Gå til innhold

Barn igjen


 cilie

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/rampelys/i/b5E07B/lene-marlin-og-kaare-conradi-venter-barn-vi-er-overlykkelige
 

Jeg får litt uforklarlige følelser hver gang jeg leser slike og tilsvarende artikler, feks Camilla Pihl i fjor, Eva Longeria, Cameron Diaz, Mote Silje+++  og også nære rundt 40-ish som får barn. 
 

Er det nå jeg burde gjøre alt for å få ett barn og opplevde «meningen m livet» før det er for sent?(som det også kan være alt nå altså). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"People who decide not to have children, especially women, are often warned that they’ll regret it later. But research suggests that’s rarely the case. Here's why."

https://www.psychologytoday.com/us/blog/living-single/202003/7-reasons-people-shouldnt-worry-theyll-regret-not-having-kids?fbclid=IwAR135SVg2sE-GYEu2MZi6it8TLJzDU6uCkdVh6u1MLUb-lgl5H8CVyUGBYg

Anonymkode: f6028...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man gjøre som alle andre?

 

Anonymkode: fe915...a4d

Nei, men det sier vel noe når så mange velger barn på tampen av muligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, cilie skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/b5E07B/lene-marlin-og-kaare-conradi-venter-barn-vi-er-overlykkelige
 

Jeg får litt uforklarlige følelser hver gang jeg leser slike og tilsvarende artikler, feks Camilla Pihl i fjor, Eva Longeria, Cameron Diaz, Mote Silje+++  og også nære rundt 40-ish som får barn. 
 

Er det nå jeg burde gjøre alt for å få ett barn og opplevde «meningen m livet» før det er for sent?(som det også kan være alt nå altså). 

Måten du stiller spørsmålet på gjør at jeg får lyst til å svare nei. 

Du lurer på om det er noe du "burde" gjøre fordi mange andre gjør det. Det blir litt feil utgangspunkt.

Hvis du og samboeren din drømmer om barn og du har nødvendig fysisk og psykisk overskudd synes jeg du bør få barn. Du må ikke være på toppen av verden, men du må se at det er god plass til noe mer i livet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Grendel skrev:

(Forresten må jeg smile hver gang jeg ser Kåre Conradi/"Orm" . Takk for linken!) 

Han har blitt «Orm» for meg! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, cilie skrev:

Er det nå jeg burde gjøre alt for å få ett barn og opplevde «meningen m livet» før det er for sent?

Det kommer an på om du vil ha barn eller ikke. Dette med å ønske/ikke ønske barn, tror jeg handler mest om instinkter. Enten har du et instinkt som roper om formering, eller så har du det ikke. I og med at du må påvirkes av andre for å lure på om du vil ha barn, tror jeg ikke du egentlig anser det som veldig viktig i livet ditt. Men det kan jo også hende du vil ha barn, bare ikke med personen du bor sammen med. Da må du først finne den personen du vil ha barn med.

Uansett, svaret på spørsmålet ditt er nei! Du skal ikke få barn fordi andre rundt 40 får barn. Det er ikke sikkert barn er meningen i ditt liv. Det er det bare du som kan svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, cilie skrev:

Er det nå jeg burde gjøre alt for å få ett barn og opplevde «meningen m livet» før det er for sent?

Det må du finne ut av, om du ønsker barn. Det er jo ikke alle som vil ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Grendel skrev:

Måten du stiller spørsmålet på gjør at jeg får lyst til å svare nei. 

Du lurer på om det er noe du "burde" gjøre fordi mange andre gjør det. Det blir litt feil utgangspunkt.

Hvis du og samboeren din drømmer om barn og du har nødvendig fysisk og psykisk overskudd synes jeg du bør få barn. Du må ikke være på toppen av verden, men du må se at det er god plass til noe mer i livet ditt. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/venter-sitt-forste-barn/72575610
Det er ikke fordi jeg må gjøre som alle andre, men at jeg kanskje aner konturen av at jeg kanskje har valgt feil. Det forsterkes jo når så mange får barn sent. 

11 timer siden, Trine skrev:

Det kommer an på om du vil ha barn eller ikke. Dette med å ønske/ikke ønske barn, tror jeg handler mest om instinkter. Enten har du et instinkt som roper om formering, eller så har du det ikke. I og med at du må påvirkes av andre for å lure på om du vil ha barn, tror jeg ikke du egentlig anser det som veldig viktig i livet ditt. Men det kan jo også hende du vil ha barn, bare ikke med personen du bor sammen med. Da må du først finne den personen du vil ha barn med.

