Gå til innhold

Er 17. mai årets tristeste dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje bare slått av jul- og nyttårsaften.

Nå skal jeg legge meg.

God natt og sov godt.

Anonymkode: 3389e...854

17. mai er kanskje en av de dagene hvor det kan være vanskeligst å ikke ha noen å være sammen med - også varer festen så lenge. Det er vel på dager som dette at utenforskap kanskje kjennes tydeligst. 

Ha en best mulig 17. mai. 

Annonse

AnonymBruker

Ja 17de mai er en deprimerende dag. Det varer for lenge, og vi som står utenfor det gode selskap kjenner det ekstra godt da. Alt dreier seg om dette på tv sendinger og alt. Jeg føler bare tomhet overfor. Det er ett fesjå. Det er noe krampaktig over 17de mai.

Jeg er veldig glad i Norge, men 17de mai har jeg ikke sans for. Det er overdrevet. Og jeg må innrømme att jeg bryr meg lite om bunader og kongefamilien også.

17de var gøy frem til 10- års alderen. Det er barnas dag. Is pølser brus. Jeg unner de det. Men jeg føler meg utenfor det gode selskap.

Anonymkode: a4d16...398

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja 17de mai er en deprimerende dag. Det varer for lenge, og vi som står utenfor det gode selskap kjenner det ekstra godt da. Alt dreier seg om dette på tv sendinger og alt. Jeg føler bare tomhet overfor. Det er ett fesjå. Det er noe krampaktig over 17de mai.

Jeg er veldig glad i Norge, men 17de mai har jeg ikke sans for. Det er overdrevet. Og jeg må innrømme att jeg bryr meg lite om bunader og kongefamilien også.

17de var gøy frem til 10- års alderen. Det er barnas dag. Is pølser brus. Jeg unner de det. Men jeg føler meg utenfor det gode selskap.

Det blir litt hva du gjør det til selv også, da.

Gjest dolmio
5 minutter siden, kupton skrev:

Dette er en gjenganger til jul, påske, pinse, 17. mai, sommerferien og muligens flere dager. I stedet for en rangering av tristesse bør en spørre seg: Hva gjør jeg med det/ eller hvordan forholder jeg meg til det?

Det er lett for deg å si det. 

Jeg er en av mange som plages på slike dager. Det er sikkert min feil?

Jeg gjorde for øvrig det beste utav dagen for min del. Men ikke døm andre, er du snill. Det er feks ikke alle som er heldige og har familie og venner rundt seg på slike dager. 

Endret av dolmio
3 minutter siden, dolmio skrev:

Det er lett for deg å si det. 

Jeg er en av mange som plages på slike dager. Det er sikkert min feil?

Alt er lettere å si enn å gjøre. Er helt klar over det. Jeg gidder heller ikke se på NRK og TV2 sine programmer. Jeg helt uinteressert i de kongelige. Jeg har heller ikke bunad. Men i stedet for å irritere meg, gjør jeg noe som jeg liker. Det er en mulighet alle har. Det en liker resten av året, kan en gjøre også på 17. mai.

Annonse

Gjest dolmio
4 minutter siden, kupton skrev:

Alt er lettere å si enn å gjøre. Er helt klar over det. Jeg gidder heller ikke se på NRK og TV2 sine programmer. Jeg helt uinteressert i de kongelige. Jeg har heller ikke bunad. Men i stedet for å irritere meg, gjør jeg noe som jeg liker. Det er en mulighet alle har. Det en liker resten av året, kan en gjøre også på 17. mai.

Det er bra du har noe å gå til/liker å gjøre. Du vet kanskje ikke hvor heldig du er. Ikke alle har den muligheten, dessverre. Og det kan det være ulike årsaker til.

Skjønner godt at slike dager blir ekstra tøffe for mennesker som «ikke har noe liv» ellers i året. Da får man det liksom gnidd inn hvor mye bedre andre har det og en kjenner på mislykkethet.

Jeg er heldig som har jobben, hvis ikke hadde jeg nok vært «der» jeg også - så jeg tror jeg klarer å sette meg inn i hvor vondt mange har det og hvorfor slike dager blir ekstra tøffe. Derfor blir det til at jeg reagerer på slike svar. Men for all del, jeg tenker sikkert feil. 

11 minutter siden, dolmio skrev:

Det er bra du har noe å gå til/liker å gjøre.

Etter min mening er ikke dette noe jeg "har". Det er noe jeg har skaffet meg. For oss i Norge finnes det utallige muligheter, og de trenger ikke koste mer enn det de aller fleste kan betale.

Gjest dolmio
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde noe jeg likte. Jeg sov hele dagen. Og nå har jeg tatt meg en rivotril. Så nei, det ble ikke så trist dag alikevel. ryddet og kastet søppel har jeg gjort også.

Jeg sov et par timer jeg også. Våknet av at naboen kom med kake til oss. Ellers har jeg brukt dagen til å lese.

Nå skal jeg legge meg, og jeg vet at i morgen er alt så mye bedre. Det er som med migrene; jeg vet den kommer, jeg vet jeg ikke slipper unna, men jeg vet også at den forsvinner igjen - i mellomtiden er det om å gjøre det beste utav det for sin egen del. 

Håper du får sove i natt nå da :) 

AnonymBruker
7 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg sov et par timer jeg også. Våknet av at naboen kom med kake til oss. Ellers har jeg brukt dagen til å lese.

Nå skal jeg legge meg, og jeg vet at i morgen er alt så mye bedre. Det er som med migrene; jeg vet den kommer, jeg vet jeg ikke slipper unna, men jeg vet også at den forsvinner igjen - i mellomtiden er det om å gjøre det beste utav det for sin egen del. 

Blir nok å døgne. :)

AnonymBruker
Akkurat nå, dolmio skrev:

Heldig du som har naboer å snakke med da. Er mange som ikke har verken familie, venner eller naboer å snakke med...

Anonymkode: 19351...6cc

Gjest dolmio
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heldig du som har naboer å snakke med da. Er mange som ikke har verken familie, venner eller naboer å snakke med...

Anonymkode: 19351...6cc

Jeg vet det. Men det var ikke til meg hen kom, og som regel kommer hen når jeg er på jobb. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...