Gå til innhold

Er det ikke sånn i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og han er lege?

Anonymkode: c2ae1...8a8

Nei. Kanskje han ikke har peiling på det,men jeg har da lest om dette mange ganger og sett youtube videoer om det. Men det er jo ikke jeg som er behandleren her så...

Mulig det, men antidepressiva har ikke fungert på meg i hvert fall. Heller ikke elektrosjokk-terapi. Går nå fortsatt og venter på å se om Lamictal er til hjelp. 

Hvis det var så enkelt som bare en kjemisk ubalanse så hadde vel alle blitt bra ved hjelp av medisin?

Annonse

stjernestøv
24 minutter siden, Glitter skrev:

Mulig det, men antidepressiva har ikke fungert på meg i hvert fall. Heller ikke elektrosjokk-terapi. Går nå fortsatt og venter på å se om Lamictal er til hjelp. 

Hvis det var så enkelt som bare en kjemisk ubalanse så hadde vel alle blitt bra ved hjelp av medisin?

Ja en skulle jo tro det i grunn, jeg tror ikke det er det da men de fleste psykiatere har sagt at det er det. 

AnonymBruker

Om depresjonen kommer av kjemisk ubalanse eller ikke kommer vel ann på om det egentlig er en forståelig grunn til at du er deprimert. Hvis du har et helt normalt A4liv med partner, barn, hus og hund og likevel er deprimert så er det mest sannsynlig kjemisk ubalanse, og medisiner kan rette opp i dette. Er du derimot deprimert fordi du faktisk har et jævlig liv ikke noe sosialt liv, ingen venner, lite penger og du bor i en kald trekkfull trygdekjeller så er det ikke sikkert medisiner vil hjelpe på det akkurat 😛. I et slikt tilfelle er det heller psykoterapi for å få hjelp med årsakene til at du isolerer deg og ikke har en jobbsom er løsningen.😁

Anonymkode: e961e...3f4

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om depresjonen kommer av kjemisk ubalanse eller ikke kommer vel ann på om det egentlig er en forståelig grunn til at du er deprimert. Hvis du har et helt normalt A4liv med partner, barn, hus og hund og likevel er deprimert så er det mest sannsynlig kjemisk ubalanse, og medisiner kan rette opp i dette. Er du derimot deprimert fordi du faktisk har et jævlig liv ikke noe sosialt liv, ingen venner, lite penger og du bor i en kald trekkfull trygdekjeller så er det ikke sikkert medisiner vil hjelpe på det akkurat 😛. I et slikt tilfelle er det heller psykoterapi for å få hjelp med årsakene til at du isolerer deg og ikke har en jobbsom er løsningen.😁

Kald trekkfull trygdekjeller? 😱🥶

AnonymBruker
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei. Kanskje han ikke har peiling på det,men jeg har da lest om dette mange ganger og sett youtube videoer om det. Men det er jo ikke jeg som er behandleren her så...

Youtube videos skal man være ganske skeptisk til. Lett å la seg lure om du er lettlurt og naiv.

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kald trekkfull trygdekjeller? 😱🥶

Om en har vært alvorlig psyk hele livet så har man ikke kunnet opparbeidet seg nok penger til noe annet enn en kald trekkfull trygdekjeller..

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en har vært alvorlig psyk hele livet så har man ikke kunnet opparbeidet seg nok penger til noe annet enn en kald trekkfull trygdekjeller..

I denne varmen høres det nesten ganske behagelig ut.

Annonse

girlinyellow
21 timer siden, stjernestøv skrev:

At de sier depresjon er kjemisk ubalanse, og medisin retter opp i dette? 

Det er ikke så enkelt som det. Depresjon kan komme av *kjemisk ubalanse*, men det kan jo være flere andre årsaker, eller sammensatte årsaker. F. eks kan det komme av traumer/noe spesielt som har skjedd, forhold under oppveksten, familieforhold, hormoner, rusmiddelbruk, fysisk sykdom, eller stress. Medisin hjelper noen, men absolutt ikke alle. 

stjernestøv
5 minutter siden, girlinyellow skrev:

Det er ikke så enkelt som det. Depresjon kan komme av *kjemisk ubalanse*, men det kan jo være flere andre årsaker, eller sammensatte årsaker. F. eks kan det komme av traumer/noe spesielt som har skjedd, forhold under oppveksten, familieforhold, hormoner, rusmiddelbruk, fysisk sykdom, eller stress. Medisin hjelper noen, men absolutt ikke alle. 

Ja det er noe i det :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...