Gå til innhold

Pride


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, XbellaX skrev:

Men folk kan velge selv, ikke sant? Folk klarer selv å bestemme hva som kjennes ok ut for dem.

Man behøver ikke indoktrinere barnehagebarn.

Og det finnes kun to kjønn, ikke 72.

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man behøver ikke indoktrinere barnehagebarn.

Og det finnes kun to kjønn, ikke 72.

Anonymkode: 8681d...9ac

Hvor mange kjønn som finnes strides de lærde om, antallet er vel heller egentlig ikke spesielt viktig. Det er viktig er at det finnes mennesker som ikke kjenner seg hjemme i de relativt trange kategoriene "mann" og "kvinne" og dem er det også viktig å inkludere i samfunnet vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Hvor mange kjønn som finnes strides de lærde om, antallet er vel heller egentlig ikke spesielt viktig. Det er viktig er at det finnes mennesker som ikke kjenner seg hjemme i de relativt trange kategoriene "mann" og "kvinne" og dem er det også viktig å inkludere i samfunnet vårt. 

Det er psykdom. En god terapaut kan kurere det.

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er psykdom. En god terapaut kan kurere det.

Anonymkode: 8681d...9ac

Neppe. De prøver å kurere homofili i USA, stort sett innen for kristne retninger, de har null suksess. Om det finnes mer enn 2 kjønn tviler jeg også på, men vil de være intetkjønn så plager det ikke meg. Altså hva skader det DEG om en med kjønnsdysmorfobi vil skifte kjønn? Det plager ikke meg. jeg er trygg i min rolle som hannkjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mye av dette er jo ting barn møter i hverdagen, så jeg synes ikke det er indoktrinering i det hele tatt, det er jo mer å gi opplysninger å informasjon om ting de lurer på i tillegg . I barnehagen til sønnen min er det en med to pappaer og sønnen min lurte veldig på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er psykdom. En god terapaut kan kurere det.

Anonymkode: 8681d...9ac

Kjønnsinkongruens er fjernet fra kapitlet om psykiske lidelser i diagnosemanualen ICD-11 og flyttet til den somatiske delen, det er med andre ord ingen psykisk lidelse lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
41 minutter siden, XbellaX skrev:

Kjønnsinkongruens er fjernet fra kapitlet om psykiske lidelser i diagnosemanualen ICD-11 og flyttet til den somatiske delen, det er med andre ord ingen psykisk lidelse lenger. 

Flere sykdommer burde flyttes til den somatiske delen da, feks schizofreni, bipolar lidelse, mm. De er jo også i bunn og grunn fysiske lidelser. 

Gleder meg til det skjer. 

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Neppe. De prøver å kurere homofili i USA, stort sett innen for kristne retninger, de har null suksess. Om det finnes mer enn 2 kjønn tviler jeg også på, men vil de være intetkjønn så plager det ikke meg. Altså hva skader det DEG om en med kjønnsdysmorfobi vil skifte kjønn? Det plager ikke meg. jeg er trygg i min rolle som hannkjønn.

Det plager meg at vi skal ha 72 kjønn (se Facebook) og alle skal tiltales på riktig måte. 

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis ikke det skjer så skal jeg lage mye bråk, få med meg mange og så gå å marsjere og protestere i gatene for å bli tatt på alvor og hørt. Før vi blir tatt på alvor og hørt så kan vi definere oss som diskriminerte. 

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det plager meg at vi skal ha 72 kjønn (se Facebook) og alle skal tiltales på riktig måte. 

Anonymkode: 8681d...9ac

Dette går altfor langt. 

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, XbellaX skrev:

Kjønnsinkongruens er fjernet fra kapitlet om psykiske lidelser i diagnosemanualen ICD-11 og flyttet til den somatiske delen, det er med andre ord ingen psykisk lidelse lenger. 

Hva er psykt da? Det er sikkert de som identifiserer seg, og vil behandles som, en katt, en alien fra Pleiadene, et gjenferd eller en engel. 

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er psykt da? Det er sikkert de som identifiserer seg, og vil behandles som, en katt, en alien fra Pleiadene, et gjenferd eller en engel. 

Anonymkode: 8681d...9ac

Nettopp

Anonymkode: ee1f2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det plager meg at vi skal ha 72 kjønn (se Facebook) og alle skal tiltales på riktig måte. 

Anonymkode: 8681d...9ac

Det vært 56 kjønn på Facebook i 6 år og det ser ikke ut til å ha plaget deg nevneverdig. Du klarer nok 16 til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, XbellaX skrev:

Det vært 56 kjønn på Facebook i 6 år og det ser ikke ut til å ha plaget deg nevneverdig. Du klarer nok 16 til.

Det finnes kun to kjønn. Utover det kan folk leve akkurat som de vil, men uten å forvente spesialbehandling.

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes kun to kjønn. Utover det kan folk leve akkurat som de vil, men uten å forvente spesialbehandling.

