Gå til innhold

Hagen var på jobb da kona forsvant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem?

Anonymkode: ef357...d73

Fra min side er det bare spekulasjoner, så jeg kan selvfølgelig ikke skrive noe navn. 

Vi får vente på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan barna si at de er sikre på at far er uskyldig fordi de frykter for å bli gjort arveløse om de sier noe annet? 

Anonymkode: 9ede9...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å forstå hvordan han kunne klare å finne på å leie en leiemorder foreks. Helt uforståelig for meg

Det er nok helt uforståelig for 99,9% av oss. Heldigvis.  Allikevel skjer det av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan barna si at de er sikre på at far er uskyldig fordi de frykter for å bli gjort arveløse om de sier noe annet? 

Anonymkode: 9ede9...8b7

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
11 timer siden, Gargamel skrev:

Nei

Hvorfor ikke? Sier ikke at det er slik, men ikke utenkelig at det kan være en faktor.

 

Ellers er det vel mer sannsynlig at barna ikke har ant at far var i stand til noe sånt - gitt at han er skyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Xtra skrev:

Hvorfor ikke? Sier ikke at det er slik, men ikke utenkelig at det kan være en faktor.

Gargamel tenker kanskje på at man ikke kan gjøres (helt) arveløs i Norge.

Men å måtte nøye seg med minimumsandelen i dette tilfellet, er jo en betydelig reduksjon, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xtra
11 minutter siden, laban skrev:

Gargamel tenker kanskje på at man ikke kan gjøres (helt) arveløs i Norge.

Men å måtte nøye seg med minimumsandelen i dette tilfellet, er jo en betydelig reduksjon, for å si det mildt.

Pliktdelsarven er så liten at man ved en slik formue må kunne kalles arveløs, ja. 1 mill. pr barn vs. to milliarder på deling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Gargamel skrev:

Nei

Jeg tror at barna synes dette er tragisk og derfor bærer de et håp om å ikke miste sin far også. De håper selvfølgelig på at han er uskyldig. Jeg hadde forsøkt å være det håpet dersom jeg var i samme situasjon. Jeg ville ikke snudd min far ryggen uten å være 100 prosent sikker på at det var rett å gjøre det. 

Anonymkode: 30920...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke at barn tenker arv i denne sammenheng. Tror de tenker på å være rettferdig og gjøre det rette i situasjonen. Det er fortsatt ikke bevist at han er skyldig. 

Anonymkode: 30920...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, Xtra skrev:

Hvorfor ikke? Sier ikke at det er slik, men ikke utenkelig at det kan være en faktor.

 

Ellers er det vel mer sannsynlig at barna ikke har ant at far var i stand til noe sånt - gitt at han er skyldig.

Det var kanskje et lite utfyllende svar fra min side. Det ble litt dumt. En anonym bruker skrev nøyaktig det jeg tenkte:

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at barna synes dette er tragisk og derfor bærer de et håp om å ikke miste sin far også. De håper selvfølgelig på at han er uskyldig. Jeg hadde forsøkt å være det håpet dersom jeg var i samme situasjon. Jeg ville ikke snudd min far ryggen uten å være 100 prosent sikker på at det var rett å gjøre det. 

Anonymkode: 30920...c3a

Jeg tror det er følelser som styrer barna i en sånn situasjon. Ikke penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan barna si at de er sikre på at far er uskyldig fordi de frykter for å bli gjort arveløse om de sier noe annet? 

Anonymkode: 9ede9...8b7

Nei, det tror jeg ikke noe på. Jeg tror det er som de sier, at de er overbevist om hans uskyld. 

Og så må vi huske på at han ikke er dømt enda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke det er så vanskelig å finne leiemorder, det er vel bare å kontakte en torpedo, som sikkert kjenner noen som kjenner noen, eller ett 1% MC miljø for eksempel. Det er ikke noen mangel på kriminelle individer.

Anonymkode: 1304a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 timer siden, Gargamel skrev:

Det var kanskje et lite utfyllende svar fra min side. Det ble litt dumt. En anonym bruker skrev nøyaktig det jeg tenkte:

Jeg tror det er følelser som styrer barna i en sånn situasjon. Ikke penger. 

Enig med deg i at det er nok følelser som styrer barna. Det er tross alt faren deres. Et familiemedlem.  De er nok glad i både sin mor og far. 

Anonymkode: 30920...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, det tror jeg ikke noe på. Jeg tror det er som de sier, at de er overbevist om hans uskyld. 

Og så må vi huske på at han ikke er dømt enda. 

 

Det er ikke sikkert at de er så overbevist om hans uskyld. Men uansett svar på om faren er uskyldig eller ikke så tror jeg at dette er en tragedie for barna. De ønsker nok ikke å miste verken sin far eller mor. 

Anonymkode: 30920...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert at de er så overbevist om hans uskyld. Men uansett svar på om faren er uskyldig eller ikke så tror jeg at dette er en tragedie for barna. De ønsker nok ikke å miste verken sin far eller mor. 

Anonymkode: 30920...c3a

Hvis han har gjort dette er jeg enig med Rohde i at han må betale for etterforskningen selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2020 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er så vanskelig å finne leiemorder, det er vel bare å kontakte en torpedo, som sikkert kjenner noen som kjenner noen, eller ett 1% MC miljø for eksempel. Det er ikke noen mangel på kriminelle individer.

Anonymkode: 1304a...60c

Det er nok ikke det, men hvorfor velge en så avansert metode som garantert ville føre til så mye publisitet og fokus på ektemannen som en fingert (iht siktelsen) kidnapping med et komplisert løsepengebrev? Hvorfor ikke noe som så ut som ulykke eller rovmord på åpen gate el lign? Det stusser jeg over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte på setter dette i sammenheng med Gardermoen utbyggingen/konflikten rundt Hurum og drapet (?) på Wiborg i Kjøbenhavn.

Anonymkode: 2d15d...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, morsan skrev:

Det er nok ikke det, men hvorfor velge en så avansert metode som garantert ville føre til så mye publisitet og fokus på ektemannen som en fingert (iht siktelsen) kidnapping med et komplisert løsepengebrev? Hvorfor ikke noe som så ut som ulykke eller rovmord på åpen gate el lign? Det stusser jeg over. 

Der sier du noe. Det du nevner hadde vært mye enklere.

Anonymkode: ef357...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 30.4.2020 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan han da være skyldig? Jeg forstår det ikke etter å ha lest at han skal ha vært på jobb da det skjedde.. ? 

Anonymkode: 30920...c3a

Hei

man kan selvsagt være « på jobb» når man gjør noe man ikke vil andre skal vite om, det er da det er « lurt å være på jobb».

om Hagen var det, jeg aner ikke. Før noen fikk annet enn sympati, fikk jeg mistanke, heller ikke den gir noen grunn til å dømme.

jeg har lite tro på Norsk politi sine bevis i denne siktelsen/ saken, verre tiltro til deres evne til å etterforske dessverre, av erfaring ser jeg norsk politi er ganske så udugelige, hva angår etterforskning.

hvis det ikke finnes solide og gode bevis for at Hagen har tatt livet av sin kone, bør han øyeblikkelig settes fri. Det er det eneste jeg er sikker på i denne saken!

 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...