Gå til innhold

Depresjon - behandle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har lenge hatt det slik at depresjonen har satt seg fast i lange perioder, jeg våkner opp nedtrykt og sliten, og klarer ikke fokusere på ting jeg må gjøre. Det er som tung tåke legger seg over hjernen, og blokkerer alle sanser. Jeg har prøvd forskjellig antidepressive, sist wellbutrin. 

Finnes det metoder man kan prøve for å lette depresjonen slik at sansene virker og man kan fokusere og konsentrere seg normalt selv om man er deprimert?

Er det steder i helsevesenet som kan noe om depresjon? Erfaringsmessig har psykologer jeg brukt hatt lite kunnskap om dette. Fastlegen har lite å bidra med. 

Ser at noen anbefaler svake strøm impulser til hjernen ( ikke ETC). Claes ohlson selges apparat som gir moderate elektriske impulser som festes på hodebunnen. Kan dette ha noen effekt? 

Anonymkode: 73a0e...d72

Videoannonse
Annonse
Gjest Naana47
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det metoder man kan prøve for å lette depresjonen slik at sansene virker og man kan fokusere og konsentrere seg normalt selv om man er deprimert?

Tvinge deg en tur ut i naturen. Pakk med deg niste og kaffe, finn deg et fint sted i sola, hør på fuglekvitteret og nyt synet av at løvet har sprettet og naturen som blir grønn og våkner til liv igjen. Gjenta daglig i 7 dager, så vil det bli bedre. De dagene det ikke er sol, kan du også gå ut. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...