Gå til innhold

Et dilemma. Eksponere eller beskytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har OCD og har litt tilbakefall pga situasjonen i samfunnet nå. Er egentlig ferdigbehandlet for OCD  men går i terapi hos ny terapeut pga andre ting.( han er ikke så god på OCD). Nå skal jeg til samtale på psykologens kontor siden man har åpnet opp for dette. Jeg kvier meg veldig til timen pga at jeg må ta offentlig transport og møte opp på kontoret. Spørsmålet er om jeg bare bør eksponere meg og møte angsten? Lege , fysioterapeut og andre har fortsatt valgt telefonkontakt pga psyken min og tar  hensyn til min angst. De ønsker ikke at min psyke skal forverres igjen. Men jeg tror kanskje OCDteamet jeg gikk til hadde anbefalt eksponering men nå går jeg jo ikke til de lenger. Problemet er at min måte å takle det på er økende forbruk av sobril. Og jo flere utfordringer jo mere sobril. Ikke så lurt kanskje?. Burde jeg ta en liten prat med OCDteamet igjen? 

Anonymkode: e9604...ef8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454884-et-dilemma-eksponere-eller-beskytte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har OCD og har litt tilbakefall pga situasjonen i samfunnet nå. Er egentlig ferdigbehandlet for OCD  men går i terapi hos ny terapeut pga andre ting.( han er ikke så god på OCD). Nå skal jeg til samtale på psykologens kontor siden man har åpnet opp for dette. Jeg kvier meg veldig til timen pga at jeg må ta offentlig transport og møte opp på kontoret. Spørsmålet er om jeg bare bør eksponere meg og møte angsten? Lege , fysioterapeut og andre har fortsatt valgt telefonkontakt pga psyken min og tar  hensyn til min angst. De ønsker ikke at min psyke skal forverres igjen. Men jeg tror kanskje OCDteamet jeg gikk til hadde anbefalt eksponering men nå går jeg jo ikke til de lenger. Problemet er at min måte å takle det på er økende forbruk av sobril. Og jo flere utfordringer jo mere sobril. Ikke så lurt kanskje?. Burde jeg ta en liten prat med OCDteamet igjen? 

Jeg tror det hadde vært en lur ide å lufte det med de spesielt med tanke på økningen av sobril. De kan gi deg bedre råd enn brukere her kan gi da de bedre kjenner din situasjon.

AnonymBruker
1 time siden, aa-k-j skrev:

Jeg tror det hadde vært en lur ide å lufte det med de spesielt med tanke på økningen av sobril. De kan gi deg bedre råd enn brukere her kan gi da de bedre kjenner din situasjon.

Du har rett, dette spørsmålet ikke var så lurt på dette forumet. Men forbruket av sobril er helt innafor hva legen har ordinert og langt mindre enn de fleste som har lagt ut om dosering på forumet. Hovedsaken var vel egentlig ikke sobril men overskriften på tråden for min del da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...