Gå til innhold

Dårlige opplevelser med helsepersonell - tråden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tråden hvor vi kan dele av våre dårlige opplevelser med helsevesenet. Regner med det må være flere her som har møtt noen frekke, teite, krenkende, sinte, psykopatiske eller fæle leger, psykiatere, sykepleiere, miljøarbeidere? Kan være både ting som har blitt sagt eller ting som har blitt gjort :)

Jeg kan begynne denne er kanskje ikke så slem men. Jeg har egentlig flere historier, men jeg kan begynne med denne: jeg var en gang blitt sendt inn på sykehuset for å få en vurderingen for om jeg kunne bli innlagt, også kommer han psykiateren inn mens jeg halveis ligger å sover med beina oppi stolen (jeg hadde ventet på legesamtale i flere timer) og sier "dø ta å rett deg opp a, du ser jo ut som du er en sånn deprimert jo".  Ikke det at han sa det på så veldig slem måte men uansett det ironiske er jo at det var nettopp pga suicidalitet og depresjon jeg var der. Han sa etter på mot slutten at han sa det for å provosere fram en reaksjon.

Har dere noen historier?

Anonymkode: a1f14...079

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han var ikke utdannet men pleiemedhjelper på ett psykehjem jeg var innlagt på mot min vilje. Jeg var 186 høy og veide 62 kg. Jeg nektet å ta i meg mat, grunnet null appetitt. Jeg var også svak av alvorlig parkinsonisme etter måneder på haldol 16mg, så tror du ikke den lille kødden tvang meg til å spise, mens jeg satt og brakk meg. Maktmisbruk. Skulle raportert han, men det er for sent nå. Det er snart 28 år siden.

Anonymkode: a6586...791

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden hvor vi kan dele av våre dårlige opplevelser med helsevesenet. Regner med det må være flere her som har møtt noen frekke, teite, krenkende, sinte, psykopatiske eller fæle leger, psykiatere, sykepleiere, miljøarbeidere? Kan være både ting som har blitt sagt eller ting som har blitt gjort :)

Jeg kan begynne denne er kanskje ikke så slem men. Jeg har egentlig flere historier, men jeg kan begynne med denne: jeg var en gang blitt sendt inn på sykehuset for å få en vurderingen for om jeg kunne bli innlagt, også kommer han psykiateren inn mens jeg halveis ligger å sover med beina oppi stolen (jeg hadde ventet på legesamtale i flere timer) og sier "dø ta å rett deg opp a, du ser jo ut som du er en sånn deprimert jo".  Ikke det at han sa det på så veldig slem måte men uansett det ironiske er jo at det var nettopp pga suicidalitet og depresjon jeg var der. Han sa etter på mot slutten at han sa det for å provosere fram en reaksjon.

Har dere noen historier?

Seksuelt overgrep og maktmisbruk gjennom 15 år. Utnyttelse av avhengighetsforhold. Hn mista retten til å praktisere men underviser i dag på mange universiteter og høyskoler. 

Anonymkode: 08390...60d

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lenge siden det var en slik tråd.

Anonymkode: 6b13c...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Var innlagt på intensiv etter selvmordsforsøk og da jeg kjempet i mot fordi jeg ikke ville ha hjelp så sa den ene sykepleieren at hun kastet bort tiden sin på meg mot alle andre pasientene som fortjente å få hjelp...

Anonymkode: f6a1e...b48

Skrevet

Prøvde og fortelle en psykiater at jeg hadde hallusinasjoner, og svaret jeg fikk var, nei det har du ikke.

Hadde sex med psykologen min.

En gang jeg var innlagt tok jeg overdose og kollapset på rommet mitt, psykiateren sa jeg måtte slutte å skape meg, så gikk hun og jeg holdt på å dø. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...)

Har dere noen historier?

Ja, jeg har noen, men jeg tenker heller at jeg ønsker å fokusere på det som faktisk fungerer bra og vil bruke kreftene mine på livet mitt her og nå og fremtiden min fremfor å henge meg opp i negative ting som har skjedd meg i fortiden. Det var vondt der og da og selvsagt føltes det urettferdig å være meg, men det har hendt meg mer alvorlige ting i livet. Hva med å heller fokusere på den hjelpen som faktisk fungerer bra og som den skal? Kanskje noe til og med fungerer svært bra?

Skrevet

Jeg har noen dårlige opplevelser ja, men i all hovedsak har jeg gode opplevelser med psykiatrien. Det veier veldig opp for det negative jeg har opplevd. Dårlige epler finner vi i alle trær. Det er ikke de dårlige eplene som definerer treet. Kast vekk de dårlige og nyt den gode frukten. 

Skrevet

Fikk høre fra en demonspanjolsykepleier at jeg spiste ALT for mye mat, noe jeg slett ikke gjorde (hadde gått ned 6 kg)

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg har hatt negative opplevelser med helsepersonell både i psykiatrien og somatikken. Imidlertid er det fortid jeg er ferdig med. For det meste har jeg møtt dyktige, profesjonelle, interesserte og omsorgsfulle folk i helsevesenet. 

Slik er det også andre steder. Nav, kommune, klesbutikker :) 

Skrevet

Dagen etter siste time på DPS var jeg hos psykiatrisk sykepleier i kommunen som jeg gikk til 1 gang i uka på den tiden. Det er den verste samtalen jeg har hatt. Hun sa at jeg var så negativ at jeg slet ut de ansatte. Jeg har depresjon, angst osv. I tillegg var det flere ting hun sa i den timen som jeg ble helt sjokkert over at det var mulig å si. 
Jeg knakk sammen etter timen, nektet å fortsette hos henne, fikk fastlegen til å gi beskjed. Og fikk ny psykiatrisk sykepleier etter en stund. Etter et halvt år solgte jeg leiligheten og kjøpte ny og flyttet til nabokommunen, og fikk der mye bedre hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen meldte meg til barnevernet for å få fokuset vekk fra sin egen dårlige behandling og kunnskap om min datters lidelse. Det var bvs konklusjon etter å ha undersøkt saken. Legen fikk tilogmed advarsel fra høyeste hold ang håndteringen. 

Anonymkode: 6b13c...6a7

AnonymBruker
Skrevet

En psykiater mente en gang at jeg ikke trengte å ha sertifikatet, grunnen var at han ønsket å sette meg på så mye medisiner at jeg ikke lenger kunne ha sertifikatet.  Han sa at jeg kunne jo bare ta drosje,( går ikke buss der jeg bor. ) for alt jeg skulle, som å handle ,besøke familie, venner osv. Han argumenterte med at det var mer økonomisk å kjøre drosje enn å ha bil ,og han så bare fordeler med drosje,og ingen av bakdelene med å ikke ha egen bil når du bor langt på landet.  Selv ikke det at jeg hadde to hårete hunder på 60 kg hver som jeg skulle ha med meg på tur, trening og utstilling fikk han til å forandre mening. Skulle likt å se den drosjen som hadde tatt med seg to store våte hunder med pelsen full av sand .

Det er eneste gang jeg har blitt sint på helsepersonell, for makan til å være arrogant som han var ,tydelig at han ikke hadde stor hund eller bodde på landet.

Det endte med mindre medisiner og sertifikatet trygt i lommeboka. 

Anonymkode: a19cf...264

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...