Gå til innhold

Din erfaring med zyprexa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Tror det var 7,5 mg to ganger daglig,virket helt greit. 

Fikk du noen bivirkninger?

Akkurat nå, Marye skrev:

7,5 mg, utrolig god erfaring mot depresjon, la på meg 30 kg på få mnd

Så den funker mot depresjon også? Fikk du mer energi av den? Leser jo at mange får bivirkning med søvnighet med antipsykotika..

Anonymkode: 6defb...e99

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så den funker mot depresjon også? Fikk du mer energi av den? Leser jo at mange får bivirkning med søvnighet med antipsykotika..

Ja gikk jo opp i vekt som vanlig, ellers mistet jeg jo meg selv igjen. Men det var vel meningen og det. 

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja gikk jo opp i vekt som vanlig, ellers mistet jeg jo meg selv igjen. Men det var vel meningen og det. 

Hva mener du med mistet deg selv? Var det antipsykotikaen som gjorde at du mistet deg selv?

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fikk bra med energi, tror jeg ville vært utdannet og i full jobb fremfor ufør om jeg hadde fortsatt med zyprexa. Men da hadde jeg veid 500 kg

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din erfaring med zyprexa? Og hvilken dose tok du?

Jeg tar nå 15 mg, har økt fra 12.5 på grunn av angst. Min erfaring er at det fjerner alt av psykosesymptomer uten at man blir så flat følelsesmessig. Har heller ikke gått så veldig opp i vekt, så mine erfaringer er gode.

Anonymkode: a93f2...a00

AnonymBruker

Jeg har tatt zyprexa fast siden 2004. Med ett par mindre pauser for å prøve andre  medisiner. Hver gang har jeg måttet bytte tilbake. Jeg har lagt på meg masse, men for 9 måneder siden begynte jeg å slanke meg og lykkes med å ta av 15kg . Jeg er fortsatt tykk.

Zyprexa er den AP jeg har tatt som jeg har hatt minst ubehag av. Faktisk ikke noe ubehag. Og den er fin mot angst også. Jeg tar det for schizofreni. Jeg håper jeg kan fortsette på den uten å utvikle metabolsk syndrom, men faren for det er vel redusert iom at jeg har gått ned 15 kg, og planlegger å gå ned mer.

Anonymkode: 082bb...f9d

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt zyprexa fast siden 2004. Med ett par mindre pauser for å prøve andre  medisiner. Hver gang har jeg måttet bytte tilbake. Jeg har lagt på meg masse, men for 9 måneder siden begynte jeg å slanke meg og lykkes med å ta av 15kg . Jeg er fortsatt tykk.

Zyprexa er den AP jeg har tatt som jeg har hatt minst ubehag av. Faktisk ikke noe ubehag. Og den er fin mot angst også. Jeg tar det for schizofreni. Jeg håper jeg kan fortsette på den uten å utvikle metabolsk syndrom, men faren for det er vel redusert iom at jeg har gått ned 15 kg, og planlegger å gå ned mer.

Uten den så blir du paranoid og hører stemmer?

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten den så blir du paranoid og hører stemmer?

Andre AP virker NOE. Men ikke like bra. Men det går mest på angsten. Jeg har ikke vært psykotisk på lenge, ettersom jeg har gått på AP fast siden 2003. Som var siste gangen jeg var psykotisk. Har ikke prøvd å seponere helt da den i 2003 var 3dje episoden.

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre AP virker NOE. Men ikke like bra. Men det går mest på angsten. Jeg har ikke vært psykotisk på lenge, ettersom jeg har gått på AP fast siden 2003. Som var siste gangen jeg var psykotisk. Har ikke prøvd å seponere helt da den i 2003 var 3dje episoden.

Ok. Skjønner ikke helt hvorfor du fortsatt gidder å ta så sterke medisiner som antipsykotika hvis du ikke har vært psykotisk på nesten 20år. Men det er jo bare meg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...