Gå til innhold

Kvinneguiden vs forum doktoronline


Chris1981

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny på dette forumet. Ser det er en del forum på nettet og lurer på hvem dere syns er best av kvinneguiden og dette forumet? Fortelle gjerne hvorfor også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er færre mennesker her. Da blir det vel slik at folk blir bedre kjent med hverandre og så blir det nok mer intimt og hyggelig. 

Anonymkode: 09d66...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leser av og til sex forumet på kvinneguiden bare for å miste troen på att det finnes normale mennesker. "han jeg holder på med nå" en av mine to nåværende" osv. Jeg leser kvinneguiden fordi det er ekte likestilling. Kvinnegriser  finnes like mye som mannsgriser. 

Anonymkode: db4c5...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker DOL bedre enn KG. Det er mindre folk så man blir litt bedre kjent med hverandre og det er færre troll. Jeg er ganske ny på DOL da. Ni mnd på DOL tror jeg mot ca 12-13 år på KG. 

Bruker begge forumene, men etter jeg begynte på DOL så har jeg brukt KG mindre. 

Pluss at man får mye bedre svar og kan lære mer angående psykiatri på DOL enn på KG. Og det er jo et interessefelt jeg har. Både som psykisk syk selv, men fagmessig også.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chris1981 skrev:

Hei. Er ny på dette forumet. Ser det er en del forum på nettet og lurer på hvem dere syns er best av kvinneguiden og dette forumet? Fortelle gjerne hvorfor også😊

Har vært et par ganger på KG, men det er alt for stort, uoversiktlig og upersonlig for meg. Her er det passe stort og jeg har vært her så lenge at jeg "kjenner" en del av dere. :)

Men @Glitter har du vært her i bare 9 mnd?! Synes du har vært her i årevis jeg - og det er ikke negativt ment! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Lillemus skrev:

Har vært et par ganger på KG, men det er alt for stort, uoversiktlig og upersonlig for meg. Her er det passe stort og jeg har vært her så lenge at jeg "kjenner" en del av dere. :)

Men @Glitter har du vært her i bare 9 mnd?! Synes du har vært her i årevis jeg - og det er ikke negativt ment! :D 

Hehe ja! Jeg tror det var i august jeg meldte meg inn. Men jeg har jo pepret ned forumet siden så da tar det vel ikke så lang tid å bli litt kjent med meg. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kg er stort. Du får svar med en gang da og det er grunnen til at jeg bruker det mest. Bra og dårlige svar, men som noen over skriver er det mye troll der. Svarer for å irritere eller mobbe. 
 

Foreldre Forum er stort sett sure folk. Tror aldri jeg har vært innom en tråd der uten at det er krangling! Janteloven ruler der og alltid er det en selv som gjør det eneste riktige.

Dette her forumet er veldig stille. Tar lang tid å få svar. Men det er mer kvalitet på svarene her.

Anonymkode: 6e63f...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen😃 Ja, har selv sett at svarene på kg kan være noe mer sært og har du en annen oppfatning enn noen så er det personangrep med en gang. Skal bli spennende å se hvordan det er her inne😊 Hittil virker det som en flott liten gjeng som har svart her inne syns jeg😄 At det er få folk kan faktisk være fordelaktig og som noen her skriver så er det mer kvalitet over debattene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Fint med nye folk her!

Jeg har vært her som aktiv bruker i over 20 år. Jeg leser en del på KG, synes det er litt moro både på underforaene venner/relasjoner,  samliv, aktuelt,  hus/hage, trafikk, etc fordi det er mange brukere og mye liv, men jeg gidder ikke lage bruker og engasjere meg der også.

Fint med det lille miljøet vi har her. En lærer MYE om psykiatri, men også mye om relasjoner generelt og hverdagslivet til mange ulike mennesker 😊 Håper du vil trives her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bruker på KG, men jeg husker ikke hva den brukeren ble kalt. Det var bare en gang jeg var nødt til å svare på noen som var skikkelig på tur hva gjelder asperger. Eller, var det KG? Var et familieforum, tror jeg. Ihvertfall jeg fikk skrevet mitt, forsto at disse menneskene ikke hadde andre planer enn å være ekstremt fordomsfulle og tenkte, jaja, dem om det. Forhåpentligvis fikk de noe å tenke på i det stille.

Jeg har lest noen tråder på KG for de kommer jo gjerne opp når man googler et eller annet. Det er mye rare svar. Jeg syns det er veldig greit på DOL for etterhvert har jeg lært litt om de forskjellige (bortsett fra de anonyme, jeg har ikke sjans til å skille dem fra hverandre eller koble dem opp mot et nick). Så har jeg en følelse av at de fleste på DOL er litt mer tolerante enn på KG. Det kan jo ha en sammenheng med at man vet mer om hverandre, men jeg tror det mest skyldes at DOL'ere ikke er så opptatt av glansbilder. Litt mer jordnært og virkelig, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mye av det som sies. Jeg synes for egen del at det er for stor aktivitet på Kvinneguiden til at jeg klarer å henge med på det jeg gjerne vil følge med på. DOL er et passelig stort forum for meg som ikke ønsker å bruke altfor mange timer på forum hver dag, men bare litt nå og da når jeg får litt tid til overs.

