Gå til innhold

Skjer etter overdose piller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt som trengs skjer med tvang om nødvendig. Det vil ikke føres som tvangsvedtak i journalen da alle legene bare sier at du var bevisstløs selv om du ikke var det. Alle insigelser og klager fra deg om det vil bli bortforklart med at du hadde forgiftningsvanvidd og ikke forsto hva som egentlig skjedde. 

Anonymkode: 6141e...1f3

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer etter at legen får beskjed at man har tatt en overdose av piller? Hva skjedde med deg?

Kan man bli tvunget i avføringsmiddel? Tvunget i eeg/mr/ultralyd? 

Anonymkode: 441de...43c

Pumpet. De fører en tykk slange inn i halsen og fjerner mageinnhold... 

Anonymkode: d5bb7...497

3 timer siden, usikker skrev:

Som å ta gastroskopi ?

Tja, jeg har aldri tatt gastroskopi, men de spør aldri om det går bra underveis, men utfører den jobben som må gjøres raskt og effektivt. Du får en firkantet plastikksak i munnen som skal forhindre deg i å bite i slangen og så føres den ned igjennom halsen mens du ligger på siden. Anbefales å puste dypt med magen mens dette foregår for å forhindre for mange brekninger og at du gjør for mye motstand.

Jeg har vært bevisst under to ventrikkelskyldinger - og det er nok for meg til at jeg har blitt kurert for den slags.

Endret av Eva Sofie
AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer etter at legen får beskjed at man har tatt en overdose av piller? Hva skjedde med deg?

Kan man bli tvunget i avføringsmiddel? Tvunget i eeg/mr/ultralyd? 

Det spørs akkurat hvor stor eller alvorlig overdosen er. Det er ingen automatisk rutine på å ventrikkelskylle ved overdoser av medikamenter. 

Hvis overdosen er meget alvorlig velges det i de fleste tilfeller ventrikkelskylling og tilsetting av aktivt kull. 

Ellers blir du og kroppsfunksjonene overvåket på medisinsk avd. intensiv. Det var ihvertfall der jeg havnet. Har bare blitt ventrikkelskylt en gang. Ellers må det bare ta sin tid og gå ut av kroppen på egenhånd mens du ligger til observasjon. Jeg kan si deg her og nå at du aldri burde vurdere en gang å ta en overdose medikamenter, for du kommer til å bli drit dårlig!

Anonymkode: 7a4c2...448

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs akkurat hvor stor eller alvorlig overdosen er. Det er ingen automatisk rutine på å ventrikkelskylle ved overdoser av medikamenter. 

Hvis overdosen er meget alvorlig velges det i de fleste tilfeller ventrikkelskylling og tilsetting av aktivt kull. 

Ellers blir du og kroppsfunksjonene overvåket på medisinsk avd. intensiv. Det var ihvertfall der jeg havnet. Har bare blitt ventrikkelskylt en gang. Ellers må det bare ta sin tid og gå ut av kroppen på egenhånd mens du ligger til observasjon. Jeg kan si deg her og nå at du aldri burde vurdere en gang å ta en overdose medikamenter, for du kommer til å bli drit dårlig!

Anonymkode: 7a4c2...448

Men hvorfor tar folk overdose da?

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok overdose for å bli stemplet som uberegnelig slik att det sykehjemmet jeg var innlagt på ikke kunne ha meg der. Funket fint det, men fytte grisen så ekkelt det var å bli pumpet... Jeg stakk av etter å ha vist de den tomme pilleboksen også ble jeg innhentet av politiet. Kom på akutten, og møtte den spydigste helsearbeideren jeg har vært borti. Men det funket da, to uker senere var jeg hjemme. Jeg sa det ikke var for å ta livet av meg. Jeg sa det var for å slippe ut, og funket gjorde det. Jeg anbefaler det ikke da.

Anonymkode: b50c3...245

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er individuelt hvorfor noen tar overdose. For noen er det et rop om hjelp, for andre er det en måte å selvskade på, for noen er det en impulsiv handling i et kaos av følelser uten at de egentlig innerst inne vil dø, mens for andre igjen er det fordi de har et reelt ønske om å dø. Finnes sikkert andre grunner også. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...