Gå til innhold

Pride


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor må man tillegge seg en annen måte å snakke på eller kle seg så spesielt bare fordi man er homofil? Er det ikke bare å være homo, lesbe, transe uten å gjøre seg til?

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Er det ikke bare å være homo, lesbe, transe uten å gjøre seg til?

Anonymkode: ee1f2...505

Tydeligvis ikke. Man må nok være traktor-lesbe, lær-homse eller fjolle. 

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok bevisst eller ubevisst for å tiltrekke seg partnere.

hetro kvinner, og hetro menn, "gjør seg til" de også, men siden målgruppen de gjør seg til for er standarden, blir uttrykket det du kaller standard

Tror jeg.

Anonymkode: 5b584...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man tillegge seg en annen måte å snakke på eller kle seg så spesielt bare fordi man er homofil? Er det ikke bare å være homo, lesbe, transe uten å gjøre seg til?

Anonymkode: ee1f2...505

Man MÅ ikke nødvendigvis det, men eksempelvis er det enklere for noen gutter å være mer "over the top" fordi det kan være noe enklere å bli akseptert som homofil om man i tillegg er feminin. Det er tross alt nærmest den eneste måten å være homofil på i media i dag.

Forøvrig gjør vi oss alle til, vi gjør kjønn og vi gjør roller hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har søsken i pride paraden. Jeg synes det er litt for seksualisert, men vil de gjøre det null problem. Jeg tar meg ikke i å bli kvalm av å se to av samme kjønn kysse. bør de trå det ned øra til folk, kanskje... Det er jo ikke ekkelt i det hele tatt, det er ekkelt med de som blir støtt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man tillegge seg en annen måte å snakke på eller kle seg så spesielt bare fordi man er homofil? Er det ikke bare å være homo, lesbe, transe uten å gjøre seg til?

Anonymkode: ee1f2...505

De ER sånn. De gjør seg ikke til. Og så legger du ikke så merke til alle de som ikke er så tydelige i sin oppførsel. 

Anonymkode: a816a...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg har søsken i pride paraden. Jeg synes det er litt for seksualisert, men vil de gjøre det null problem. Jeg tar meg ikke i å bli kvalm av å se to av samme kjønn kysse. bør de trå det ned øra til folk, kanskje... Det er jo ikke ekkelt i det hele tatt, det er ekkelt med de som blir støtt av det.

Nei, blir ikke kvalm av å se at to av samme kjønn kysser. Men jeg blir kvalm når de står og vrikker og simulerer samleie mens de står i lakk og lær samtidig som de pisker hverandre med en på rumpa. Det er bare helt unødvendig. 

Jeg blir også kvalm når organisasjonen FRI aktivt går inn i barnehager og skoler og påvirker følsomme barnesinn og forteller dem at det er helt greit om du ikke vil være det kjønnet du er født som. Og at det er naturlig å ha regnbuefamilier med feks to mammaer og tre pappaer. Jeg blir kvalm når FRI vil rive ned hankjønn og hunkjønn og forteller lettpåvirkelige barn at det ikke er noe som heter gutt eller jente, men at en kan være hvem og hva man vil. Vil en være en katt, så er til og med også det greit! Det er helt naturlig å ønske at en var en katt! Men da må de følge opp dette ved å kreve et avlukke med kattesand ved siden av de kjønnsnøytrale toalettene også, synes jeg.  

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ER sånn. De gjør seg ikke til.

Dagens! 😂

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, blir ikke kvalm av å se at to av samme kjønn kysser. Men jeg blir kvalm når de står og vrikker og simulerer samleie mens de står i lakk og lær samtidig som de pisker hverandre med en på rumpa. Det er bare helt unødvendig. 

Jeg blir også kvalm når organisasjonen FRI aktivt går inn i barnehager og skoler og påvirker følsomme barnesinn og forteller dem at det er helt greit om du ikke vil være det kjønnet du er født som. Og at det er naturlig å ha regnbuefamilier med feks to mammaer og tre pappaer. Jeg blir kvalm når FRI vil rive ned hankjønn og hunkjønn og forteller lettpåvirkelige barn at det ikke er noe som heter gutt eller jente, men at en kan være hvem og hva man vil. Vil en være en katt, så er til og med også det greit! Det er helt naturlig å ønske at en var en katt! Men da må de følge opp dette ved å kreve et avlukke med kattesand ved siden av de kjønnsnøytrale toalettene også, synes jeg.  

Anonymkode: ee1f2...505

FRI jobber for mangfold og for retten til å være den du er med det kjønnsuttrykket og den kjønnsidentiteten som er best for akkurat deg. At du opplever to mødre, eller to fedre, som såpass spesielt og unaturlig sier noe om dine egne holdninger til det som oppleves annerledes og som bryter med det heteronormative livet du lever. Årsaken til at du blir kvalm er noe av grunnen til at Pride fortsatt er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minner om ytringsfriheten. Jeg hetser ingen ved å mene det jeg skrev. Jeg er bare veldig skeptisk til hvordan FRI ønsker å gå frem, i tillegg til at de i det hele tatt får lov til det. Men myndighetene og mannen i gata tillater selvfølgelig det, for de vil jo ikke stemples som homofobe. 