Jeg mener også at DOL har en rimeligere moderering enn Kvinneguiden. Nevner du bare ordet "selvskading" eller tanker om at du har det vanskelig i en eller annen grad, blir det moderert og tråden stenges for videre diskusjon eller slettes. Det var slik i hvert fall da jeg var der sist for en del år siden. Jeg håper ikke det vil bli slik på DOL, men jeg ser at reglene strammes inn mer og mer her og jeg tror ikke det er til det beste for forumet. Nå kan vi nesten ikke oppgi hvilken dose vi bruker av medisiner fordi det kan gi en indikasjon på hva andre kan bruke. Jeg synes selv dette er en utvikling av forumet i uheldig retning. Det er viktig når man videreutvikler regler å ikke detaljstyre enhver aktivitet. Formålet er tenkt godt, men det er ikke alltid at det fungerer hensiktsmessig til det beste for brukerne av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt inntrykk av KG, kondensert i en fiktiv tråd:

 

Jeg har verdens beste mann, men ønsker litt mer spenning i samlivet.  Kanskje overraske meg i dusjen en gang? Hvordan spørre på en fin måte?

mvh TS

 

Dump! Han er ikke glad i deg hvis han ikke gjør såpass!

-BitterKjerring

 

Du høres deilig ut. Hvis jeg var ham ville jeg k***** den deilige f**** di med den digre k*** min!  Stønn, stønn.

-Sleezeball 69

 

Rapportert. Det er faktisk voldtekt å presse ham til noe han ikke vil!!!!!

- Hysterisk98

 

Dere er ikke seksuelt kompatible, og sex er avgjørende for et godt forhold. Dessverre ser jeg ingen fremtid for dere.

-Liksomklok95

 

Forskning (les: surfing på Youtube og .net sider med 20 fonter) viser at kvinner bare tenner på alfahanner med penis over 16cm. Dessverre vil ingen kvinner innrømme det. Mannen din er nok beta, så du vil forlate ham så snart det dukker opp en bedre mann.

-Incel85

Anonymkode: 72d9a...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xtra
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk av KG, kondensert i en fiktiv tråd:

 

Jeg har verdens beste mann, men ønsker litt mer spenning i samlivet.  Kanskje overraske meg i dusjen en gang? Hvordan spørre på en fin måte?

mvh TS

 

Dump! Han er ikke glad i deg hvis han ikke gjør såpass!

-BitterKjerring

 

Du høres deilig ut. Hvis jeg var ham ville jeg k***** den deilige f**** di med den digre k*** min!  Stønn, stønn.

-Sleezeball 69

 

Rapportert. Det er faktisk voldtekt å presse ham til noe han ikke vil!!!!!

- Hysterisk98

 

Dere er ikke seksuelt kompatible, og sex er avgjørende for et godt forhold. Dessverre ser jeg ingen fremtid for dere.

-Liksomklok95

 

Forskning (les: surfing på Youtube og .net sider med 20 fonter) viser at kvinner bare tenner på alfahanner med penis over 16cm. Dessverre vil ingen kvinner innrømme det. Mannen din er nok beta, så du vil forlate ham så snart det dukker opp en bedre mann.

-Incel85

Anonymkode: 72d9a...022

Haha, på kornet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk av KG, kondensert i en fiktiv tråd:

Anonymkode: 72d9a...022

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med over. Det er typisk kg svar.

Dette her er mer typisk på foreldre skravle:

Jeg er deprimert tror jeg, for jeg har i det siste ikke følt en eneste glede. Ingen tar kontakt hvis ikke jeg gjør det. 
Svar: slutt å synes så jævla synd på deg selv og ta kontakt selv! Det er faktisk ikke slik at alle her i verden vet at du trenger bekreftelse på at folk vil være med deg.

 

Anonymkode: 6e63f...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Fint med nye folk her!

Jeg har vært her som aktiv bruker i over 20 år. Jeg leser en del på KG, synes det er litt moro både på underforaene venner/relasjoner,  samliv, aktuelt,  hus/hage, trafikk, etc fordi det er mange brukere og mye liv, men jeg gidder ikke lage bruker og engasjere meg der også.

Fint med det lille miljøet vi har her. En lærer MYE om psykiatri, men også mye om relasjoner generelt og hverdagslivet til mange ulike mennesker 😊 Håper du vil trives her!

