Gå til innhold

Er så stolt av ungene mine! :) Og meg selv! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager veldig. Jeg roter visst til alt i dag. Burde ikke blandet meg inni tråen din. Virkelig lavmål fra min side. 

Anonymkode: 46e64...d8c

Ikke lavmål, men litt rot;.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så stolt over min 23åring men jeg har gjort utallige feil og noe riktig. Han har et godt liv og det er det vigtigste. Det er mest hans egen fortjeneste tror jeg. Men han har alltid visst hvor mye han har vært elsket. 

Anonymkode: 2cdc0...a7c

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er i 20-årene og har til nå klart seg så bra her i livet! Flinke på skolen, gode venner, gode verdier, snille og likendes. De studerer nå, og har det bra! De er friske, og heldigvis er det ingen tegn til at de har arvet min psykiske sykdom. :)

Jeg har fått skryt for at jeg har vært så flink med dem, og det tar jeg til meg! :) De har også en pappa som har vært flink med dem, så de har nok vært heldige :)

Anonymkode: eb9d2...a41

Så fint å høre at ting går og har gått så bra :) Det er bra med litt selvskryt, men jeg bruker å si at jeg har vært heldig som har fått barn som er snille og flinke. Så lenge de prøver å gjøre så godt de kan, så er det bra for meg.

Det er mange foreldre som har vært flinke og gjort ting riktig, men som ikke har "perfekte" barn av ulike andre årsaker. Så synes jeg det er viktig ikke å tenke at foreldre har feilet hvis de har barn som ikke er flink på skolen, har gode venner, er flink på skolen osv. for det kan være så mange årsaker til at de kanskje ikke virker så flink.  

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Fionys skrev:

Så fint å høre at ting går og har gått så bra :) Det er bra med litt selvskryt, men jeg bruker å si at jeg har vært heldig som har fått barn som er snille og flinke. Så lenge de prøver å gjøre så godt de kan, så er det bra for meg.

Det er mange foreldre som har vært flinke og gjort ting riktig, men som ikke har "perfekte" barn av ulike andre årsaker. Så synes jeg det er viktig ikke å tenke at foreldre har feilet hvis de har barn som ikke er flink på skolen, har gode venner, er flink på skolen osv. for det kan være så mange årsaker til at de kanskje ikke virker så flink.  

Ja, jeg er helt enig med deg i det. Jeg tror nettopp "heldig" er den riktige beskrivelsen, og det nevnte jeg vel også i hovedinnlegget. Ungene er heldige fordi de ikke er syke og fordi de greier seg så bra. Kanskje er det en heldig genmix som ligger bak også. Alle har vi jo mange forfedre. Men også miljøet de har vokst opp i, så vi foreldre må jo ha gjort noe riktig. I tillegg har de vært heldige med gode lærere og snille medelever. Det er veldig mye som spiller inn. Selv ble jeg mobbet på skolen i tillegg til at jeg vokste opp i et belastende hjemmemiljø, og jeg var nok ikke så heldig med genmixen heller. (= psykisk lidelse for mitt vedkommende)

Jeg tenker på familien Stoltenberg som eksempel på det siste du skriver. Der var det ressurssterke foreldre med tre barn, hvorav to av dem greide seg veldig bra. Den ene ble lege, professor og direktør for FHI og den andre statsminister og NATO- sjef. Mens den tredje hadde mye problemer, havnet i feil miljø og ble narkoman. Så nei, det er ikke gitt at unger lykkes selv om foreldrene er flinke. Har jo hørt om lignende tilfeller også, hvor noen av ungene greier seg fint mens andre i samme søskenflokk ikke gjør det. 

Anonymkode: eb9d2...a41

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...