Gå til innhold

Antabus?


Glitter

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Glitter skrev:

Det er 5 mg-tabletter. Er det jeg pleier å få. 

Nei jeg burde ikke blande, så får jo håpe jeg finner roen av det da. Jeg skal dra tilbake og be om antabus likevel hvis det ikke funker, men det hadde jo vært bra hvis det gjorde det. 

Jeg må jo nesten bare prøve sideb han var skeptisk til både antabus og selincro til meg.

Hva var begrunnelsen hans for at han var skeptisk? fordi du ikke drikker daglig, men bare en gang i blant? Mulig du har skrevet det før her i tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Hva var begrunnelsen hans for at han var skeptisk? fordi du ikke drikker daglig, men bare en gang i blant? Mulig du har skrevet det før her i tråden...

Ja fordi jeg ikke er fysisk avhengig, og at jeg bruker alkoholen som et destruktivt middel når jeg får det tungt, så han var usikker på om jeg ville klare å holde på motivasjonen til å ta de. Derfor tenkte han at et substitutt for alkoholen kunne være bedre løsning. Og det at jeg fortalte om livssituasjonen jeg er i og at bruken av alkohol har eskalert på grunn av det, noe han forstod, så mente han at beroligende kunne være til hjelp. 

Og jeg har jo hatt Vival i perioder tidligere uten at jeg har misbrukt det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Ja fordi jeg ikke er fysisk avhengig, og at jeg bruker alkoholen som et destruktivt middel når jeg får det tungt, så han var usikker på om jeg ville klare å holde på motivasjonen til å ta de. Derfor tenkte han at et substitutt for alkoholen kunne være bedre løsning. Og det at jeg fortalte om livssituasjonen jeg er i og at bruken av alkohol har eskalert på grunn av det, noe han forstod, så mente han at beroligende kunne være til hjelp. 

Og jeg har jo hatt Vival i perioder tidligere uten at jeg har misbrukt det. 

Håper det funker 😀 og vær forsiktig. Husket du å purre på henvisningen?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, RamonaK skrev:

Håper det funker 😀 og vær forsiktig. Husket du å purre på henvisningen?😀

Ja jeg gjorde det. De hadde ikke mottatt den en gang, og fra de mottar den og til man evt blir innkalt til vurderingssamtale så tar det opptil seks uker. Så er det 8-12 mnd ventetid. Jeg trodde ikke det var mer enn max 4 mnd ventetid. Så det var litt kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Ja jeg gjorde det. De hadde ikke mottatt den en gang, og fra de mottar den og til man evt blir innkalt til vurderingssamtale så tar det opptil seks uker. Så er det 8-12 mnd ventetid. Jeg trodde ikke det var mer enn max 4 mnd ventetid. Så det var litt kjipt. 

Ja, det er jo lenge. Men da tar du vel imot tilbudet fra DPS så lenge ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, det er jo lenge. Men da tar du vel imot tilbudet fra DPS så lenge ? 

Ja, det gjør jeg. Skal inn 29 september og ut igjem 10 november. Men man drar hjem i helgene og det passer meg bra. Er så kjedelig på sykehus i helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Glitter skrev:

Ja, det gjør jeg. Skal inn 29 september og ut igjem 10 november. Men man drar hjem i helgene og det passer meg bra. Er så kjedelig på sykehus i helgene. 

Så bra. Ja i helgene et det utrolig stille. Pluss at å få en liten pause og måtte klare seg selv noen dager er sunt tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Så bra. Ja i helgene et det utrolig stille. Pluss at å få en liten pause og måtte klare seg selv noen dager er sunt tror jeg. 

Det tror jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
ellen propellen

Hei

jeg har brukt antabus til å fra i mange år. Men da har jeg følt at det har vert tvunget på meg. For å få igjen førerkort og div. Jeg har fått det levert på døren av hjemmesykepleier. De måtte se at jeg tok de. Etterhvert hatet jeg antabus. 
Men i vinter måtte jeg gjøre noe. Etter mange år av å på alkohol var det på tide å bli ederu. 
Jeg følte for første gang at antabus var et hjelpemiddel! Som jeg kunne velge å bruke! Nå har jeg vert edru i over 6 mnd med antabus hver dag. Veldig godt å slippe stresset om alkohol. Alkohol er ikke et alternativ når jeg bruker antabus. Altså jeg trenger ikke gruble på det. Jeg anbefaler deg å prøve. Det har vert til god hjelp for meg. Jeg kommer til å fortsette med antabus en god stund. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...