Gå til innhold

Har dere gått på ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk glipp av hele ungdomsskolen pga alle de psykiske problemene mine. Var mye (tvangs)innlagt i denne perioden og isolerte meg når jeg var hjemme så det er ikke en ungdomstid jeg ser tilbake på med glede.. Jeg kan typ ikke komme en eneste gøy hendelse som skjedde i den perioden, alt handlet om psykisk sykdom..

Noen andre som har hatt det lignende? Eller hvordan var din ungdomstid? Gikk dere hele ungdomsskolen?

Anonymkode: ce155...5e9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454691-har-dere-g%C3%A5tt-p%C3%A5-ungdomsskolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du det vanskelig hjemme?

Anonymkode: deb7a...8c3

Nei. Det rare er kanskje at det ble slik selv om jeg faktisk hadde et ganske "perfekt" hjem og "perfekte" foreldre, men jeg var og ble syk likevel og det kan ikke foreldrene mine noe for. 

Anonymkode: ce155...5e9

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk glipp av hele ungdomsskolen pga alle de psykiske problemene mine. Var mye (tvangs)innlagt i denne perioden og isolerte meg når jeg var hjemme så det er ikke en ungdomstid jeg ser tilbake på med glede.. Jeg kan typ ikke komme en eneste gøy hendelse som skjedde i den perioden, alt handlet om psykisk sykdom..

Jeg gikk på ungdomsskolen man kan ikke komme på en eneste høy hendelse i den perioden.

Anonymkode: 43fd9...ecc

AnonymBruker

Var også mye inn og ut av psykiatrien i ungdomsårene. Har på en måte alltid slitt hele livet så er veldig vanskelig. Gikk vel bare halve ungdomsskolen om man ser på antall dager jeg var borte fra skolen. Veldig syk og også innlagt selvsagt. Hadde ingen venner i ungdomsåra heller 😔 sliter fortsatt og er ufør så jeg har vel ikke noe håp.

Anonymkode: b5e1e...d24

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var innlagt 2,5 år fra siste halvår på ungdomsskolen. Klarte vgs på fem år, og har nå tilnærmet master. Så det kan gå bra også. 

Anonymkode: e3416...a9a

Noen har diagnoser og problemer som varer livet ut. Ikke bare at det varer livet ut, men en kan få det i barnealder og det kan gjøre mye skade for utviklingen senere i livet. Jeg er innlagt titt og ofte fortsatt og har aldri vært i stand til å studere.

Anonymkode: b5e1e...d24

AnonymBruker

Jeg hadde assistenter på barneskolen og ungdomsskolen. Skulket veldig mye da jeg ikke trivdes, ble grovt mobbet og hadde ingen venner. Har alltid slitt mye sosialt pga mild autisme som jeg ikke fikk før jeg var oppi tenårene selv om de egentlig visste at jeg hadde det før. Så jeg klarte på sett å vis å fullføre grunnskolen med mye fravær, men vgs gikk ikke i det hele tatt. Ble ufør bare 18år gammel, litt trist at de så så lite håp i meg. Ellers vil jeg bare si at jeg føler med deg med det å gå glipp av ting da jeg har det akkurat sånn selv. Jeg tror den vondeste følelsen må være å føle utenforskap å se på at alle andre opplever livet mens en selv bare står på sidelinjen ❤

Anonymkode: 0a148...a35

Jeg synes det er så forferdelig trist å lese om dere som har vært syke gjennom ungdomstiden. Det er en utfordrende tid for de aller fleste, men så vondt som dere har hatt det skal det ikke være. 

Det var vel egentlig ikke et svar på noe, men ville bare sende en virtuell klem til dere som hadde det så vondt at dere ikke fikk gjennomført ungdomsskolen og/eller videregående.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...