Gå til innhold

Stoler du på helsevesenet? (Ønsker kun negative svar)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden henger du på forumet hele døgnet når du er innlagt? Burde du ikke heller prøve å gjøre nytte av innleggelsen du har fått? Du er på forumet uansett om du er hjemme eller innlagt. Syns du misbruker både forumet og helsevesenet 

Anonymkode: abe0a...65c

Det er jeg helt enig i. Når man først blir tilbudt innleggelse så kan man ikke bruke den tiden man er innlagt på å kun være rommet sitt å isolere seg og henge på forumer på nettet, da må en faktisk prøve å ta aktiv del av sin egen behandling. Komme seg ut litt, sosialisere seg.

Jeg har opplevd flere ganger at jeg ikke kan bli innlagt kun fordi det rett og slett er helt fullt på psykiatrisk og da er det provoserende at andre som blir tilbudt innleggelser i hytt og pine ikke nyttiggjør seg av den behandlingen de faktisk er så heldige å få.

Anonymkode: d09de...87b

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg helt enig i. Når man først blir tilbudt innleggelse så kan man ikke bruke den tiden man er innlagt på å kun være rommet sitt å isolere seg og henge på forumer på nettet, da må en faktisk prøve å ta aktiv del av sin egen behandling. Komme seg ut litt, sosialisere seg.

Jeg synes det skal være opp til @Glitter og hennes behandlere å avgjøre hvilken behandling og tiltak som er hensiktsmessig under en innleggelse. Det har vi som brukere av et forum ingen forutsetninger for å uttale oss om. Noen pasienter kan trenge mye ro og hvile for å komme seg eller man ønsker av ulike grunner ikke mye kontakt med de andre pasientene på avdelingen. Jeg kan bare forestille meg hvor vondt det er å få slengt i trynet at Glitter nå misbruker en plass der hun nå er innlagt. Jeg mener at vi som brukere av et forum skal la andre brukere fortjene en innleggelse og være glade for at andre får hjelp.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden henger du på forumet hele døgnet når du er innlagt? Burde du ikke heller prøve å gjøre nytte av innleggelsen du har fått? Du er på forumet uansett om du er hjemme eller innlagt. Syns du misbruker både forumet og helsevesenet 

Anonymkode: abe0a...65c

Det er fullt mulig å gjøre begge deler. 

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd flere ganger at jeg ikke kan bli innlagt kun fordi det rett og slett er helt fullt på psykiatrisk og da er det provoserende at andre som blir tilbudt innleggelser i hytt og pine ikke nyttiggjør seg av den behandlingen de faktisk er så heldige å få.

Jeg isolerer meg ikke på rommet. Jeg veksler mellom rom og stue, jeg går rundt i gangene fordi jeg er urolig, noen dager går jeg tur med kontakten min, hver dag snakker jeg med kontakten min, jeg hviler mye for å komme meg til hektene og jeg prater med behandler hver dag. 

Jeg tar i aller høyeste grad en aktiv del i behandlingen. 

stjernestøv
1 minutt siden, Glitter skrev:

Jeg isolerer meg ikke på rommet. Jeg veksler mellom rom og stue, jeg går rundt i gangene fordi jeg er urolig, noen dager går jeg tur med kontakten min, hver dag snakker jeg med kontakten min, jeg hviler mye for å komme meg til hektene og jeg prater med behandler hver dag. 

Jeg tar i aller høyeste grad en aktiv del i behandlingen. 

Det er jeg sikker på at du gjør :) 

Det er jo ikke sånn at det er behandling hele dagen heller, blir jo mye død tid der. 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er jeg sikker på at du gjør :) 

Det er jo ikke sånn at det er behandling hele dagen heller, blir jo mye død tid der. 

Ja det er veldig mye dødtid. Spesielt på en akuttpost. Men når jeg er her er jeg ikke i form til tett program heller så. 

Annonse

stjernestøv
7 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det er veldig mye dødtid. Spesielt på en akuttpost. Men når jeg er her er jeg ikke i form til tett program heller så. 

Nei det er jo en grunn til at du er der, håper du får god hjelp :) 

6 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg er også sikker på det, og er glad du får den hjelpen du trenger. Det fortjener du absolutt. Det er jo mye dødtid på akutt, kan jo ikke bare sitte å glo i veggen heller :)

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er jo en grunn til at du er der, håper du får god hjelp :) 

Takk. :)

13 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg er også sikker på det, og er glad du får den hjelpen du trenger. Det fortjener du absolutt. Det er jo mye dødtid på akutt, kan jo ikke bare sitte å glo i veggen heller :)

Takk for det. :) Nei å sitte og glo i veggen er ikke det beste å gjøre. 

Blomsterfluen
På 17.5.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Etter uttallige avslag og avvisninger fra legevakt, dps og psykiatrisk sykehus så har jeg sett meg drita lei. Jeg er så såret nå av alle avvisninger og alle sårende ord jeg har fått gjennom flere år at jeg har innsett at jeg hater helsevesenet, dps, psykologer, leger og psykiatere. Dette hatet er gjensidig, for dessverre så har helsevesenet lagt sitt hat på meg. Kanskje det er fordi jeg har klaget så mye idk eller kanskje det er fordi jeg har fått dem til å føle seg som dårlige leger, psykologer og psykiatere fordi jeg er like dårlig som jeg alltid har vært.

