Gå til innhold

Hva regnes som langtidsbruk av medikamenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker tre ulike medikamenter og de har jeg brukt i 2 år. Noe fra og til med det ene. Regnes det som langtidsbruk og er det doseavhengig? Er det større fare for bivirkninger ved langtisbruk? Hvis jeg må slutte med ett av de vil det da være vanskeligere å slutte ved langtidsbruk?

Anonymkode: ba40e...4ab

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Du skriver ingen navn på medikamenter, og ikke hvilke lidelser du bruker dem mot. Da blir det umulig å svare på spørsmålene dine.

Det blir jo ikke umulig! Ts spør om hva langtidsbruk er for noe, og om 2 år regnes som langtidsbruk. Man trenger verken navn på medikamenter eller opplysninger om doser for å kunne svare på det!

Anonymkode: 95d98...200

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ikke umulig! Ts spør om hva langtidsbruk er for noe, og om 2 år regnes som langtidsbruk. Man trenger verken navn på medikamenter eller opplysninger om doser for å kunne svare på det!

Eller hvilke typer lidelser hen tar det mot! 

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sikkkert avhengig av type medisin og doser 

Anonymkode: fe0a0...bd8

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fordel å vite om det er snakk om Sobril eller blodtrykksmedisiner før man svarer på om to år er langtidsbruk. 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt. 

Det synes jeg er ganske vesentlig. Det er svært lenge å gå på Sobril i 5 år, men kanskje ikke lenge i den store sammenheng med en blodtrykksmedisin om man blir nødt til å starte på den som 20- eller 30-åring.

Endret av Eva Sofie
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan en like godt spørre: Er to år lang tid?

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det er kun et spørsmål om hva langtidsbruk er og jeg synes at det er rart at jeg må oppgi det Kupton spør om selv om det varierer ift hvilke medikamenter jeg bruker. 

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så, er 2 år lang tid Kupton? Jeg spør generelt.

Men kjære vene da, kan du ikke si hva slags medisiner det er snakk om da og hva de blir tatt mot? Vil du ha svar på spørsmålet ditt eller??

Anonymkode: 26d36...a19

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller hvilke typer lidelser hen tar det mot! 

Det var litt rart spørsmål selv om jeg forstår at noen lidelser trenger å behandles over år og andre noen dager, men igjen så er det kun hva langtidsbruk regnes som.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene da, kan du ikke si hva slags medisiner det er snakk om da og hva de blir tatt mot? Vil du ha svar på spørsmålet ditt eller??

Anonymkode: 26d36...a19

Jeg ser ingen grunn til det så lenge keg kun spør generelt.

Worrisome Plenty
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingen grunn til det så lenge keg kun spør generelt.

da får du ikke noe konkret svar. For som en annen sa, det er forskjell om det gjelder type imovane, eller om det gjelder insulin....

AnonymBruker
2 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

da får du ikke noe konkret svar. For som en annen sa, det er forskjell om det gjelder type imovane, eller om det gjelder insulin....

Da har jeg i hvertfall spurt og flere har forstått betydningen av spørsmålet mitt.

Worrisome Plenty
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg i hvertfall spurt og flere har forstått betydningen av spørsmålet mitt.

Jeg skjønner det er benzo du spør om med andre ord. :) Ett ikke vanedannende medikament hadde ikke utløst forsvarsposisjon og hemmelighetshold. Ja, da er nok 2 år veldig lenge.

Endret av Worrisome Plenty

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...