Gå til innhold

Selvskading

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange typer selvskading.

Anonymkode: d97e4...16c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som foreksempel?

Anonymkode: 85465...64c

AnonymBruker
Skrevet

Røyking

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det, men det gir ikke så mye mening med en slik setning.

Er det noe spesielt du prøver å si, det er ikke så lett å gjette seg til hva du vil frem til.

Anonymkode: 62cfb...703

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er mange typer fisker. 

Anonymkode: 41394...3aa

AnonymBruker
Skrevet

Selvskadring har jeg aldri forstått meg på. Hva er poenget?

Anonymkode: c43fc...678

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bl.a Lindre indre smerte 

Må si at det er en dårlig løsning da

Endret av emilie321
Skrevet (endret)

Selvskading er en måte å regulere, og flykte fra følelsene sine på, og det er mange måter å gjøre det på. Mange som sliter med selvskading har mer enn én metode å gjøre det på. 

Vi alle gjør ting som ikke er helsebringende enten det er røyking, snusing, litt for mye øl hver uke etc. Men det betegner ikke jeg som selvskading. Heller som usunne vaner. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir oppmerksomhet. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir oppmerksomhet. 

Jeg har aldri gjort det for oppmerksomhet. Faktisk hovedgrunnen til at jeg har klart å slutte med kutting er skammen over å måtte dra til legevakten for å sy. Skammen over arrene. Når jeg får trang til det nå så er det nettopp det med at jeg IKKE vil dra til legevakt og få noen form for oppmerksomhet rundt det som gjør at jeg holder meg. 

Endret av Glitter
Skrevet
11 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har aldri gjort det for oppmerksomhet. Faktisk hovedgrunnen til at jeg har klart å slutte med kutting er skammen over å måtte dra til legevakten for å sy. Skammen over arrene. Når jeg får trang til det nå så er det nettopp det med at jeg IKKE vil dra til legevakt og få noen form for oppmerksomhet rundt det som gjør at jeg holder meg. 

Jeg har heller aldri gjort det for oppmerksomhet, har aldri reist på legevakta engang for jeg vil ikke at noen skal se det. 

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg lindrer det den psykiske smerten, noen ganger har jeg også gjort det fordi jeg har vært utrolig sint på meg selv. 

Gjest Naana47
Skrevet

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Selvskading

"Selvskading kan likevel beskrives som en fellesbetegnelse på atferd som innebærer at en person påfører seg selv fysisk eller psykisk smerte for å endre en intens negativ tanke, følelse eller en vanskelig relasjon (Øverland 2006)."

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det for oppmerksomheten. Det er sannheten. Men det er ikke noe i veien med å trenge oppmerksomhet. Det gjør alle. Men klart det er lurere måter å få det på. Sluttet å selvskade for tjue år siden. 

Anonymkode: db029...8de

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det for oppmerksomheten. Det er sannheten. Men det er ikke noe i veien med å trenge oppmerksomhet. Det gjør alle. Men klart det er lurere måter å få det på. Sluttet å selvskade for tjue år siden. 

Hva var årsaken til ditt oppmerksomhetsbehov?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var årsaken til ditt oppmerksomhetsbehov?

At jeg ble fryst ut på skolen. Ble mobbet av jentene ved at de lot som jeg ikke fantes. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe galt i å ønske å føle seg sett nei. Så bra du har klart å slutte. Det er ingen som selvskader fordi de synes det er kult. Det ligger lidelse bak uansett hva motivet måtte være. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg ble fryst ut på skolen. Ble mobbet av jentene ved at de lot som jeg ikke fantes. 

❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker selvskading og selvmordsforsøk som en måte å bli innlagt på. Funker typ hver gang ❤

Anonymkode: e1979...449

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker selvskading og selvmordsforsøk som en måte å bli innlagt på. Funker typ hver gang ❤

Anonymkode: e1979...449

Hvorfor er det så stas å være innlagt? Og har du absolutt ingen etiske problemer i forhold til det? Jeg kjenner jeg blir irritert på sånne som deg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så stas å være innlagt? Og har du absolutt ingen etiske problemer i forhold til det? Jeg kjenner jeg blir irritert på sånne som deg. 

Tror nok ikke AB faktisk gjør det. Det er bare trolling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...