Gå til innhold

Fremtiden


RamonaK

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skjønner jo det, håper det vil gå bra med deg med rett hjelp. 

Ja. Har jo fått mye hjelp før. Har holdt på med dette i atten år, men det kan jo hende det blir annerledes denne gangen. Men hvis jeg skal være realistisk tror jeg ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja. Har jo fått mye hjelp før. Har holdt på med dette i atten år, men det kan jo hende det blir annerledes denne gangen. Men hvis jeg skal være realistisk tror jeg ikke det. 

Minner meg litt om meg selv og mitt liv, frem og tilbake i psykiatrien siden ungdommen. Det ble i hvert fall lettere for meg da ungene ble store, det er svært vanskelig å være syk og skal ta vare på barn. + at det ene barnet var sykt. Så forstår hva du står i, det er ikke lett. Derfor er det så viktig at du sier ja til avlastning og kanskje BV betaler for sfo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du uroer deg masse for framtiden og for hvordan du skal greie å stille godt nok opp for ungene. Forhåpentligvis vis det hjelpe å få avlastningshjem slik at du får hentet deg litt inn innimellom. 

Skulle ønske det var noe jeg kunne si som ville hjelpe, men. Du gjør så godt du kan og mer til, så akkurat det håper jeg du klarer å finne stolthet i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Minner meg litt om meg selv og mitt liv, frem og tilbake i psykiatrien siden ungdommen. Det ble i hvert fall lettere for meg da ungene ble store, det er svært vanskelig å være syk og skal ta vare på barn. + at det ene barnet var sykt. Så forstår hva du står i, det er ikke lett. Derfor er det så viktig at du sier ja til avlastning og kanskje BV betaler for sfo? 

Ja jeg har sagt ja til alt. Vi skal ha møte i morgen for å diskutere nærmere , eneste som er frustrerende er at de insisterte på at mannen måtte bli med. Føler det blir litt mindre fritt da. Ja det må ha vært fryktelig slitsomt for deg. Uff jeg har noen tøffe dager foran meg, bv i morgen og psykiater på tirsdag , og jeg er nødt til å legge alle kortene på bordet med han. Og det gruer jeg meg til, hater å fremstå som sårbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Skjønner du uroer deg masse for framtiden og for hvordan du skal greie å stille godt nok opp for ungene. Forhåpentligvis vis det hjelpe å få avlastningshjem slik at du får hentet deg litt inn innimellom. 

Skulle ønske det var noe jeg kunne si som ville hjelpe, men. Du gjør så godt du kan og mer til, så akkurat det håper jeg du klarer å finne stolthet i. 

Takk, jeg prøver og prøver. Ja, jeg tenker mye på barna  og hvordan jeg skal klare å gi de en god oppvekst. Men jeg vet at mye av disse følelsene akkurat nå har med eupf, depresjonen er jeg nesten ute av og da ble eupf en veldig intens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja jeg har sagt ja til alt. Vi skal ha møte i morgen for å diskutere nærmere , eneste som er frustrerende er at de insisterte på at mannen måtte bli med. Føler det blir litt mindre fritt da. Ja det må ha vært fryktelig slitsomt for deg. Uff jeg har noen tøffe dager foran meg, bv i morgen og psykiater på tirsdag , og jeg er nødt til å legge alle kortene på bordet med han. Og det gruer jeg meg til, hater å fremstå som sårbar. 

Psykiatere er vant til sårbare mennesker, det er jobben deres :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk, jeg prøver og prøver. Ja, jeg tenker mye på barna  og hvordan jeg skal klare å gi de en god oppvekst. Men jeg vet at mye av disse følelsene akkurat nå har med eupf, depresjonen er jeg nesten ute av og da ble eupf en veldig intens. 

Ja det skjønner jeg at du tenker mye på, men med riktig og god hjelp så er jeg sikker på at du klarer det. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dolmio skrev:

Psykiatere er vant til sårbare mennesker, det er jobben deres :) 

Ja sant det 😀 men jeg hater å fremstå sårbar  , det er akkurat som det snører seg sammen i halsen når jeg prøver. Ble oppdratt til å skulle være sterk hele tiden  ikke vise negative følelser å ikke gråte. Og se greiene henger liksom igjen i meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ja det skjønner jeg at du tenker mye på, men med riktig og god hjelp så er jeg sikker på at du klarer det. ❤

Takk ❤️ jeg håper det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja sant det 😀 men jeg hater å fremstå sårbar  , det er akkurat som det snører seg sammen i halsen når jeg prøver. Ble oppdratt til å skulle være sterk hele tiden  ikke vise negative følelser å ikke gråte. Og se greiene henger liksom igjen i meg. 

