Gå til innhold

Negative symptomer psykose og antipsykotika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vis positive symptomer er med på å påvirke de negative symptomene så ser det nok en hjelp i antipsykotika. 

Men min personlige erfaring er at antipsykotika ikke hjelper ,og da har jeg prøvd mange forskjellige antipsykotika.  Den eneste som hjalp litt var Abilify, men av den ble jeg så urolig at jeg måtte slutte på den. Som sagt min erfaring, andre kan ha annen erfaring. Skulle virkelig ønske at det var gode medisiner mot negative symptomer. 

Anonymkode: 0fe64...b1e

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vis positive symptomer er med på å påvirke de negative symptomene så ser det nok en hjelp i antipsykotika. 

Men min personlige erfaring er at antipsykotika ikke hjelper ,og da har jeg prøvd mange forskjellige antipsykotika.  Den eneste som hjalp litt var Abilify, men av den ble jeg så urolig at jeg måtte slutte på den. Som sagt min erfaring, andre kan ha annen erfaring. Skulle virkelig ønske at det var gode medisiner mot negative symptomer. 

Så du ble altså litt bedre på d negative med abilify? På konkret hva var det den hjalp på? 

Er på utkikk etter en å nevne for legen

Anonymkode: c2d80...28c

AnonymBruker

Jeg fikk mer energi så orket å gjøre mer, altså dagligdagse ting.  Ble ikke mer sosial men tålte mer sosial kontakt. Det å tåle mer sosialt kan også ha kommet av den antipsykotiske virkningen på de positive symptomene for den opplevelsen har jeg fått av andre antipsykotika og.

Det er litt vanskelig å skille mellom negative og positive symptomer synes jeg, for de kan virke inn på hverandre. 

Du må nesten bare prøve deg frem, kanskje det har kommet noe nytt på markedet ,det er nå 10 år siden jeg forsøkte å finne best mulig medisin for negative symptomer. Men stalltipset mitt er fortsatt Abilify. 

Annonse

AnonymBruker
37 minutter siden, kupton skrev:

De nye antipsykotika virker på negative symptomer. Ofte er den virkningen tydeligst ved lave til moderate doser.

Wow så bra. Hvilke er det snakk om? Og har du noen favoritt eller er alle de nye like gode?

Anonymkode: 92ed7...c18

Alle er ikke like gode. Det er også individuelle forskjeller. I litteraturen nevnes oftest risperidon (Risperdal), olanzapin (Zyprexa) og amisulprid (Solian).

Jeg har som prinsipp at mine svar skal baseres på forskning og nasjonale eller internasjonale anbefalinger. Hvis jeg skriver noe annet, skal jeg nevne det. Så derfor denne: Mine erfaringer med Abilify er ikke så gode som det som nevnes i litteraturen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...