Gå til innhold

Barn igjen


 cilie

Anbefalte innlegg

10 timer siden, cilie skrev:

Nei, mener ikke mtp barn😅men med tanke på at jeg bare fortsetter med det samme når jeg ikke er fornøyd. 

Jeg tror du bare må bestemme deg for hva du vil, også gjøre det. Ikke tenke så mye, bare gjøre. Jeg tror ikke du har vært fornøyd så lenge jeg har vært på dol og det begynner faktisk å bli noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Folablakken skrev:

Er det ikke du som sliter mye med søvnen da, og depressivitet? Ikke noe bra utgangspunkt for å bli forelder da. 

 

Helse er ikke et tema mtp dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Trine skrev:

Jeg tror du bare må bestemme deg for hva du vil, også gjøre det. Ikke tenke så mye, bare gjøre. Jeg tror ikke du har vært fornøyd så lenge jeg har vært på dol og det begynner faktisk å bli noen år.

Nei, fornøyd blir jeg nok aldri, så jobber med å leve best mulig likevel😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 23.23, cilie skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/b5E07B/lene-marlin-og-kaare-conradi-venter-barn-vi-er-overlykkelige
 

Jeg får litt uforklarlige følelser hver gang jeg leser slike og tilsvarende artikler, feks Camilla Pihl i fjor, Eva Longeria, Cameron Diaz, Mote Silje+++  og også nære rundt 40-ish som får barn. 
 

Er det nå jeg burde gjøre alt for å få ett barn og opplevde «meningen m livet» før det er for sent?(som det også kan være alt nå altså). 

Om det er fysiologisk forseint eller ikke er det du og legen din som vet, så jeg antar det ikke er det du vil ha svar på.

Til spørsmålet om du bør få barn er mitt svar nei. Jeg tror nemlig ikke du hadde trengt å lage (enda) et innlegg om dette på dol dersom det var riktig for deg, da hadde du bare gjort det. Jeg tror derfor du skal legge dette bak deg når du er så usikker på tilværelsen på generell basis, i tillegg til å være i tvil om du skal få barn spesielt.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kayia. Synes som hun skriver at du bør legge dette med barn bak deg og fokusere på andre ting. Og prøve å få litt fred med deg selv, det virker som om du har en indre gruble-uro som stadig plager deg.

Nå håper jeg ikke jeg fornærmer noen, men jeg synes det er en smule usaklig når folk med barn sier at de er glad for at de valgte å få barn, og bidrar med dette som et innspill til deg. Ja, selvsagt mener de det. Det er vel ingen som angrer på barn de fikk. Det betyr likevel ikke at de ikke kunne hatt det bra som barnløse.

Jeg har også sett tilsvarende argument i abortdebatten: Kvinner som vurderte abort, valgte likevel å bære frem barnet og sier i ettertid at de er glad for dette. Ja, noe annet ville være rart. Når man har fått et barn og blitt glad i det, angrer man selvsagt ikke på valget man tok.

Barnløse vet ikke hvordan de ville hatt det med barn og foreldre vet ikke hvordan de ville hatt det som barnløse. Vi får prøve å gjøre det beste ut av det vi får utdelt, ikke bruke tid og energi på å finne feil og ønske oss det vi aldri får.

Det sier jeg ikke for å moralisere, men fordi det er en enkel oppskrift på  - jeg skulle til å skrive lykke, men det er kanskje litt pompøst. Trivsel, kanskje. Å ha det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Babette skrev:

Jeg er enig med Kayia. Synes som hun skriver at du bør legge dette med barn bak deg og fokusere på andre ting. Og prøve å få litt fred med deg selv, det virker som om du har en indre gruble-uro som stadig plager deg.

Nå håper jeg ikke jeg fornærmer noen, men jeg synes det er en smule usaklig når folk med barn sier at de er glad for at de valgte å få barn, og bidrar med dette som et innspill til deg. Ja, selvsagt mener de det. Det er vel ingen som angrer på barn de fikk. Det betyr likevel ikke at de ikke kunne hatt det bra som barnløse.

Jeg har også sett tilsvarende argument i abortdebatten: Kvinner som vurderte abort, valgte likevel å bære frem barnet og sier i ettertid at de er glad for dette. Ja, noe annet ville være rart. Når man har fått et barn og blitt glad i det, angrer man selvsagt ikke på valget man tok.

Barnløse vet ikke hvordan de ville hatt det med barn og foreldre vet ikke hvordan de ville hatt det som barnløse. Vi får prøve å gjøre det beste ut av det vi får utdelt, ikke bruke tid og energi på å finne feil og ønske oss det vi aldri får.

Det sier jeg ikke for å moralisere, men fordi det er en enkel oppskrift på  - jeg skulle til å skrive lykke, men det er kanskje litt pompøst. Trivsel, kanskje. Å ha det fint.

Jeg synes dette ble ganske platt og ureflektert. Det finnes dem som angrer, men det er tabu å snakke om. Jeg tror heller ikke det er spesielt vanskelig for barnløse å forestille seg et liv med barn, og omvendt. Jeg ser på det som modent å reflektere kritisk rundt det å få barn fremfor å nærmest bare ta til takke med det man får. Å sette et liv til verden handler ikke bare om selve barnet men og om at økonomi og boligsituasjon kan bli  drastisk endret. I tillegg bør man stille seg spørsmålet om man er mentalt og fysisk i stand til å bære frem et barn (om man ønsker å gå gravid selv, det finnes naturligvis andre måter å få barn på).

