Gå til innhold

Stoler du på helsevesenet? (Ønsker kun negative svar)

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh takk, endelig en som faktisk svarte på spørsmål og var negativ mot helsevesenet.

Ja, er enig helsevesenet er noe jævla dritt. Når man trenger å utrede noe så burde man jammen meg få det også!

Anonymkode: d09de...87b

Selv om man får avslag eller et nei til en behandling man ønsker seg, er det ikke det samme som å mene at "helsevesenet er noe jævla dritt". Jeg fikk nylig avslag på en behandling jeg ønsket meg fordi jeg ikke var innlagt på en DPS-avdeling, men de så at jeg hadde behov for helsehjelpen. Hva med å istedenfor kun se det fra sin side og kreve at "jeg vil ha det kun på min måte og mine premisser", så heller forsøke å samarbeide litt og tilpasse seg? Dersom helsevesenet ser at du viser vilje og evne til å tilpasse deg, tror jeg de viser mer fleksibilitet tilbake. Det skal i hvert fall jeg selv vise videre i denne saken jeg jobber med.

Er for øvrig enig med @ISW. Mistenker du hadde vært mindre kravstor om du måtte betale alt av egen lomme.

Fortsetter under...

6 minutter siden, dolmio skrev:

Er det ikke noe opplegg for pasientene på en akkuttpost?

Jeg husker Kupton sammenlignet psykiatrisk akuttavdeling med medisinsk intensiv engang. Lite opplegg for pasientene på en intensivavdeling også. Der skal man normalt være kun i en akutt fase hvor man er som dårligst.

2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Selv om man får avslag eller et nei til en behandling man ønsker seg, er det ikke det samme som å mene at "helsevesenet er noe jævla dritt". Jeg fikk nylig avslag på en behandling jeg ønsket meg fordi jeg ikke var innlagt på en DPS-avdeling, men de så at jeg hadde behov for helsehjelpen. Hva med å istedenfor kun se det fra sin side og kreve at "jeg vil ha det kun på min måte og mine premisser", så heller forsøke å samarbeide litt og tilpasse seg? Dersom helsevesenet ser at du viser vilje og evne til å tilpasse deg, tror jeg de viser mer fleksibilitet tilbake. Det skal i hvert fall jeg selv vise videre i denne saken jeg jobber med.

Er for øvrig enig med @ISW. Mistenker du hadde vært mindre kravstor om du måtte betale alt av egen lomme.

Beklager å måtte si det, men man kommer ikke lengre med "velvilje", det er forsøkt så mange ganger fra min side. Det man kommer lengst med er å gjøre hjemmeleksa si; google seg ihjel og finne ut hva det mest sannsynlige er, og foreslå det for legen.

1 time siden, dolmio skrev:

Eneste opplegget er faste samtaler med behandler og måltider. Så blir jeg fulgt opp av en kontakt hver vakt. Noen ganger prater vi inne på rommet mitt, andre ganger sitter vi i stua eller vi går/kjører tur. Ellers er det bare dødtid. På DPS derimot er det jo et opplegg hver dag bortsett fra i helgene.

AnonymBruker
1 time siden, dolmio skrev:

Opplegget på en akkuttpost går i hovedsak ut på å få pasienten ut av umiddelbar livsfare. Da er det ikke sikkert at hekling av grytevotter og matlagingskurs kan prioriteres. 

Anonymkode: c74d8...4c0

AnonymBruker
45 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Sa ho som har gått i traumebehandling hos dps 1 gang i uka  i xx antall år?

Anonymkode: d09de...87b

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Glitter skrev:

Eneste opplegget er faste samtaler med behandler og måltider. Så blir jeg fulgt opp av en kontakt hver vakt. Noen ganger prater vi inne på rommet mitt, andre ganger sitter vi i stua eller vi går/kjører tur. Ellers er det bare dødtid. På DPS derimot er det jo et opplegg hver dag bortsett fra i helgene.

Ikke ment som noe kritikk. Men føler du at det er noe mening å være der? Det virker mer som oppbevaring.

Anonymkode: 3938e...594

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ment som noe kritikk. Men føler du at det er noe mening å være der? Det virker mer som oppbevaring.

Anonymkode: 3938e...594

Ja jeg får jo god behandling her. Behandleren min er veldig flink og har fulgt meg og min utvikling i noen år. Jeg får jo også tett oppfølging av personalet og jeg får hentet meg inn igjen i trygge rammer. I tillegg får jeg jo åpenbart avverget en del farlige greier da jeg ofte kommer inn for å forebygge når det blir så ille at jeg ikke klarer å håndtere det selv. 

31 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg trodde akuttpost også var lukket avd. Jeg har ikke helt skjønt det der, bare. Men jeg har forståelse for det dere skriver og takker for svar.

Det er lukket avdeling, men noen har utgang etter avtale eller utgang med følge. Jeg verken stikker av eller skader meg inne eller utenfor avdeling når jeg er dårlig at jeg er innlagt så jeg har alltid utgang etter avtale. Så ber jeg heller om følge hvis jeg kjenner at jeg er så ustabil at jeg kan komme til å gjøre noe destruktivt hvis jeg drar ut alene. 

Endret av Glitter
Gjest dolmio
18 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg får jo god behandling her. Behandleren min er veldig flink og har fulgt meg og min utvikling i noen år. Jeg får jo også tett oppfølging av personalet og jeg får hentet meg inn igjen i trygge rammer. I tillegg får jeg jo åpenbart avverget en del farlige greier da jeg ofte kommer inn for å forebygge når det blir så ille at jeg ikke klarer å håndtere det selv. 

Det er lukket avdeling, men noen har utgang etter avtale eller utgang med følge. Jeg verken stikker av eller skader meg inne eller utenfor avdeling når jeg er dårlig at jeg er innlagt så jeg har alltid utgang etter avtale. Så ber jeg heller om følge hvis jeg kjenner at jeg er så ustabil at jeg kan komme til å gjøre noe destruktivt hvis jeg drar ut alene. 

Forstår nå :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...