Takker😊 Det ser ut som det er mer interessante temaer her også. Ikke mase tull som en annen her tar opp😄 

2 timer siden, Trine skrev:

Jeg har en bruker på KG, men jeg husker ikke hva den brukeren ble kalt. Det var bare en gang jeg var nødt til å svare på noen som var skikkelig på tur hva gjelder asperger. Eller, var det KG? Var et familieforum, tror jeg. Ihvertfall jeg fikk skrevet mitt, forsto at disse menneskene ikke hadde andre planer enn å være ekstremt fordomsfulle og tenkte, jaja, dem om det. Forhåpentligvis fikk de noe å tenke på i det stille.

Jeg har lest noen tråder på KG for de kommer jo gjerne opp når man googler et eller annet. Det er mye rare svar. Jeg syns det er veldig greit på DOL for etterhvert har jeg lært litt om de forskjellige (bortsett fra de anonyme, jeg har ikke sjans til å skille dem fra hverandre eller koble dem opp mot et nick). Så har jeg en følelse av at de fleste på DOL er litt mer tolerante enn på KG. Det kan jo ha en sammenheng med at man vet mer om hverandre, men jeg tror det mest skyldes at DOL'ere ikke er så opptatt av glansbilder. Litt mer jordnært og virkelig, kanskje.

En skikkelig snill gutt jeg kjenner med Asperger ble kastet ut av kg flere ganger. Første gangen så skjønte han selv at han hadde gått over streken, men de neste gangene så var det som de ville ha han ut. Da ble han kastet ut for mindre ting. Men han er glad han slettet nicket sitt til slutt. Mange hyggelige der inne, men altfor mye negativt. 

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Enig med mye av det som sies. Jeg synes for egen del at det er for stor aktivitet på Kvinneguiden til at jeg klarer å henge med på det jeg gjerne vil følge med på. DOL er et passelig stort forum for meg som ikke ønsker å bruke altfor mange timer på forum hver dag, men bare litt nå og da når jeg får litt tid til overs.

Jeg mener også at DOL har en rimeligere moderering enn Kvinneguiden. Nevner du bare ordet "selvskading" eller tanker om at du har det vanskelig i en eller annen grad, blir det moderert og tråden stenges for videre diskusjon eller slettes. Det var slik i hvert fall da jeg var der sist for en del år siden. Jeg håper ikke det vil bli slik på DOL, men jeg ser at reglene strammes inn mer og mer her og jeg tror ikke det er til det beste for forumet. Nå kan vi nesten ikke oppgi hvilken dose vi bruker av medisiner fordi det kan gi en indikasjon på hva andre kan bruke. Jeg synes selv dette er en utvikling av forumet i uheldig retning. Det er viktig når man videreutvikler regler å ikke detaljstyre enhver aktivitet. Formålet er tenkt godt, men det er ikke alltid at det fungerer hensiktsmessig til det beste for brukerne av forumet.

Enig her. Håper virkelig ikke at de strammer for mye inn. Det er viktig å kunne sette ord på følelsene. Skjønner hvis det tar helt av, men blir det for strengt så kan man ikke til slutt si noe heller. Og det med at det er mindre folk her er fint på den måten at det da kanskje er mer normale og hyggelige folk her. Er det mange på et sted så samler vel de seg som ikke er fult så hyggelige også der. Det blir mye av hvert slag 😄

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk av KG, kondensert i en fiktiv tråd:

 

Jeg har verdens beste mann, men ønsker litt mer spenning i samlivet.  Kanskje overraske meg i dusjen en gang? Hvordan spørre på en fin måte?

mvh TS

 

Dump! Han er ikke glad i deg hvis han ikke gjør såpass!

-BitterKjerring

 

Du høres deilig ut. Hvis jeg var ham ville jeg k***** den deilige f**** di med den digre k*** min!  Stønn, stønn.

-Sleezeball 69

 

Rapportert. Det er faktisk voldtekt å presse ham til noe han ikke vil!!!!!

- Hysterisk98

 

Dere er ikke seksuelt kompatible, og sex er avgjørende for et godt forhold. Dessverre ser jeg ingen fremtid for dere.

-Liksomklok95

 

Forskning (les: surfing på Youtube og .net sider med 20 fonter) viser at kvinner bare tenner på alfahanner med penis over 16cm. Dessverre vil ingen kvinner innrømme det. Mannen din er nok beta, så du vil forlate ham så snart det dukker opp en bedre mann.

-Incel85

Anonymkode: 72d9a...022

Jepp! Dette. Her ser det ut som det tas opp mer seriøse emner og at svarene her er mer av den modne sort😊

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med over. Det er typisk kg svar.

Dette her er mer typisk på foreldre skravle:

Jeg er deprimert tror jeg, for jeg har i det siste ikke følt en eneste glede. Ingen tar kontakt hvis ikke jeg gjør det. 
Svar: slutt å synes så jævla synd på deg selv og ta kontakt selv! Det er faktisk ikke slik at alle her i verden vet at du trenger bekreftelse på at folk vil være med deg.