Jeg har innsett at jeg kan ikke stole på at jeg får hjelp når jeg trenger det. Er jeg suicidal så nei, med mindre du er villig til å overdosere på piller først før du ankommer legevakten så bare faker du, sier legen. Sier du at du skal hoppe utfor broa så sier legen "nei du får ikke bli innlagt, kom tilbake når du sitter lam i en rullestol da skal det bli andre boller, for nå bare faker du, jeg tror ikke på deg".

Ønsker kun svar fra de som også hater helsevesenet og ikke stoler på det, så vennligst ikke svar hvis du ikke har noe negativt å si! 

jeg ble avvist når jeg ble henvist til bergen langtids eeg for å finne ut om hallusinasjonene mime, med det grunnlag at det ikke var funnet grunnlag på at det var vits fordi den vanlige eegen i haugrsund var normal. så nevrologi helsevesenet er noe jævla dritt i fra helvete.

Endret av Blomsterfluen
AnonymBruker
1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

jeg ble avvist når jeg ble henvist til bergen langtids eeg for å finne ut om hallusinasjonene mime, med det grunnlag at det ikke var funnet grunnlag på at det var vits fordi den vanlige eegen i haugrsund var normal. så nevrologi helsevesenet er noe jævla dritt i fra helvete.

Åh takk, endelig en som faktisk svarte på spørsmål og var negativ mot helsevesenet.

Ja, er enig helsevesenet er noe jævla dritt. Når man trenger å utrede noe så burde man jammen meg få det også!

Blomsterfluen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh takk, endelig en som faktisk svarte på spørsmål og var negativ mot helsevesenet.

Ja, er enig helsevesenet er noe jævla dritt. Når man trenger å utrede noe så burde man jammen meg få det også!

de mente jeg hadde et sterkt ønske om eegen på henvisninga, som om de ikke brydde seg om at jeg faktisk har syner.

AnonymBruker
Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

de mente jeg hadde et sterkt ønske om eegen på henvisninga, som om de ikke brydde seg om at jeg faktisk har syner.

Så grusomt stygt gjort av dem. Men det er jo typisk helsevesenet. Er det noe som skal prioriteres så er det hallusinasjoner. Du kunne kanskje klaget?

Annonse

Blomsterfluen
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så grusomt stygt gjort av dem. Men det er jo typisk helsevesenet. Er det noe som skal prioriteres så er det hallusinasjoner. Du kunne kanskje klaget?

jeg har prøvd å klage til fastlegen en gang, men da ble hun gretten og sa at det finnes jo mange andre leger jeg kan bytte til, for det jeg jo bare klaging jeg kommer med. jeg ringte til nevrologen også og de sa at jeg måtte ha ny henvisning fra lege og begynne alt på nytt. men fastlegen sa at jeg må høre på epilepsioverlegen i bergen fagfolka, og at hun kun skal henvise om jeg får andre ting enn syner, som fex store kramper og faller og sånt, fordi de ikke prioriterer hallusinasjoner når hallusinasjonene ikke viste på vanlig 30min  eeg.

Endret av Blomsterfluen
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke flytte til USA? 
Der kan du både få feil hjelp og bli gjeldsslave i tillegg. 

Du er så utakknemlig at jeg nesten blir kvalm av å lese. Hva med å være glad for at helsevesenet lærer deg å ta ansvar selv framfor å stikke hodet i sanden hver gang noe blir vanskelig? 

Med din «metode» kan du se fram til et liv som svingdørpasient og umoden. Med helsevesenets metode blir du kanskje frisk. 

AnonymBruker
Akkurat nå, ISW skrev:

Kan du ikke flytte til USA? 
Der kan du både få feil hjelp og bli gjeldsslave i tillegg. 

Du er så utakknemlig at jeg nesten blir kvalm av å lese. Hva med å være glad for at helsevesenet lærer deg å ta ansvar selv framfor å stikke hodet i sanden hver gang noe blir vanskelig? 

Med din «metode» kan du se fram til et liv som svingdørpasient og umoden. Med helsevesenets metode blir du kanskje frisk. 

Lære meg å ta ansvar gjennom å avvise? Nei vet du hva, du vet ingenting om hvilke diagnoser og utfordringer jeg har så vennligst ikke kom meg alt det pisset ditt. 

Og kan alle dere andre også slutte å angripe meg? Jeg lurte på om andre har også misliker og føler seg avvist av helsevesenet. Jeg spurte aldri om råd for meg selv og mine plager og heller ikke slike kvalmende "stikk" som blant annet isw driver med.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lære meg å ta ansvar gjennom å avvise? Nei vet du hva, du vet ingenting om hvilke diagnoser og utfordringer jeg har så vennligst ikke kom meg alt det pisset ditt. 

Og kan alle dere andre også slutte å angripe meg? Jeg lurte på om andre har også misliker og føler seg avvist av helsevesenet. Jeg spurte aldri om råd for meg selv og mine plager og heller ikke slike kvalmende "stikk" som blant annet isw driver med.

Det er ikke vanskelig å vite hvilken diagnose du har.

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg eg spurte aldri om råd for meg selv og mine plager og heller ikke slike kvalmende "stikk" som blant annet isw driver med.

Nei, du ønsket symptomatisk nok et klagete ekkokammer hvor de andre brukernes oppgave blir å bekrefte dine forestillinger og gi deg rett. Alt så du kan fyre deg opp enda mer. 

Anonymkode: c74d8...4c0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...