Gå til innhold

Er du skuffet over egen oppførsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jar bare laget daimis kake jeg og den er knallgod og usunn. Sønnen min kjøpte kalorifri saftis, lite smak på men godt i varmen da. :) 

Daim iskake hørtes utrolig godt ut..

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
39 minutter siden, RamonaK skrev:

Daim iskake hørtes utrolig godt ut..

Det er det mmmm :) 

Skrevet
1 time siden, RamonaK skrev:

Har du prøvd å sette opp måltidsplan? Det som er viktig er jo selvfølgelig å holde seg til den. Men jeg er litt sånn liste person, føler det er enklere å følge det når det står skrevet svart på hvitt :)

Det liker jeg å gjøre. :) Det vil si jeg spiser stort sett to knekkebrød med egg til lunsj og to rundstykker til kvelds med sunt pålegg, men til middag har jeg begynt å komme inn i en bedre rytme igjen. Fram til for ti dager siden hadde jeg ikke laget ordentlig mat hjemme siden februar eller noe. Bare gått i pizza eller mikromat for jeg har ikke orket. Nå skriver jeg ukesliste over hva jeg skal ha til middag hele uken og da blir det jo både mer sunt og variert enn hvis jeg tar det dag for dag. Handler også inn alt på en gang i tillegg til rundstykker, pålegg med mer. På den måten unngår jeg så mange fristelser på butikken. Nå kan jeg (og vil helst da jeg ikke er så glad i feks godteri) overspise på sunn mat også, men alt i alt hjelper det å planlegge hva jeg skal spise for en hel uke av gangen. 

Jeg også er skuffet over egen innsats på matfronten denne uken da. Har totalt sett spist for mye. 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke det, og nå for tiden har det vært sol og da er det is det går i. Så er jeg så glad i iskaffe uten sukker, men det er jo kalorier i den også. 

Jeg også elsker iskaffe og kunne drikke det hver dag før. Nå har jeg begynt å kun drikke det lørdag og søndag på morgenen når jeg står opp. Da har jeg noe å se fram til til helgen og det smaker enda bedre siden det ikke blir hver dag. Jeg har også bestemt meg for å kun drikke brus i helgene framfor hver dag. Mest for å kutte ned på matbudsjettet, men også fordi det ikke er sunt å drikke så mye brus. 

Nå i disse coronatider hvor jeg tross alt er enda mer ensom enn til vanlig så legger jeg en del energi i å komme på rett kjøl igjen med både matvaner og budsjett. Neste uke byr på mye god, men sunn mat. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...