Gå til innhold

Når fokuset forandrer seg i terapi pga corona, burde jeg avslutte samtalene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er selvfølgelig redd for å smitte andre og for at kjente og familie skal bli syke. Men i dag fortalte jeg psykiateren at jeg var bekymret for min egen del også. At jeg hadde angst for sykdom og død. Dette fordi jeg er i kontakt  med en del mennesker og selv er i risikogruppen. Da svarte psykiateren at folk flest er nå mest redd for å smitte andre. At det å være redd for å dø ikke er friske tanker. Jeg følte meg så skamfull og egoistisk. Jeg føler at jeg ikke kan snakke om coronaproblemer med min behandler. Samtidig er det vanskelig å fokusere på de tingene vi snakket om før corona. Bestillingen til psykiater var traumeterapi. Situasjonen med corona forverrer symptomene mine men har jo ikke noe med de opprinnelige traumene  å gjøre. Burde jeg da avslutte behandlingen? 

Anonymkode: c84d5...58f

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selvfølgelig redd for å smitte andre og for at kjente og familie skal bli syke. Men i dag fortalte jeg psykiateren at jeg var bekymret for min egen del også. At jeg hadde angst for sykdom og død. Dette fordi jeg er i kontakt  med en del mennesker og selv er i risikogruppen. Da svarte psykiateren at folk flest er nå mest redd for å smitte andre. At det å være redd for å dø ikke er friske tanker. Jeg følte meg så skamfull og egoistisk. Jeg føler at jeg ikke kan snakke om coronaproblemer med min behandler. Samtidig er det vanskelig å fokusere på de tingene vi snakket om før corona. Bestillingen til psykiater var traumeterapi. Situasjonen med corona forverrer symptomene mine men har jo ikke noe med de opprinnelige traumene  å gjøre. Burde jeg da avslutte behandlingen? 

hvorfor ikke diskutere det med behandleren din. ?

Anonymkode: 56234...a4d

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor ikke diskutere det med behandleren din. ?

Er redd for svaret. Hvis vi avslutter tenker jeg at behandlingen ikke vil bli tatt opp igjen. Tror jeg må forberede meg på å slutte for godt. Han har stor pågang pga sin ekspertise. 

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er redd for svaret. Hvis vi avslutter tenker jeg at behandlingen ikke vil bli tatt opp igjen. Tror jeg må forberede meg på å slutte for godt. Han har stor pågang pga sin ekspertise. 

jeg synes du krisemaksimerer på tynt grunnlag , det var derfor jeg ville du heller skulle snakke med din behandler om dette .

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes du krisemaksimerer på tynt grunnlag , det var derfor jeg ville du heller skulle snakke med din behandler om dette .

Ok. Beklager at jeg tok det opp her. 

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Beklager at jeg tok det opp her. 

hvorfor så passiv agressiv ? det var jo bare et velmenende svar ? 

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor så passiv agressiv ? det var jo bare et velmenende svar ? 

På samme måte som jeg ikke kan høre ditt tonefall og ikke vite din hensikt kan ikke du vite om jeg er passiv aggressiv. 😊

AnonymBruker

På samme måte som jeg ikke kan høre ditt tonefall og ikke vite din hensikt kan ikke du vite om jeg er passiv aggressiv. 😊

hvorfor beklager du at du skrev inn her da ? var det jeg skrev så dårlig mener du ?

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, selvsagt trenger du ikke slutte. Men du kan med fordel la være å ta alt folk sier så alvorlig og svare på tiltale når du blir urettferdig behandlet. Psykiateren høres ærligtalt bare ut som hen eller hun enten stod opp på feil fot, eller har en plan med å presse deg. De aller fleste mennesker er redd for å dø og selv hypokonderlegen sier at man er trenger psykiatrisk hjelp om man ikke er redd for korona;) 

Anonymkode: b7fc4...882

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor beklager du at du skrev inn her da ? var det jeg skrev så dårlig mener du ?

Det opplevdes som at du bagatelliserer det jeg opplever ( krisemaksimerer på tynt grunnlag)  og mener jeg heller bør ta dette opp med behandler. Jeg innser at det er sikkert er bagateller og føler at det var dumt av meg å skrive denne tråen. Derfor beklager jeg og mener det. Helt uten noen passiv aggressiv følelse eller tanker om at du har skrevet noe dårlig. 

AnonymBruker

Det opplevdes som at du bagatelliserer det jeg opplever ( krisemaksimerer på tynt grunnlag)  og mener jeg heller bør ta dette opp med behandler. Jeg innser at det er sikkert er bagateller og føler at det var dumt av meg å skrive denne tråen. Derfor beklager jeg og mener det. Helt uten noen passiv aggressiv følelse eller tanker om at du har skrevet noe dårlig. 

du gjør jo akkurat det samme som du beskylder meg for? du tillegger meg noe som ikke stemmer. 

det er ikke bagateller det du skriver om , men det er en viktig diskusjon å ta med sin behandler . hva ville skjedd om du fikk 10 svar på nett om at du bør avslutte all behandling ?

AnonymBruker

du gjør jo akkurat det samme som du beskylder meg for? du tillegger meg noe som ikke stemmer. 

det er ikke bagateller det du skriver om , men det er en viktig diskusjon å ta med sin behandler . hva ville skjedd om du fikk 10 svar på nett om at du bør avslutte all behandling ?

Vær så snill. Jeg er ikke ute etter en slik diskusjon. Jeg misforstod ditt utsagn om « krisemaksimering på tynt grunnlag». 

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill. Jeg er ikke ute etter en slik diskusjon. Jeg misforstod ditt utsagn om « krisemaksimering på tynt grunnlag». 

jeg beklager så mye at jeg skrev noe som helst . jeg vet ikke hva jeg gjorde feil , men her må man tydeligvis gå på eggeskall 🙂 

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da svarte psykiateren at folk flest er nå mest redd for å smitte andre. At det å være redd for å dø ikke er friske tanker.

Jeg (som ikke er fagperson) tror det er ganske mange som har kjent på redsel for å dø de siste ukene, uten at de kan sies å ha syke tanker av den grunn. 

Nå er det unntakstilstand, og da skal man ikke ta drastiske avgjørelser. Jeg synes uansett ikke hvorfor den samtalen gir noen grunn til å avslutte noe som helst.

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var bra at du skrev her. Det å lufte tankene sine og kanskje få noen positive innspill,  kan gjøre det lettere å ta opp dette med behandler. Er det ikke nettopp derfor en skriver her?

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så så, barn...

Anonymkode: 5e97c...ea8

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle nei. Mange skriver her om det samme gnålet hele tiden også. 

Anonymkode: 5e97c...ea8

Er det ikke bare til å hoppe over tråden da? Hvorfor bli så irritert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...