Anonymkode: f6028...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette ble ganske platt og ureflektert. Det finnes dem som angrer, men det er tabu å snakke om. Jeg tror heller ikke det er spesielt vanskelig for barnløse å forestille seg et liv med barn, og omvendt. Jeg ser på det som modent å reflektere kritisk rundt det å få barn fremfor å nærmest bare ta til takke med det man får. Å sette et liv til verden handler ikke bare om selve barnet men og om at økonomi og boligsituasjon kan bli  drastisk endret. I tillegg bør man stille seg spørsmålet om man er mentalt og fysisk i stand til å bære frem et barn (om man ønsker å gå gravid selv, det finnes naturligvis andre måter å få barn på).

Anonymkode: f6028...754

Å forestille seg noe er ikke det samme som å oppleve det. Vi kan ikke  spole filmen tilbake og prøve et live med eller uten det vi har eller ikke har, vi får ingen sjanse til å prøve flere alternative liv og deretter oppsummere hva som var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Babette skrev:

Å forestille seg noe er ikke det samme som å oppleve det. Vi kan ikke  spole filmen tilbake og prøve et live med eller uten det vi har eller ikke har, vi får ingen sjanse til å prøve flere alternative liv og deretter oppsummere hva som var best.

Enig i første setning, men vi trenger ikke nødvendigvis å ha opplevd alt i denne verden for å ha en formening om hvordan det er å skulle leve slik. 

Anonymkode: f6028...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
2 timer siden, cilie skrev:

Helse er ikke et tema mtp dette. 

Hva mener du? Mener du at helsa di ikke skal tas med i betraktningen om å få barn eller ikke? Det er vel ganske viktig at helse bør være et tema mtp dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er helt umulig å svare på dette spørsmålet. Jeg vet hva jeg ville gjort, men jeg er ikke deg. 

Bare du og samboeren din kan mene noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
2 timer siden, cilie skrev:

Nei, fornøyd blir jeg nok aldri, så jobber med å leve best mulig likevel😅

Der tror jeg du sa det: Du er kanskje en som aldri blir fornøyd -uansett. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
På 16.6.2020 den 21.49, cilie skrev:

 Beslutningsvegring de luxe... Men orker ikke mer av det livet jeg lever nå, merker jeg. 

Er du sikker på om du orker livet noe mer eller bedre om du får et barn, da? Barn er ikke løsningen på personlige problemer. Du burde finne andre utveier/måter å få det bedre på.

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.6.2020 den 21.49, cilie skrev:

https://www.dagbladet.no/kjendis/venter-sitt-forste-barn/72575610
Det er ikke fordi jeg må gjøre som alle andre, men at jeg kanskje aner konturen av at jeg kanskje har valgt feil. Det forsterkes jo når så mange får barn sent. 

Og det svaret klarer jeg ikke finne. Beslutningsvegring de luxe... Men orker ikke mer av det livet jeg lever nå, merker jeg. 

Blir det bedre av å få barn?

Anonymkode: fe915...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er helt umulig å svare på dette spørsmålet. Jeg vet hva jeg ville gjort, men jeg er ikke deg. 

Bare du og samboeren din kan mene noe om dette.

Jeg vet det. (Men ikke hva du hadde gjort) Det er bare påfallende hvor mange nå som får barn i alder hvor vi nok før så på det som mer utelukket. Jeg tror mange liker livet som «frie», men som på et tidspunkt før det er for sent likevel velger å få barn. 
 

Jeg som drikker lite, hadde tatt noen glass vin i sommernatten, og var nok litt påvirket i skrivelyeblikket, gitt😅
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det bedre av å få barn?

Anonymkode: fe915...a4d

Hvem vet. Kanskje sunt å ha et annet fokus. Jeg blander inn en del andre ting i tråden som ikke uttrykkes eksplisitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Naana47 skrev:

Hva mener du? Mener du at helsa di ikke skal tas med i betraktningen om å få barn eller ikke? Det er vel ganske viktig at helse bør være et tema mtp dette. 

Det er ikke et tema. Punktum. 

23 minutter siden, Naana47 skrev:

Der tror jeg du sa det: Du er kanskje en som aldri blir fornøyd -uansett. ? 

Jeg har mye bra, men det er også noen kg på skuldrene. Slik er vel livet - for noen kan det være vanskeligere å bli helt fornøyd. 

20 minutter siden, Naana47 skrev:

Er du sikker på om du orker livet noe mer eller bedre om du får et barn, da? Barn er ikke løsningen på personlige problemer. Du burde finne andre utveier/måter å få det bedre på.

Aldri ment som noen løsning på «personlige problemer.» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Jeg tror nemlig ikke du hadde trengt å lage (enda) et innlegg om dette på dol dersom det var riktig for deg, da hadde du bare gjort det.

Jeg trenger ikke svar fra Dol for å avgjøre noe som helst - men det er mange som får barn veldig sent for tiden, og jeg tviler på at alle de har slitt i mange år/ventet på den rette. Det synes som mange lander på å prøve i siste liten. Deres resonnement synes jeg er interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
5 minutter siden, cilie skrev:

Det er ikke et tema. Punktum. 

Ok.

Jeg har mye bra, men det er også noen kg på skuldrene. Slik er vel livet - for noen kan det være vanskeligere å bli helt fornøyd.

Ja, slik er livet for oss alle, og jeg tror ikke at noen er helt fornøyd på alle plan og ved alle aspekter av livet. 

Aldri ment som noen løsning på «personlige problemer.» 

Ok, da beklager jeg at jeg fikk det inntrykket av å lese det du har skrevet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...