Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter tips fra venninna Mi har jeg startet å bestille mat fra spisriktig.no og jeg tror dette er løsningen på alle mine spiseproblemer

gleder meg til første forsendelse kommer 18.mai

ellers prøvde jeg blomkålsris før første gang idag sammen med kyllingkjøttdeig og sursøt saus og det var kjempegodt. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454879-spis-riktig-no/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra du går inn for et bedre kosthold. :)

Bare ett lite tips angående kyllingkjøttdeig. Det er noe svineri. Store deler av skroget kvernes sammen med kjøttet. Maskinen får ikke bort like mye skrog som på større dyr. Jeg ville heller skjært kyllinfilet i små biter. Det er sunnere. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454879-spis-riktig-no/#findComment-3975015
Del på andre sider

4 timer siden, Marye skrev:

Der gikk jeg på en smell... halv loff med banan

Ok. Det er ikke lett det du driver med nå. Å få kontroll på overspisning. Jeg jobber med det samme selv. Det jeg leser av innleggene dine er noe jeg selv kan gjøre til tider også. Det er enten eller. Enten overspiser du store mengder, eller så går du helt inn i en eller annen ekstrem diett, kostplan, alt for stor kcal underskudd osv. 

Jeg fikk et råd, ut fra hva jeg spiser når jeg IKKE overspiser, at jeg burde øke matinntaket litt og for meg som spiser veldig magert, øk på med litt fett. Det var nok et godt råd, for det fikk meg til å se at det at jeg konstant prøvde å spise i såpass underskudd nok kunne ha direkte årsak til at jeg tidvis sprekker så kolossalt med overspising. Jeg har nemlig perioder hvor jeg spiser for lite også kommer perioder med overspising. Og slik ble det enten eller. I stedet nå har jeg forsøkt å spise litt mer hver dag slik at jeg ikke er i et voldsomt underskudd. Få stabilisert kroppen og dermed roe ned den voldsomme sulten. Jeg er bare på dag tre nå så jeg vet jo ikke om det vil ha effekt over tid, men jeg har troen på at det vil det. 

Dette tror jeg du kan profittere på også. Jeg vet du ønsker å gå ned i vekt, men nøkkelen ligger nok i å ta det saktere enn du helst vil. Totalt sett vil du nok da gå ned flere kilo fordi du forhåpentligvis klarer å overspise sjeldnere. 

De som tar seg god tid oppnår resultater. De som tar snarveier gjør det ikke. Det tror jeg gjelder på mange områder i livet. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som vanlig?

Anonymkode: 64380...dea

Dette var unødvendig av deg. Fy skam! 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454879-spis-riktig-no/#findComment-3975070
Del på andre sider

4 timer siden, Glitter skrev:

Ok. Det er ikke lett det du driver med nå. Å få kontroll på overspisning. Jeg jobber med det samme selv. Det jeg leser av innleggene dine er noe jeg selv kan gjøre til tider også. Det er enten eller. Enten overspiser du store mengder, eller så går du helt inn i en eller annen ekstrem diett, kostplan, alt for stor kcal underskudd osv. 

Jeg fikk et råd, ut fra hva jeg spiser når jeg IKKE overspiser, at jeg burde øke matinntaket litt og for meg som spiser veldig magert, øk på med litt fett. Det var nok et godt råd, for det fikk meg til å se at det at jeg konstant prøvde å spise i såpass underskudd nok kunne ha direkte årsak til at jeg tidvis sprekker så kolossalt med overspising. Jeg har nemlig perioder hvor jeg spiser for lite også kommer perioder med overspising. Og slik ble det enten eller. I stedet nå har jeg forsøkt å spise litt mer hver dag slik at jeg ikke er i et voldsomt underskudd. Få stabilisert kroppen og dermed roe ned den voldsomme sulten. Jeg er bare på dag tre nå så jeg vet jo ikke om det vil ha effekt over tid, men jeg har troen på at det vil det. 

Dette tror jeg du kan profittere på også. Jeg vet du ønsker å gå ned i vekt, men nøkkelen ligger nok i å ta det saktere enn du helst vil. Totalt sett vil du nok da gå ned flere kilo fordi du forhåpentligvis klarer å overspise sjeldnere. 

De som tar seg god tid oppnår resultater. De som tar snarveier gjør det ikke. Det tror jeg gjelder på mange områder i livet. 

Dette var unødvendig av deg. Fy skam! 

Takk for støtten og tips. 
Ja, forumet er infisert av en eller annen empatiløs dritt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454879-spis-riktig-no/#findComment-3975111
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...