Gå til innhold

Kupton, hypomani?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For omtrent en måned siden fikk jeg mer energi, begynte på mange nye prosjekter, hadde kjøpetrang,brukte mye penger og følte at jeg hadde det godt. Siden jeg har en bipolar lidelse så vil jeg tro at det var hypomani, men jeg står på både Lamictal,Kvetiapin og en lav dose Cipralex og da burde vel ikke hypomane episoder komme helt ut av det blå? Jeg føler meg faktisk lurt og «forbigått» av denne episoden og jeg skulle så gjerne ha vært den foruten. Samtidig med at den episoden begynte så trappet jeg etter noen dager ned på Kvetiapin fordi at jeg følte meg såpass bra at jeg ikke behøvde å ta de. Jeg har også ved et par tilfeller glemt å ta de. Nå har jeg blitt mer følsom og «tilbakesatt» igjen og jeg har nærmest snudd døgnet. 

Kan jeg øke Kvetiapin til den dosen som jeg brukte for ca. en måned siden uten å rådføre meg meg lege? Jeg orker bare ikke å ha det slik! Hvorfor virker ikke Lamictal bedre enn det den gjør nå? Det virker som at den ikke er til noe hjelp i det hele tatt nå. Ikke den lave dosen med Cipralex heller. Humøret er ikke bra, angst og uvirkelighetsfølelsen har kommet mer tilbake og tvangstanker samt vrangforestillinger forekommer også innimellom. Jeg har ikke hatt det sånn på lenge og lurer på om det kan komme av min eksperimentering av Kvetiapin?

Anonymkode: b5d5d...b9a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454882-kupton-hypomani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en tar mindre dose enn det som er avtalt med legen, mener jeg det er opplagt at en kan og bør gå tilbake til avtalt dose uten å måtte konferere med lege.

Lamictal: Vet du/dere at serumkonsentrasjonen er i anbefalt område?

Antidepressiva/Cipralex: Vanligvis trapper en ned denne under hypomani/mani.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454882-kupton-hypomani/#findComment-3975021
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Om en tar mindre dose enn det som er avtalt med legen, mener jeg det er opplagt at en kan og bør gå tilbake til avtalt dose uten å måtte konferere med lege.

Lamictal: Vet du/dere at serumkonsentrasjonen er i anbefalt område?

Antidepressiva/Cipralex: Vanligvis trapper en ned denne under hypomani/mani.

Takk Kupton, da øker jeg til min vanlige dose av Kvetiapin igjen. 

Serumkonsentrasjonen på Lamictal er på 24 og jeg har fått beskjed om at den er godt innenfor anbefalt område. Jeg tror uansett at Kvetiapin virker mye bedre for meg siden jeg får så store forandringer i humøret og når det gjelder stabilitet ved doseendringer. Kan det være at jeg ikke responderer like godt på Lamictal som på de andre medisinene? 

Sist jeg var hypoman så fjernet de Cipralex tvert, men i ettertid så har jeg fått lov til å gå på en veldig liten dose siden jeg har så god effekt av den.

Anonymkode: b5d5d...b9a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454882-kupton-hypomani/#findComment-3975047
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...