Anonymkode: 8681d...9ac

Det handler nok ikke om spesialbehandling, men å bli anerkjent og respektert som et vanlig menneske. Du ble tilfeldigvis født som heterofil, med de goder det gir, forsøk å forestill deg livet til mennesker som ikke opplever å kunne definere seg selv som mann eller kvinne. Flere land har allerede innført mulighetene til. velge et tredje kjønn ( ofte beskrevet som kategori X). Kom til å tenke på denne og synes den passer fint i denne diskusjonen:

"Uansett foreligger det en økende mengde kunnskap om kjønnenes biologiske kompleksitet og bevis for at tokjønnsmodellen ikke finner støtte i biologien (10). Denne kunnskapen fornektes nå på høyeste nivå over hele verden. Trump-administrasjonen forsøker å endre lovene slik at kjønn blir definert på biologisk basis med utgangspunkt i genitalia eller genetisk testing. Med et pennestrøk utdefineres transpersoner og personer med kjønnsinkongruens eller ikke-binær kjønnsidentitet. Ungarns president Viktor Orbán har forbudt kjønnsforskningsprogrammer ved landets universiteter fordi «folk er født som enten mann eller kvinne» (10). Brasil har nylig valgt en misogyn og selverklært stolt homofob president, som har lovet å bekjempe «gender ideology» (11). Mønsteret er at autoritære, heteroseksuelle, aldrende menn diskriminerer minoriteter i ønsket om å tekkes velgerne. I deres verdensbilde er det ikke plass til den menneskelige kompleksiteten som faktisk kjennetegner samfunnene de er satt til å styre. Men renhetstankegangen som dels er fundert i nasjonalkonservatisme og dels i religiøs fundamentalisme, finner ikke gjenklang i vitenskapen."

 https://tidsskriftet.no/2018/11/fra-redaktoren/ikke-begge-alle-kjonn

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det plager meg at vi skal ha 72 kjønn (se Facebook) og alle skal tiltales på riktig måte. 

Anonymkode: 8681d...9ac

Jeg synes 72 kjønn høres mye ut. Egentlig kjenner jeg bare en på facebook med kjønnsdysfori. Og for å være ærlig ble jeg så lei av de innleggende om CIS og hvor mange kjønn det var att jeg satte innstillingene sånn att jeg ikke får oppdateringer fra den personen. Men problem? Neppe. I-lands problem i så fall. Jeg er ikke interessert i problemstillingen i det hele tatt. Folk får være hva de vil for meg. MVH CIS kjønnet heterofil middelaldrende  mann, som ikke bryr seg. Men som heller ikke ser det store problemet. Vil folk være hva de nå vil være er det greit. Kardemommeloven osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, XbellaX skrev:

Det handler nok ikke om spesialbehandling, men å bli anerkjent og respektert som et vanlig menneske. Du ble tilfeldigvis født som heterofil, med de goder det gir, forsøk å forestill deg livet til mennesker som ikke opplever å kunne definere seg selv som mann eller kvinne. 

 

 

Det finnes ikke andre kjønn enn mann og kvinne. Lev som du vil, men ikke forvent at samfunnet skal ta hensyn til fjolleriene.

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, XbellaX skrev:

Det handler nok ikke om spesialbehandling, men å bli anerkjent og respektert som et vanlig menneske. Du ble tilfeldigvis født som heterofil, med de goder det gir, forsøk å forestill deg livet til mennesker som ikke opplever å kunne definere seg selv som mann eller kvinne. Flere land har allerede innført mulighetene til. velge et tredje kjønn ( ofte beskrevet som kategori X). Kom til å tenke på denne og synes den passer fint i denne diskusjonen:

"Uansett foreligger det en økende mengde kunnskap om kjønnenes biologiske kompleksitet og bevis for at tokjønnsmodellen ikke finner støtte i biologien (10). Denne kunnskapen fornektes nå på høyeste nivå over hele verden. Trump-administrasjonen forsøker å endre lovene slik at kjønn blir definert på biologisk basis med utgangspunkt i genitalia eller genetisk testing. Med et pennestrøk utdefineres transpersoner og personer med kjønnsinkongruens eller ikke-binær kjønnsidentitet. Ungarns president Viktor Orbán har forbudt kjønnsforskningsprogrammer ved landets universiteter fordi «folk er født som enten mann eller kvinne» (10). Brasil har nylig valgt en misogyn og selverklært stolt homofob president, som har lovet å bekjempe «gender ideology» (11). Mønsteret er at autoritære, heteroseksuelle, aldrende menn diskriminerer minoriteter i ønsket om å tekkes velgerne. I deres verdensbilde er det ikke plass til den menneskelige kompleksiteten som faktisk kjennetegner samfunnene de er satt til å styre. Men renhetstankegangen som dels er fundert i nasjonalkonservatisme og dels i religiøs fundamentalisme, finner ikke gjenklang i vitenskapen."

 https://tidsskriftet.no/2018/11/fra-redaktoren/ikke-begge-alle-kjonn

 

Men hva med de som føler seg som dyr da, bør de kalles etter dyretypen synes du, for å respktere deres identitet ? Det er ingen vitenskapelig tvil om at en del folk faktisk føler seg som diverse dyr.

Og hvor langt er du villig til å gå, for å sørge for at alle har en boks de passer perfekt i (hint: det vil kreve uendelig med bokser...Ikke veldig praktisk).

 

Jeg tror det er litt for lettvint å tro at alle kritikere av dette er onde slemme autoritære mannfolk som hater "minoriteter".

Anonymkode: 5b584...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med de som føler seg som dyr da, bør de kalles etter dyretypen synes du, for å respktere deres identitet ? Det er ingen vitenskapelig tvil om at en del folk faktisk føler seg som diverse dyr.

Og hvor langt er du villig til å gå, for å sørge for at alle har en boks de passer perfekt i (hint: det vil kreve uendelig med bokser...Ikke veldig praktisk).

Anonymkode: 5b584...256

Denne identitetspolitikken river samfunnet i filler. Båssetting er viktigere og viktigere. Enten er du med oss, eller så er du imot oss.

Anonymkode: 8681d...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...