For ordens skyld har jeg absolutt ingen motforestillinger til det å være homofil i seg selv. Helt enig i det som sies; at det er en menneskerett å få kunne elske hvem man vil. Svært få velger sin legning. Men det er mye av det som følger med jeg reagerer på. Vet at alle ikke er "sånn". 

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, XbellaX skrev:

FRI jobber for mangfold og for retten til å være den du er med det kjønnsuttrykket og den kjønnsidentiteten som er best for akkurat deg. At du opplever to mødre, eller to fedre, som såpass spesielt og unaturlig sier noe om dine egne holdninger til det som oppleves annerledes og som bryter med det heteronormative livet du lever. Årsaken til at du blir kvalm er noe av grunnen til at Pride fortsatt er viktig.

Nå nevnte jeg ikke to mammaer som et foreldrepar, eller to pappaer som et foreldrepar. Det er helt greit og forståelig for meg. Men når de skal hevde at det er like normalt med enda flere som en enhet i foreldrerollen, blir jeg skeptisk. 

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå nevnte jeg ikke to mammaer som et foreldrepar, eller to pappaer som et foreldrepar. Det er helt greit og forståelig for meg. Men når de skal hevde at det er like normalt med enda flere som en enhet i foreldrerollen, blir jeg skeptisk. 

Anonymkode: ee1f2...505

Men folk kan velge selv, ikke sant? Folk klarer selv å bestemme hva som kjennes ok ut for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå nevnte jeg ikke to mammaer som et foreldrepar, eller to pappaer som et foreldrepar. Det er helt greit og forståelig for meg. Men når de skal hevde at det er like normalt med enda flere som en enhet i foreldrerollen, blir jeg skeptisk. 

Anonymkode: ee1f2...505

Hva mener du nå? Er det snakk om polygami?

Anonymkode: e01e2...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Men folk kan velge selv, ikke sant? Folk klarer selv å bestemme hva som kjennes ok ut for dem.

Det som er synd er at de, samtidig, driter lang marsj i hva som er ok for de laboratoriumskapte barna deres

Anonymkode: e01e2...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du nå? Er det snakk om polygami?

Anonymkode: e01e2...6a4

Ja

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er synd er at de, samtidig, driter lang marsj i hva som er ok for de laboratoriumskapte barna deres

Anonymkode: e01e2...6a4

Jeg lurer på hvorfor andres måter å leve livene sine på plager deg så veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Men folk kan velge selv, ikke sant? Folk klarer selv å bestemme hva som kjennes ok ut for dem.

Ja, voksne folk kan bestemme. Barn ikke, fordi de ikke skjønner.

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, voksne folk kan bestemme. Barn ikke, fordi de ikke skjønner.

Anonymkode: ee1f2...505

Hva konkret er det som gjør deg opprørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg lurer på hvorfor andres måter å leve livene sine på plager deg så veldig?

Det plager ikke meg, og det bør strengt tatt ikke plage noen hvordan voksne mennesker lever livene sine. Jeg tror sgs alle i Norge i dag godtar homofile. Så hvorfor er det så viktig for DEM å vise at de er det? Det er like lite nødvendig som å stå frem som heterofile. Folk flest driter i hva slags legning andre har. Derfor er det helt unødvendig med Pride. 

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det plager ikke meg, og det bør strengt tatt ikke plage noen hvordan voksne mennesker lever livene sine. Jeg tror sgs alle i Norge i dag godtar homofile. Så hvorfor er det så viktig for DEM å vise at de er det? Det er like lite nødvendig som å stå frem som heterofile. Folk flest driter i hva slags legning andre har. Derfor er det helt unødvendig med Pride. 

Anonymkode: ee1f2...505

Holdninger til skeive er blitt bedre de siste årene, men det er fortsatt mye arbeid igjen. Den siste levekårsundersøkelsen, fra 2018 om jeg husker riktig var ganske nedslående når det gjaldt spesielt Sørlandet. https://forskning.no/ostlandsforskning-lhbt-partner/mange-lhbt-personer-pa-sorlandet-sliter-med-darlig-psykisk-helse/1239800 Det er mye stigmatisering, trangsynthet og mikroaggresjon i omgivelsene.

Jeg hørte en liten kommentar her om dagen og velger å gjengi den her: Forestill deg at du går med en grønn jakke. Du synes jakka er fin, men hver gang du tar den på deg når du går ut får du kommentarer fra andre. Enten at de blir kvalm av jakken din og forteller det direkte til deg. Du ser det også i kommentarfelt på nett, noen blir kvalme av mennesker som går i grønne jakker. Det kan også være indirekte, de ser liksom veldig vurderende på jakken din. Eller så er det slik at de synes den er SÅ fin og SÅ flott og fantastisk og de aksepterer FULLT UT at du går med grønn jakke. .....Hvorfor skulle de ikke akseptere jakken din? Det er jo bare en jakke?"

I flere land risikerer man fortsatt livstid i fengsel for å være skeiv. I Norge er vi heldigvis kommet lenger, men Pride er fortsatt viktig. Synlighet kan være livsviktig og livreddende for mange.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...