Uansett, svaret på spørsmålet ditt er nei! Du skal ikke få barn fordi andre rundt 40 får barn. Det er ikke sikkert barn er meningen i ditt liv. Det er det bare du som kan svare på.

Og det svaret klarer jeg ikke finne. Beslutningsvegring de luxe... Men orker ikke mer av det livet jeg lever nå, merker jeg. 

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Det må du finne ut av, om du ønsker barn. Det er jo ikke alle som vil ha det. 

Jeg er mer moden for det nå enn i «prime time -gravid-alder.» Samtidig er jeg redd for at det uansett er for sent. Har aldri ønsket å være gammel mor heller. Bare merker at jeg er mye mildere innstilt til det nå. Det må i hvert fall avgjøres innen 1-2 mnd om det blir forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, cilie skrev:

https://www.dagbladet.no/kjendis/venter-sitt-forste-barn/72575610
Det er ikke fordi jeg må gjøre som alle andre, men at jeg kanskje aner konturen av at jeg kanskje har valgt feil. Det forsterkes jo når så mange får barn sent. 

Og det svaret klarer jeg ikke finne. Beslutningsvegring de luxe... Men orker ikke mer av det livet jeg lever nå, merker jeg. 

Jeg er mer moden for det nå enn i «prime time -gravid-alder.» Samtidig er jeg redd for at det uansett er for sent. Har aldri ønsket å være gammel mor heller. Bare merker at jeg er mye mildere innstilt til det nå. Det må i hvert fall avgjøres innen 1-2 mnd om det blir forsøk. 

Leste at hun oi paradise hotel var gravid, hun er jo 38 år. Du blir nå ikke gammel mor heller, jeg skulle ønske jeg hadde ventet litt med å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Leste at hun oi paradise hotel var gravid, hun er jo 38 år. Du blir nå ikke gammel mor heller, jeg skulle ønske jeg hadde ventet litt med å få barn. 

Hun er yngre enn meg😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg forstår godt at du grunner på dette. Jeg er veldig glad for at jeg fikk barn, ville aldri vært dem foruten. Samtidig er jeg sjeleglad for at vi ikke nå har små barn. Det er deilig med friheten store/voksne barn gir nå, etter over 20 år med ansvar.

Jeg tror oppriktig at en kan få gode liv uten barn. Samtidig er det fantastisk å "se seg selv" i sine barn og se neste generasjon vokse opp og bli selvstendige individer preget av meg og faren.

Lykke til med beslutningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, cilie skrev:

Og det svaret klarer jeg ikke finne. Beslutningsvegring de luxe... Men orker ikke mer av det livet jeg lever nå, merker jeg. 

Haha, ja, det har jeg forstått at du har. At du ikke orker mer av det livet du lever nå, syns jeg ikke høres ut som et godt utgangspunkt for å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Trine skrev:

Haha, ja, det har jeg forstått at du har. At du ikke orker mer av det livet du lever nå, syns jeg ikke høres ut som et godt utgangspunkt for å få barn.

Nei, mener ikke mtp barn😅men med tanke på at jeg bare fortsetter med det samme når jeg ikke er fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, cilie skrev:

Nei, mener ikke mtp barn😅men med tanke på at jeg bare fortsetter med det samme når jeg ikke er fornøyd. 

Jeg er ikke helt sikker på hva du legger i å "fortsette med det samme", men du får kjenne etter om denne tilværelsen er noe du har valgt bevisst eller om du bare er for feig og lat til å endre ting (Alle er feige og late noen ganger, så ikke ta det ille opp).

Hvis det er sistnevnte sier det seg selv at du bør tvinge deg til å ta det første skrittet mot endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Grendel skrev:

for feig og lat til å endre ting

Vel, det tar jeg litt ille opp, for om det var så vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, cilie skrev:

Vel, det tar jeg litt ille opp, for om det var så vel...

Det er ikke bare dørstokkmila som holder deg igjen? Da er det ingen grunn til å bli støtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Grendel skrev:

Det er ikke bare dørstokkmila som holder deg igjen? Da er det ingen grunn til å bli støtt. 

Jeg kunne slengt på en emoji der, for jeg tar det ikke ille opp bokstavlig altså - men at det er litt verre enn dørstokkmila da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folablakken

Er det ikke du som sliter mye med søvnen da, og depressivitet? Ikke noe bra utgangspunkt for å bli forelder da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...