Gå til innhold

kan kvinner få "måne" (miste hår i midten) på skrittet?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg har fått en slags "måne" på skrittet. her er to illustrasjonstegninger på hva jeg mener med "måne". er sånt vanlig, eller er det et tegn på tidlig overgangsalder og at kvinner jan få "måne" på skrittet slik menn kan få "måne" på hodehåret? jeg er 35 år. andre har kommentert denne månen min og lurt på om jeg druver å barberer meg midt på skrittet noe jeg ikke gjør. 

 

 https://ibb.co/KxZ0NGyScreenshot-20200629-155248-com-google-anScreenshot-20200629-155347-com-google-an

 

 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

kan de?????????? 

Ja, tidlig overgangsalder kan i teorien være en årsak, men da bør du vel merke andre ting også? 

Du kan miste hår hvis du bruker sterke såper og får utslett, eller hvis du har sopp. Klør det? Har du noen klesplagg som kan slite bort håret? (dongeri sliter bort litt av håret på lårene mine i alle fall) 

Når du plutselig mister mye hår er det litt spesielt. Det kan tyde på hormonforandringer. Jeg synes det er verd å spørre en lege eller annet helsepersonell om akkurat dette, hvis ikke noe av det andre jeg nevner stemmer. 

(Jeg er fortsatt ikke lege. Jeg bare googler og øser av livserfaring) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
22 minutter siden, Grendel skrev:

Ja, tidlig overgangsalder kan i teorien være en årsak, men da bør du vel merke andre ting også? 

Du kan miste hår hvis du bruker sterke såper og får utslett, eller hvis du har sopp. Klør det? Har du noen klesplagg som kan slite bort håret? (dongeri sliter bort litt av håret på lårene mine i alle fall) 

Når du plutselig mister mye hår er det litt spesielt. Det kan tyde på hormonforandringer. Jeg synes det er verd å spørre en lege eller annet helsepersonell om akkurat dette, hvis ikke noe av det andre jeg nevner stemmer. 

(Jeg er fortsatt ikke lege. Jeg bare googler og øser av livserfaring) 

jeg bruker ikke såpe i skrittet. jeg bruker kun løse klær og aldri dongeri. jeg spurte fast legen i går på legevakta samtodig som hun såg på såret med rød strek på foten som var ufarlig, om det er tegn på overgangsalderen at jeg har fått midtparten av tisserumpehåret mitt helt skalla uten å barbert. hun sa at det ikke er overgangsalder, uten å en gang se på det. er det en slurvete bagatelliserende lege da?  sån er forresten hårkosten etter greiing ofte:

 

48004134c33a425025f9e24dddc6f520-0.jpg

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg bruker ikke såpe i skrittet. jeg bruker kun løse klær og aldri dongeri. jeg spurte fast legen i går på legevakta samtodig som hun såg på såret med rød strek på foten som var ufarlig, om det er tegn på overgangsalderen at jeg har fått midtparten av tisserumpehåret mitt helt skalla uten å barbert. hun sa at det ikke er overgangsalder, uten å en gang se på det. er det en slurvete bagatelliserende lege da?  sån er forresten hårkosten etter greiing ofte:

 

48004134c33a425025f9e24dddc6f520-0.jpg

Det virker ikke helt normalt. Ta en tur til legen.

Anonymkode: 91ef5...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke helt normalt. Ta en tur til legen.

Anonymkode: 91ef5...146

jeg spurte legen i går for hun var på jobb som legevakt på kveldene og er lege på formiddagen. men jeg er redd for at jeg må betale mer for flere prøver, hvis prøvene viser normale resultater slik de har gjort når jeg har tatt gentest og vitam7nnangel blodprøver. hvis hun sa det var normalt å bli skalla midt på dåsa uten å se og sjekke håret i går på legevakta der jeg var egentlig anngående mulig blodforgiftning (noe det ikke var, det var bare en rødstrek reaksjon), da skjer vel det samme om jeg tar det opp neste legetime? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg bruker ikke såpe i skrittet. jeg bruker kun løse klær og aldri dongeri. jeg spurte fast legen i går på legevakta samtodig som hun såg på såret med rød strek på foten som var ufarlig, om det er tegn på overgangsalderen at jeg har fått midtparten av tisserumpehåret mitt helt skalla uten å barbert. hun sa at det ikke er overgangsalder, uten å en gang se på det. er det en slurvete bagatelliserende lege da?  sån er forresten hårkosten etter greiing ofte:

 

48004134c33a425025f9e24dddc6f520-0.jpg

OK. Hvis legen sier det er normalt så synes jeg du bør slå deg til ro med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 timer siden, Grendel skrev:

OK. Hvis legen sier det er normalt så synes jeg du bør slå deg til ro med det.

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også masse hår i hårbørsten når jeg børster det. Det får vel de fleste med langt hår. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, Glitter skrev:

Jeg får også masse hår i hårbørsten når jeg børster det. Det får vel de fleste med langt hår. :)

 

ja vel. men jeg gar ikke noe langt hår da. men men. alt er jo bagateller i bunn og grunn.. helt til den dagen nan dauer av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja vel. men jeg gar ikke noe langt hår da. men men. alt er jo bagateller i bunn og grunn.. helt til den dagen nan dauer av det. 

Frisøren min sa man kan miste 300 hårstrå om dagen, og det var helt normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg får også masse hår i hårbørsten når jeg børster det. Det får vel de fleste med langt hår. :)

 

OK, jeg har ikke langt hår så dette vet jeg egentlig ingen ting om.

Anonymkode: 91ef5...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Blomsterfluen
På 7.8.2020 den 0.39, LiVe40 skrev:

Helt normalt, det unormale her er måten du navngir kroppen din på. 

hvordan er det unormalt?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hvordan er det unormalt?? 

Jeg antar hun sikter til ordet tisserumpa. Det er jo ikke noe som heter det, tissen er foran og rumpa er bak. Vi skjønner hva du mener, men det er nok mange (meg inkludert) som synes ordet hører hjemme i barnehagealder, om i noen alder i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
37 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg antar hun sikter til ordet tisserumpa. Det er jo ikke noe som heter det, tissen er foran og rumpa er bak. Vi skjønner hva du mener, men det er nok mange (meg inkludert) som synes ordet hører hjemme i barnehagealder, om i noen alder i det hele tatt. 

ja vel, men jeg brukte ordet tisserumpe istedefor å bruke fitte ordet. det er sån jeg prater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja vel, men jeg brukte ordet tisserumpe istedefor å bruke fitte ordet. det er sån jeg prater. 

Det holder å si «i skrittet», det er dekkende og ikke støtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 time siden, Ekstra skrev:

Det holder å si «i skrittet», det er dekkende og ikke støtende.

jeg sier det som passer meg, og det er tisserumpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ja vel, men jeg brukte ordet tisserumpe istedefor å bruke fitte ordet. det er sån jeg prater. 

Det finnes da virkelig ord som passer adskillig bedre enn begge disse. Venusberget, nedentil, skrittet, i underlivet... Det høres veldig barnslig og umodent ut om en voksen sier tisserumpe, men for all del det er ingen som nekter deg det. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...