Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke en som planlegger å faktisk ta selvmord sier dette til noen, for da vet de jo at den andre personen er pliktig til å gjøre noe. Og egentlig er det veldig slemt å legge et så stort ansvar over på en annen.

Jeg tipper denne personen sa dette som et rop om hjelp. 

Anonymkode: 19512...32f

Det skal ikke bagatelliseres at noen sier det som et rop om hjelp. For det er mange som da faktisk har valgt å fullføre det hvis hjelpen da ikke har kommet. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, soer10 skrev:

Har snakket med den det gjelder og hxn ønsker ikke kontakt hverken med meg eller andre

Jeg forstår at denne saken er vanskelig for deg. Jeg er selv en nær pårørende til en person som har flere selvmordsforsøk bak seg og som sier hen vil ta livet sitt. Jeg ringte ambulanse, lege og politi tidligere, men har innsett at jeg ikke kan gjøre noe. Hvis begge disse personenr virkelig ønsker å ta sitt liv er det ingen av oss som kan hindre det med mindre man kan tvangsinnlegge personen. Sånn tenker jeg. 

Anonymkode: c2e4d...aca

Dersom akutt så ring legevakt. Kanskje de rykker ut dersom de er enige i at det er akutt nok. Hvis det ikke er akutt må den som sliter selv melde fra til fastlege som kan henvise videre. Regn med lang ventetid. Du kan også gi bekymringsmelding til fastlege. Fastlege kaller da muligens inn til en time. Hvis han eller hun ikke møter til timen så er den muligheten brukt opp.

Å drive forebyggende psykisk helsetjeneste basert på opplysninger fra andre driver man ikke lenger med i Norge bl.a pga sterkt personvern og mangel på resurser noe som dessverre ofte får uheldige konsekvenser 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...