Vet akkurat hvordan det er..... 

Det du kan gjøre er å innlede samtalen med å si feks: «jeg hater å fremstå som sårbar, det bare knytter seg sammen når jeg prøver for jeg vil ikke at noen skal se meg sånn - men nå er jeg nødt til legge allle kortene på bordet....». Da har du høyst sannsynligvis brutt isen, og resten kommer av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dolmio skrev:

Vet akkurat hvordan det er..... 

Det du kan gjøre er å innlede samtalen med å si feks: «jeg hater å fremstå som sårbar, det bare knytter seg sammen når jeg prøver for jeg vil ikke at noen skal se meg sånn - men nå er jeg nødt til legge allle kortene på bordet....». Da har du høyst sannsynligvis brutt isen, og resten kommer av seg selv. 

Ja, jeg skal prøve det. Skal snakke med hn tirsdag, hvis jeg skal få hjelp må jeg jo være ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg skal prøve det. Skal snakke med hn tirsdag, hvis jeg skal få hjelp må jeg jo være ærlig. 

Det er helt sant. På en måte er det destruktivt å ikke være ærlig. Siden det jo fører til at du ikke får den hjelpen du ønsker og trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Det er helt sant. På en måte er det destruktivt å ikke være ærlig. Siden det jo fører til at du ikke får den hjelpen du ønsker og trenger. 

Ja det er veldig destruktivt. Jeg gruer meg veldig, for det er ting jeg ikke vil snakke om. Men men jeg blir jo aldri tatt på alvor hvis jeg ikke er ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Glitter skrev:

Det er helt sant. På en måte er det destruktivt å ikke være ærlig. Siden det jo fører til at du ikke får den hjelpen du ønsker og trenger. 

Her om dagen tenkte jeg, hvis hn kunne vært med meg hjem et par timer da kunne han sett hvordan det virkelig er. Haha. 

Uff nervene mine er helt i helspenn etter innbruddsalarmen gikk på morningen, fy f for et bråk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja det er veldig destruktivt. Jeg gruer meg veldig, for det er ting jeg ikke vil snakke om. Men men jeg blir jo aldri tatt på alvor hvis jeg ikke er ærlig. 

 

21 minutter siden, RamonaK skrev:

Her om dagen tenkte jeg, hvis hn kunne vært med meg hjem et par timer da kunne han sett hvordan det virkelig er. Haha. 

Uff nervene mine er helt i helspenn etter innbruddsalarmen gikk på morningen, fy f for et bråk. 

Det blir sikkert tøft å si det akkurat som det er, men kanskje du vil sitte igjen med en mestringsfølelse etterpå? 

Oi, ja det blir det vel mye bråk av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
59 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja jeg har sagt ja til alt. Vi skal ha møte i morgen for å diskutere nærmere , eneste som er frustrerende er at de insisterte på at mannen måtte bli med. Føler det blir litt mindre fritt da. Ja det må ha vært fryktelig slitsomt for deg. Uff jeg har noen tøffe dager foran meg, bv i morgen og psykiater på tirsdag , og jeg er nødt til å legge alle kortene på bordet med han. Og det gruer jeg meg til, hater å fremstå som sårbar. 

Bare si det som det er, da kan han hjelpe deg best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Glitter skrev:

 

Det blir sikkert tøft å si det akkurat som det er, men kanskje du vil sitte igjen med en mestringsfølelse etterpå? 

Oi, ja det blir det vel mye bråk av. 

Ja jeg håper det. Men tenk hvis hn ikke tar meg på alvor? Er litt redd for det. Men da er hn ikke en god psykiater uansett. 

Ja 45 min sto den å ula, helt jæv*** . Måtte rive ut hele systemet før det endelig ble stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare si det som det er, da kan han hjelpe deg best. 

Ja sant det. Må vel bare prøve å tørre å sette meg i en sårbar situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja jeg håper det. Men tenk hvis hn ikke tar meg på alvor? Er litt redd for det. Men da er hn ikke en god psykiater uansett. 

Ja 45 min sto den å ula, helt jæv*** . Måtte rive ut hele systemet før det endelig ble stille. 

Det er vel kanskje en stor grunn til at du ikke har klart å være helt ærlig? Frykten for å ikke bli tatt på alvor? 

Men som du er inne på. En god psykiater tar pasienten sin på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Det er vel kanskje en stor grunn til at du ikke har klart å være helt ærlig? Frykten for å ikke bli tatt på alvor? 

Men som du er inne på. En god psykiater tar pasienten sin på alvor. 

Ja absolutt. Første gang jeg så en psykiater, var jeg ganske redd, og jeg prøvde å si at jeg så ting, da sa han bare nei det tror jeg ikke du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...