Gå til innhold

Barn igjen


 cilie

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
8 timer siden, cilie skrev:

«Kanskje det går bra og kanskje ikke?» Spar meg!

Jeg tør påstå at det ikke fins ett menneske privat el i jobbsammenheng som vil tenke tanken engang på at jeg ikke har helse til det. Jeg tror de fleste heller synes det er trist at jeg ikke har barn. 
 

Og når det gjelder ev. «ekstra oppfølgingsbehov» så har det i så fall kommet til rett sted. 

Kan jeg spørre hva det er som gjør at du vegrer deg og er sånn i tvil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Grendel skrev:

Jeg tenker egentlig stikk motsatt. Vi var barnløse en god det år før vi fikk barn, og vi vet hvordan det er for oss å ha barn. Snart lever vi som to voksne uten barn igjen. Jeg mener vi står på ganske trygg grunn hvis vi mener noe om det var riktig for oss å få barn og om det har gjort oss lykkeligere enn alternativet. Vi kan overlate @cilie selv vurdere om det er overførbart til henne.

Det er mye mer dristig å gi cilie råd om hva hun bør velge. Da mener vi noe om fremtiden til en person vi ikke har møtt.

Jeg mener vi først og fremst kan fortelle om egne erfaringer og stille riktige spørsmål. @cilie må ta valget selv.

Nå har ikke jeg sagt noe om våre erfaringer i denne tråden, men det var riktig for oss å få barn. Vi levde noen år med mye sosialt liv, restaurantmiddager og TV titting. Etter noen år var det klart at vi hadde plass til noe mer. Samtidig fristet det ikke å starte på nytt med barn etter 40 (for ikke å si 50....). Det blir greit å være bare oss to noen år til før vi blir ordentlig gamle. Jeg både gleder meg og gruer meg til barna flytter ut. Det er en stor del av livet å følge dem opp i det de driver med.

 

Jeg tror ikke du forstår hva jeg mener. La meg ta et annet eksempel enn med eller uten barn: Vi har vel alle noen fra ungdommen som vi av og til tenker på. Enn om det ble oss? Men jeg får aldri vite hvordan det hadde vært å leve med den mannen i stedet for den (eller de) jeg fikk. Hadde jeg vært lykkeligere? Kanskje, kanskje ikke.

Og du sier at dere var barnløse en del år før dere fikk barn. Følgelig vet du hvordan det er å leve med og uten barn. Men du vet ikke hvordan du ville ha hatt det i dag om dere aldri hadde fått barn.

Jeg tror de erfaringene som hadde vært mest relevante for cilie å høre om er de som har vært like mye i tvil som hun er, og hva som eventuelt gjorde at de falt ned på den ene eller den andre beslutningen. Hvis det da var en aktiv beslutning. Det er det nok ikke alltid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...