 

Anonymkode: 6e63f...b2f

Ikke mye hyggelig å få sånne svar. De har jeg sett mange av. Noen er heldige og får gode svar, men så er det de uheldige som får skikkelig stygge svar. Greit å tenke litt over hvordan man svarer andre. En annen ting er det å være litt uenige om noe, men da kan man svare på en saklig måte. Det er lov å ha ulike syn på ting, men det er ikke en god og saklig debatt når noen ser sin snitt i å dra ned andre som har en annen oppfatning enn dem. Jeg ser at en del bruker hersketeknikk der også. Som, du er mindre intelligent, eller, du forstår ikke uansett så det er ikke noe håp osv osv. Mange på kg har også iq på 130 og oppover i følge dem fleste der😅 Så ja, det er en salig blanding av litt av hvert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Chris1981 skrev:

Takker😊 Det ser ut som det er mer interessante temaer her også. Ikke mase tull som en annen her tar opp😄 

En skikkelig snill gutt jeg kjenner med Asperger ble kastet ut av kg flere ganger. Første gangen så skjønte han selv at han hadde gått over streken, men de neste gangene så var det som de ville ha han ut. Da ble han kastet ut for mindre ting. Men han er glad han slettet nicket sitt til slutt. Mange hyggelige der inne, men altfor mye negativt. 

Enig her. Håper virkelig ikke at de strammer for mye inn. Det er viktig å kunne sette ord på følelsene. Skjønner hvis det tar helt av, men blir det for strengt så kan man ikke til slutt si noe heller. Og det med at det er mindre folk her er fint på den måten at det da kanskje er mer normale og hyggelige folk her. Er det mange på et sted så samler vel de seg som ikke er fult så hyggelige også der. Det blir mye av hvert slag 😄

Jepp! Dette. Her ser det ut som det tas opp mer seriøse emner og at svarene her er mer av den modne sort😊

Ikke mye hyggelig å få sånne svar. De har jeg sett mange av. Noen er heldige og får gode svar, men så er det de uheldige som får skikkelig stygge svar. Greit å tenke litt over hvordan man svarer andre. En annen ting er det å være litt uenige om noe, men da kan man svare på en saklig måte. Det er lov å ha ulike syn på ting, men det er ikke en god og saklig debatt når noen ser sin snitt i å dra ned andre som har en annen oppfatning enn dem. Jeg ser at en del bruker hersketeknikk der også. Som, du er mindre intelligent, eller, du forstår ikke uansett så det er ikke noe håp osv osv. Mange på kg har også iq på 130 og oppover i følge dem fleste der😅 Så ja, det er en salig blanding av litt av hvert der.

Kg er bedre enn Foreldre forum. Men har nevnt noen ord på kg og blitt utestengt uten å ha truet med noe eller skjønt hva jeg gjorde galt. Bare nevnte et ord og ble utestengt :S 

da har jeg tatt j bruk Foreldre fordi det er nesten like mye liv som kg, men mye surere svar å få. Fordi foreldre tror de er noen helgener eller? Vet ikke jeg? Det er ett underforum der hvor du kan skrive OL hva som helst. Dette fikk jeg klage på en gang, for de spurte hvorfor jeg spør om dette på foreldre, for det er ikke BARE for foreldre der heller. På skravle diskuterer folk alt. Men noen der mente at forumet var forbeholdt foreldre...... da svarte jeg at Foreldre og gravide har da faen meg underforumer over ALT. På kg er det fult av forum, de har et eget forum som heter Foreldre og så har de forum her på DOL.

ellers er Freak litt mer åpent for annerledes tenking, sånn uten at jeg er interessert i å drive med rus da.

Anonymkode: 6e63f...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde de ikke spesifisere hva du liksom gjorde galt? Det er flere som har opplevd å bli kastet ut og de har følt av de har vært en av de mindre favoriserte. Foreldreforum har jeg bare lest så vidt. Tittet litt på skravla og freaks også, men de har ikke kommet mest frem når jeg googler noe. Kvinneguiden kommer mest opp og har veldig mange temaer. Men synd de driver og kaster ut folk sånn. Kanskje de på foreldreforum er sure for at de er slitne og lei og tåler desto mindre😏 Vet ikke, men skjønner at det ikke er hyggelig med krasse svar. Helgener er ingen mennesker, uansett hvor mye vi prøver. Foreldre som er besatt av å vise hvor mye finere de er, er vel sjeldent noe bedre enn andre. 
 

Jeg syns også det er interessant å kunne diskutere mye forskjellig, men er heller ikke interessert i rus, men mye annet mellom himmel og jord. Eller alt som skjer i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...