Gå til innhold

Når fokuset forandrer seg i terapi pga corona, burde jeg avslutte samtalene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle nei. Mange skriver her om det samme gnålet hele tiden også. 

Anonymkode: 5e97c...ea8

Kanskje det jeg kommer med kan oppfattes som gnål . Og min frykt er ofte at også terapeuten opplever det jeg snakker om som gnål. Det er da jeg tenker at det bedre å holde ting for seg selv. Det er noe nedverdigende i åpne seg for noen som mener det som kommer ut av munnen din er uinteressant. Da holder man egentlig bare munn neste gang. 

Anonymkode: c84d5...58f

Noen ganger blir det litt usikkerheter under og i etterkant av en terapitime. Det tror jeg de fleste av oss opplever. Det betyr ikke at det rette er å avslutte behandling. Jeg har opplevd det flere ganger med behandleren jeg har på VOP. Hun kjenner meg heller ikke så godt enda og jeg har generelt sett kommunikasjonsproblemer så noen ganger snakker vi rundt hverandre. Hun sa det senest i går, og at hun skulle prøve å være mer tydelig framover. Behandleren jeg har på sykehuset skjer dette sjeldent/aldri. Hun kjenner meg veldig godt og vi har den rette kjemien, men mulig det var slike misforståelser i starten. Jeg var i alle fall ganske skeptisk til henne i begynnelsen. Fortsatte likevel å prate med henne så åpent som mulig. 

Det er ikke bagateller at du sliter med det du gjør, men jeg vil nå si at din opplevelse av timen og det han sa ikke gir et godt grunnlag for å avslutte behandlingen. Det er traumerelaterte problemer som du er der for å få hjelp til og som skal være fokus, men det skulle være mulig å lufte litt at du selv sitter med en frykt. Jeg tror det bare var en litt feil måte av han å svare på det hele på. Uten at du skal føle deg skamfull av den grunn. Du kan jo ta det opp neste gang at dette opptar deg en del og spørre hva du kan gjøre for å roe frykten. Kanskje han har mer å si da, men det kan også være at han kun ønsker fokus på det traumerelaterte. Noen behandlere er sånn. At de kun vil fokusere på det man er henvist for. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...