode: 91347...e16

Er det virkelig vanlig? Jeg har aldri opplevd det eller hørt om det. Bare ved alvorlige ulykker der det står om liv... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Folk klager jaggu over mye rart. 

Tenker på alle som ikke fikk hjelp fordi legen var hjemme hos meg. Tenk om noen er død nå på grunn av meg? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på alle som ikke fikk hjelp fordi legen var hjemme hos meg. Tenk om noen er død nå på grunn av meg? 

La nå helsevesenet få prioritere sånt. Kanskje var det en rolig dag, kanskje var legen i bilen allerede pga. noe som hadde med forrige oppdrag å gjøre, kanskje var det en tilfeldighet. Det er ikke mulig å endre fortiden uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir jo umulig for oss å svare på med så lite informasjon, skal du ha noe bedre svar så må du nesten utdype.. Hvorfor kom de i utgangspunktet? Hva hadde skjedd?

Anonymkode: 343ef...c8a

Skrevet

Kan også tenke meg det kanskje har med fullmakter å gjøre; ambulansepersonell kan vel ikke ta noen medisinske eller andre avgjørelser.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Xtra skrev:

Kan også tenke meg det kanskje har med fullmakter å gjøre; ambulansepersonell kan vel ikke ta noen medisinske eller andre avgjørelser.

Hva mener du med at de ikke kan ta noen medisinske avgjørelser? Hva er det de ikke kan avgjøre? Kan de ikke gjøre "alt"? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at de ikke kan ta noen medisinske avgjørelser? Hva er det de ikke kan avgjøre? Kan de ikke gjøre "alt"? 

Antar ambulansepersonell f.eks. ikke kan ta avgjørelser om medisiner eller vurdere nødvendighet av innleggelser, eventuell tvang m.m.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid greit å ha noe å bekymre seg for.

Anonymkode: 33c7f...21b

Skrevet

Hos meg har legen vært med to ganger, den ene gangen for å gjøre en vurdering om jeg skulle være med i det hele tatt. Den andre gangen fordi jeg hadde gjort det klart at jeg ikke var interessert og legen var med for å vurdere bruk av tvang.

Ble bæbubil på jeg begge de gangene....

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fru2020 skrev:

Hos meg har legen vært med to ganger, den ene gangen for å gjøre en vurdering om jeg skulle være med i det hele tatt. Den andre gangen fordi jeg hadde gjort det klart at jeg ikke var interessert og legen var med for å vurdere bruk av tvang.

Ble bæbubil på jeg begge de gangene....

Vare det samboeren din som ringte?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vare det samboeren din som ringte?

Nei, den ene gangen var det psykologen min som ringte. Vi hadde telefonkontakt på ettermiddagen pga hans bekymring.

Gang nummer to hadde jeg en planlagt avtale med psykisk helseteam fra kommunen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når det ikke er med lege, må jo ambulansepersonell få godkjenning om medisinering fra lege over telefon og det er tungvint synes jeg. F.eks. en gang fikk jeg morfin intravenøst og for hver forhøyning av dosen måtte ambulansepersonellet ringe opp legen for å få det klarert (men rett før vi var fremme på legevakten "skjøt" han inn en morfindose som ikke var klarert). For ordens skyld, var ikke dette en selvskade :)

Skrevet

Nei, de har ikke bedre ting å gjøre. Lege i ambulanse er fornuftig bruk av legetid.

AnonymBruker
Skrevet

Legen i ambulansen her gjorde at jeg følte trygghet i situasjonen. Tenk så heldig vi er som bor i Norge og har så godt fungerende hjelpeapparat rundt oss.

Anonymkode: 98b24...3e5

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen i ambulansen her gjorde at jeg følte trygghet i situasjonen. Tenk så heldig vi er som bor i Norge og har så godt fungerende hjelpeapparat rundt oss.

Ja, jeg synes man skal finne annet å klage på enn at legen er med i ambulansen. Om man er bekymret for forvaltningen av helseøkonomien, får man heller engasjere seg politisk og forsøke å gjøre noe med saken selv ;)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Ja, jeg synes man skal finne annet å klage på enn at legen er med i ambulansen. Om man er bekymret for forvaltningen av helseøkonomien, får man heller engasjere seg politisk og forsøke å gjøre noe med saken selv ;)

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...